Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Először 30K fölött

2011.07.19. 15:34 - pantomimes

Nemrég még azon elmélkedtem, hogy hogyan folytassam futó „pályafutásomat”, a poszt kommentjei (és a családon belüli megbeszélés) meggyőztek róla, hogy idén októberben a 30 kilis távot vállaljam be a maratonon és majd tavasszal neki lehet esni a nagy maratonnak. Navixaf is jelezte, hogy hasonlót tervez, úgyhogy mindketten erre készülünk. Ő már több ízben is futott 30K körüli távokat, neki ez nem lesz újdonság, én viszont még csak egyszer vállalkoztam félmaratonnál hosszabb távra és az sem ment túl rózsásan.

A héten sokszor tervezgettem hazafelé a BKV-n az utat, a végső verzió a következő lett: otthonról elindulva elfutok az Árpád-hídig, majd a hídon be a szigetre, ott egy karika, majd a pesti oldalon a Szabadság-hídig vissza és ott át újra Budára. Nem voltam pontosan tisztában azzal, hogy ez mekkora távolság, olyan 28-ra saccoltam. A héten hétfőn toltam egy laza 16-ost, majd a kánikulára való tekintettel még pénteken egy 13-at.

Vasárnap reggel betoltam két karéj kenyeret egy kis felvágottal, előző nap szintén termeteset vacsoráztam és még fél liter ISO italt is terveztem magammal vinni. Egy kis vitamint is juttattam a szervezetbe plusz az UB-n megismert Magne B6 ampullából egyet.

Teljesen felkészülve, tápanyagokkal feltöltve indultam el az útra. Kivételesen a pulzusomat is figyeltem, a terv az volt, hogy a 150-es érték közelében tartom végig, az kényelmes tempót jelent, de azért még a 6 perces klikkek alatt van. Az induláskor éreztem, hogy hiába van reggel 8, máris kezd meleg lenni szerencsére egy fehér sapka volt rajtam. Az út eleje simán ment, egyedül az okozott nehézséget, hogy vissz tudjam fogni magam, néha beindultam, erre oda kellett figyelni. A fél literes ISO ital elég kényelmetlen volt, de ekkor még nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. A frissítési tervem az volt, hogy a fél liter ISO nagy részét megiszom a szigetig, ott feltöltöm vízzel, majd még további vízforrásként szóba jöhet 1-2 hely a városban. A budai oldalon egész szépen lehetett haladni, jó volt nézelődni, számolgattam, hogy vajon a budapesti hidak milyen messze vannak egymástól és hasonló értelmes gondolatokkal ütöttem el az időt. Eljutottam a Margit-hídig, itt elég körülményes volt átkelni, de megoldottam. Innentől volt érdekes az út, hiszen eddig már sokszor elfutottam, de tovább még csak biciklivel mentem. Egész távolinak tűnt az Árpád híd, a Tímár utcánál a gyalogos felüljáró kicsit fel is vitte a pulzusomat, de ezzel nem foglalkoztam. A frissítőm folyamatos fejtörést okozott, kényelmetlen volt vinni. Az Árpád-hídon persze a rossz oldalon kezdtem futni, sebaj, okozok egy kis fejfájást a bicikliseknek.

Beértem a szigetre, szuper, végre felölthetem finom, hideg vízzel a poshadt ISO italomat. Vagy nem, beérve 2 kétségbeesett futó arcával találkozok a kútnál, azt mondják, hogy a másik sem működik. Igazság szerint nem vagyok otthon a szigeten, tehát fogalmam sem volt hol van a másik kút, de gyanítottam, hogy ezek szerint van még egy, de az sem működik. Elég rosszul érintett a dolog, mindenesetre elindultam a sziget körre, tudván, hogy a Margit-hídnál már féltávon leszek, szuper. Útközben eszembe jutott Pannonfunk egyik kommentje a futóblogról, annyi rémlett csak, hogy valami körforgalomnál van valami kút, féltávnál megpillantottam egy körforgalmat és egy hajléktalan segítségével meglett az újabb fél órára frissességet adó nedű forrása. Kicsit kétségbe voltam esve, hogy honnan lesz vizem, ez most nagyon jól jött. Furcsa módon az ivás után egy elég komoly tempót kezdtem el diktálni a nagy örömre, aztán muszáj volt visszavennem, mert így nem jutok sokra. A szigetről kifelé szintén új terep kezdődött.

A pesti oldalra érve kezdtem érezni először azt, ami azt hittem a futás végét fogja jelenti aznap. A vállam elkezdett görcsölni, furcsa módon mintha ízületi fájdalom lett volna úgy fájt, de tudtam, hogy görcs, azt gyanítottam a fél literes palack hurcolása tett be. Eleinte még nem zavart nagyon, próbáltam kicsit lazítani, áttettem a palackot a másik kezembe, de nem segített, egyre rosszabb lett egészen addig a pontig amíg meg nem álltam. Szörnyen fájt, próbáltam tornáztatni, úgy tűnt, hogy segít, de ha elkezdtem futni belenyilalt megint. Olyan jól ment minden és egy ilyen baromság miatt fel kell hogy adjam. Pontosabban egy normális ember feladná, de én ragaszkodtam ehhez a távhoz és óvatosan próbálgattam a futást. Sajnos sokat bele kellett sétálni, ez eltartott pár percig aztán elkezdett javulni a helyzet. A Margit-hídnál már újból a megszokott tempóban kalimpáltam. Egészen jól haladtam, nem jelentkezett a szokásos görcsösségem, egy szempillantás alatt a Szabadság-hídnál jártam. Ezután megint éreztem a vállamat, de szerencsére nem tartott sokáig. A BME épületeinél egy komoly holtpontot éltem át, sok mindenen elgondolkodtam, azt éreztem, hogy ez már nem esik jól, mikor lesz már vége, nem akarok többet ennyit futni, úgy mozgok, mint egy robot. Aztán, amikor a telefonomra pillantottam és láttam, hogy ez bizony 30K lesz elkezdtek a fájdalmaim enyhülni és egy jó érzés uralkodott el rajtam, kicsit lazítottam a tempón, mert hülye módon persze megint begyorsítottam és befutottam a képzeletbeli célon.

Úgy éreztem menne még pár kili, de ennyi kezdésnek bőven elég volt. A nettó időm 2 óra 53 perc lett, a bruttó valahol 3 óra fölött, ebből jön le a sok piros lámpa és kereszteződésben várakozás. Utána egész nap szenvedtem, nagyon elfáradtam és a poshadt ISO-tól kicsit a gyomrom is elrontottam, de úgy érzem megérte kipróbálni, hogy mit tudok 30K-n. Az eredménnyel maximálisan elégedett vagyok, szerintem a tempó optimalizálásával és megfelelő frissítéssel és versenyhangulattal ez az idő bőven faragható.

Ti hogy álltok a hosszú futásokkal? Mennyire készít ki titeket? Normális ha másnap megmozdulni sincs kedvem?

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr773080436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.19. 15:57:24

Most adtad az ötletet, hogy miként fogok abszolválni hétévégén 16 kilit. Egyszerűen megismétlem a hídfutást.

A margitszigeti kutak engem tegnap ábrándítottak ki. Az északi felén kettő van, de most egyik se működik. Az egyik ami északabbra van működött egy ideig csak fordítva. Akkor ment ha nem érzékelt az infra semmit.

Gratula a futáshoz nem semmi elszántság kell vasárnap egy ilyen körhöz a városban.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.19. 16:04:06

Javaslom a kulacsövet az ital szállítására, szerintem sokkal kényelmesebb, mint kézben vinni. Az újratöltést pedig büfében is meg lehet oldani, ha nincs kút. Ha megkéred, csapvízzel simán feltöltik ingyen.

Amúgy nagyon ügyes vagy, csak így tovább. :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.19. 16:18:25

@BRandom: örülök ha tudtam ötletet adni. Köszi, már nagyon elterveztem fejben így nem akartam a meleg miatt letenni erről az útról :)

@azilinha: erre nem is gondoltam még. Egyébként milyen mennyiséget lehet vinni így magunkkal?

Köszi :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.19. 16:23:30

@pantomimes: Nekem ilyen van: www.decathlon.co.hu/HU/kulacstarto-ov-2-hely-22454436/ Ebbe 2x3 deci fér, de ha nézed még a futás kiegészítőket, látod, hogy van többféle is. Azt hiszem, a Nyúlcipőboltban is lehet kapni, ami közelebb van hozzánk.

kúlcsi 2011.07.19. 16:50:13

Nem csoda, hogy megmozdulni sincsen kedved, hiszen messze ez volt eddig a leghosszabb futásod. Ráadásul jó meleg is volt. Szerintem érdemesebb fokozatosan emelni a távokat, hetente 1-2 kilométert, mint így belecsapni a lecsóba. Persze ez csak az én véleményem, kinek mi jön be.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.19. 19:06:23

Gratulálok, az időeredmény is nagyon jó (ráadásul elég rossz körülmények között kellett futnod).

Azt hiszem én is betervezek majd egy 30-as felmérőt a közelgő hűsebb napkra, kipihent állapotban. Sőt, a nemrég vásárolt gélek közül is tesztelni fogok egyet.

Nekem ilyesmi kulacsovem van (csak a kulacstartó pántok műanyagból vannak):
www.saucony.hu/index.php?p=termek_kieg&cs=003001&termid=637

Eddig egyszer futottam vele - nem volt vészes, de azért nélküle jobb...

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.07.19. 20:37:19

Szia,

Én járok masszíroztatni néha, vállam, lapockám eléggé görcsös szokott lenni, lehet hogy neked is használna, érdemes kipróbálni. Kulacsövet én is szeretem:

dagadtkocsog.blog.hu/2011/06/18/szombati_shopping

, de délibábon, meg most a HHH futásnál is rámjött az agybaj, hogy legszívesebben letépném magamról, hogy ne kelljen plusz súlyt cipelnem. Délibábon hatalmas szenvedésemben a Nike ciipőtesztes fiúkhoz kiszaladtam és letéptem magamról mindenestől és odaadtam megőrzésre. Persze edzésen nem zavar annyira..

pannonfunk 2011.07.19. 21:43:49

Micsoda hasznos infókat osztok meg :) Az északi kútnál mostanában nem szoktam frissiteni, a déli kútnál volt egy kis gebasz, de azért csöpögött belőle a víz. Mármint én a rekortán pályáról beszélek, ahol valszínűleg nem jártál, mert akkor a körforgalomba nem futottál volna bele.

Nekem a jobb térdem szokott most meghúzódni, 10-20 kilométerig semmi, aztán 20-25 között kezd el fájni. Az öt körök is elég brutál mennek, a hatokat meg háromból eddig kétszer feladtam, egyszer a térdem miatt, egyszer meg amiatt, hogy félig gyógyultan (azaz félig betegen) vágtam neki a 32 kilométernek.

Egyébként enni nem ettél? Ekkora távnál már érdemes enni. A negyedik és az ötödik kör végén tolok 2-2 müzliszeletet, és utána iszom rá. Amikor egyszer sikerült a 6 kör, ittam a végén fél liter izot, és teljesen jól voltam (térdhúzódást leszámítva, ami miatt 2 pihenőnapot közbeiktattam).

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.19. 22:20:29

Olyat tudnék elképzelni, hogy kiteker az ember egy helyre ahol kút is van és onnan rajtol, majd úgy tervezi az útvonalát, hogy 1-2 alkalommal érintse ezt a pontot és a kerékpárnál tud frissíteni. Magaddal nem kell vinned semmit.

Érdemes lenne felkutatni a víznyerési lehetőségeket a környéken, mert a beszámolók alapján ez a kulacsöves megoldás nem nyerte el a tetszésem.

pannonfunk 2011.07.19. 22:23:46

@BRandom: Sziget? :P

Lehet a HHH panorámakört is háromszor, a Fenyőgyöngyénél van kút. De az inkább terepmaratonra készülve ajánlott.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.19. 22:35:20

@pannonfunk: Ja alapvetően erre gondoltam, mert onnan mindkét irányba indulhat az ember, csak most nem tudom miért nincs pl. víz. Komolyan mondom ez szánalmas ami ott folyik. A pálya is egyre romlik és két ivókutat se tudnak folyamatosan üzemeltetni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.19. 23:11:17

Szép futás, a tempóhoz meg külön gratulálok! A kulacsöv kényelmesebb mint a kézipalack, de mivel rajtad van könnyen megnyonja és kidörzsöli a bőrödet. Volt már ilyenem, felordítottam a zuhany alatt...
A múlt hétvégén új kulacsövet próbáltam ki, a póló fölé vettem, és jól kiszöszösítette az UBs pólót :-((

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.20. 07:22:52

Akkor úgy látom beszerzek egy kulacsövet :)

@kúlcsi: az igazság az, hogy nem gondoltam, hogy ekkora táv lesz belőle, 25-28 kilire saccoltam, így tényleg nem tűnik utólag jó ötletnek, de mivel futottam 1 napo alatt 40-et már, gondoltam belefér.

@pannonfunk: én rögtön a sorompó után leérve arról a kis térszerűségre gondoltam, ott frissítettem, lehet, hogy akkor nem arra gondoltál.

@BRandom: a kopaszi gáton sem működik az összes csap, pedig ezekre nem csak a futóknak van szükségük, az ember meg nem fog drága pénzért vízet venni ott, pláne, hogy pl, én pénzt nem is szoktam magammal vinni.

@mgergoo: masszírozásra én is gondoltam, még egy csontkovácsra is aki kicsit kiropogtat, de egyelőre csak a gondolatig jutott el a dolog :)

@Sekiwake: nekem most a pulzuspánt is nyomott hagyott, valószínűleg túl szoros volt, mert egy enyhe kék foltot hagyott maga után :)

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.07.20. 10:17:22

Szép, futi, szép tempó és jó a beszámoló.Grat! Köszi a motívációt nekem is ideje lenne belecsapni a hosszú futikba.

pannonfunk 2011.07.20. 19:34:03

@pantomimes: Érdekesek ezek a margitszigeti futófaunák, egymás mellett élnek, teljesen felosztva egymás között az ökológiai nicheket. Halvány lila gőzöm sincs, hogy milyen sorompóról beszélsz :))))))

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.21. 08:30:50

@pannonfunk: Ebből látszik, hogy ti is csukott szemmel jártok le a szigetre és belétek égett a szabvány kör amiből nem mozdultok ki.

Egyébként vicces úgy lemenni is ám, hogy nem futsz, hanem kiülsz és bámulod a futóbolondokat egy sörrel vagy narancslével a kezedben. :) Én már egyszer kipróbáltam.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.21. 11:03:02

@pannonfunk: ahogy az út a Margit-hídról lekanyarodik a szigetre ott van egy sorompó, majd ha továbbmész az úton a szökőkútnál van egy kis térszerűség, ott van az a kút :)

@BRandom: én régebben fényképezni jártam a szigetre, mondjuk nem futókat :)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 00:36:27

Hoppá, gratulálok! Szép volt.
A kulacsövvel nagyon jó tapasztalataim vannak, de nekem emellett a kézben hordott palack sem okoz gondot.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.27. 08:46:56

@bencsikp: eddig nekem sem okozott, nem tudom, hogy hoztam ezt össze, a bal kezemben vittem, azon volt az órám, folyton néztem a pulzusom rajta, lehet, hogy emiatt a mozdulat miatt görcsölt be, mindenesetre nem esett jól :)
süti beállítások módosítása