Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Minden hónapban 100

2016.10.17. 14:19 - pantomimes

Egy korábbi bejegyzésem témája volt, hogy a havi 100 km teljesítésére adtam fejem. Már akkor is írtam, hogy ugyan ez nem tűnik nagy kihívásnak, nekem akkor mégis az volt. Azóta igyekszem minden hónapban 100 fölött teljesíteni. Kialakult egy nagyon jó kis ritmus, amit minden hónapban követek, vannak hosszabb futások, jobban megtolt hetek és vannak lazábbak. Nem erőltetek semmit, szépen jön magától minden, aminek kifejezetten örülök. Érzésre is jobban megy minden, mint az elmúlt 3 évben bármikor. Jó példa erre egy múlt heti 9 kilis futásom, egy új platformra, a smashrunra szinkronizálom a futásaimat és ott mindenféle érdekes statisztikát kapok. Múlt héten jelezte, hogy az volt a leggyorsabb 9 kilis futásom, ezen teljesen meglepődtem.

A titok nyitja a súlyveszteségem, sikerült több, mint 4 kilót leadnom, mindezt édesség megvonással és a 100 kilis tervvel. Végső célom nincs a súlyomat illetően, most egészségesebben élek és úgy gondolom egyszer majd megáll a súlyvesztés és beáll egy szintre a súlyom, én most már elégedett vagyok sokkal jobb a közérzetem, a futás egyértelműen jobban megy, a kosarazás is, magasabbra tudok ugrani, ami sokat segít. Persze a folyamatos önkontroll nehéz, engedek magamnak némi cukrot, nem akartam teljesen megvonni, de nehéz megfogni a határokat. Az biztos, hogy csak ajánlani tudom a módszert, sokkal egyszerűbb így futni, természetesen ilyenkor az ember nem csak zsírszövetet hanem izmot is veszít, de azt hiszem az én szintemen ez nem jelentős.

Amíg a gyerekek miatt nincs több szabadidőm próbálom tartani ezt a szintet, szeptemberben lesz egy futóverseny Dunaharasztin, beneveztem a félmaratonra, meglátjuk hogy megy majd. Nagy terveim nincsenek egyelőre, várom már azt az időszakot, amikor a gyerekek kevesebb szabadidőt vesznek el és esetleg megpróbálok egy maratoni felkészülést, de ez még évekre van. Nem baj, türelmes vagyok, eljön még az én időm!

UPDATE: időközben teljesítettem a félmaratont. Előtte sajnos 1 hétig betegeskedtem így kicsit féltem a versenytől. 3 kört kellett teljesíteni, végül szép számmal neveztek és igazi futófesztivállá alakult a program rengeteg szurkolóval, futóval, programokkal. Szuper futóidő volt így nem volt semmilyen kifogásom. Úgy terveztem, hogy az első körön megnézem milyen állapotban vagyok, ismerkedem az útvonallal, megpróbálok egy kis légteret csinálni magamnak a mezőnyben, a kör végén ISO-val frissítek majd a második körben ha minden rendben van gyorsítok, újból a kör végén ISO, majd a harmadik körben ami a csövön kifér és itt már a kör felénél is ISO-val frissítek. A poént lelőve ez nagyjából sikerült is. A pálya néhol szűkös volt, rossz minőségű illetve nagyon sok lejtő-emelkedő volt ettől függetlenül élveztem, gyakran futok nyilván otthon így ismerem a pályát, de ezen az útvonalon így még nem mentem. Gyakorlatilag egyre gyorsultam és végül 5:30-as átlaggal 1:55-ös idővel zártam. A végén még sprinteltem egy nagyot, versenyeztem a befutóig egy másik futóval. Nagyon jól is ment a futás, jól is éreztem magam.

Utána megint beteg lettem és nem jöttem ki belőle egyhamar, így szeptemberben már nem sikerült a 100 km, azt gyanítom októberben sem fog menni, de ezt majd meglátom. Továbbra is jól megy a futás, az 5:30-as időket sikerül tartani rövid és hosszú futásokon is, lassan már 6 kiló minusznál járok.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr9911785721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása