Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Újbuda kör

2011.08.10. 12:48 - pantomimes

A munkahelyemen néha tartok egy pár perces szünetet fejben, ilyenkor gyakori téma a futás, ezen belül is az új futóútvonalak megtervezése. A múlt héten elkezdtem agyalni azon, hogyan is lehetne a szokásos Citadella körömet feldobni valami extrával. Arra jutottam, hogy hazafelé nem kanyarodok vissza a Gellért tér felé, hanem elindulok a Kelenföldi pályaudvar irányába, így közel 15 km lesz a táv.

Már nagyon vártam rá, hogy elinduljak, megint jó hangulatban voltam, így sikerült 5 perces ezrek alá szorítani az időt. Na de ne menjünk ennyire előre, egyelőre ott tartunk, hogy elindultam. Rám jellemző, hogy mindig lassabban indulok és úgy gyorsulok be, ez a mostani futás grafikonján is jól látszik (a grafikon beágyazása mgergoo segítségével jött létre, ezúton is köszönöm neki).

Tudni kell erről az útvonalról, hogy bár nem a leghardkórabb út a Citadella felé azért erősen izzasztó. Az 5. kilitől jön az emelkedő kegyetlenül, majd van egy kis lejtő, de a következő emelkedő még durvábban szivat. Itt egy másik futó mellé értem, kimondva kimondatlanul ahogy összenéztünk elindult a verseny felfelé. Furcsa volt, mert szinte lassulási versenyt futottunk, nagyon keményen toltam, de nem előztem meg, éreztem, hogy még van bennem és ahogy felkanyarodunk a Citadellához és kicsit az emelkedő is enyhül meg tudom előzni, addig tartalékolok. Ez így is lett, teljesen kifulladt én pedig vígan elfutottam mellette, ez a kili 5:44 lett, ami az emelkedőt figyelembe véve szerintem tök jó.

Innentől lefelé vezetett az út, azt imádom ebben az útvonalban, hogy kárpótol az addigi szenvedéseinkért, lefelé csak le kell gurulni. Lefelé nagyon jól ment és sikerült megtartani a lendületet egészen hazáig.

A futás végén nagy endorfin bomba ütött be, ez az új sebesség nagy lendületet adott nekem, bár tegnap a Kopaszin nagyon fárasztónak éreztem és a gyomrom is alaposan felfordult közben, szóval csak óvatosan tolom ezután. Egyelőre úgy döntöttem, hogy az 1:45-ös cél marad a szeptemberi félmaratonon, aztán majd ha 15 kili környékén úgy érzem elkezdem tolni. Próbálok következetes maradni, esetleg novemberben jöhet egy mindent, vagy semmit félmaraton.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr563140857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2011.08.10. 13:47:17

Remeknek tűnik az útvonal. Mennyire lehet ott Kelenföld felé futni? Nincs sok lámpa, forgalmas kereszteződés? Elég széles a járda? Milyen a talaj?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.10. 13:56:17

@iramszarvas: a pályaudvarig egész nyugis, van elég hely is, a Citadellától a Bartókig árnyékos, családi házas övezetben lehet futni. A pályaudvartól csak a forgalom zavaró és van 1-2 lámpa, de gondolkodom már, hogy merre is lenne érdemes onnan indulni :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.10. 14:39:24

Ahogy múltkor is mondtam, szerintem jobb kicsit alulbecsülni magad, amikor belövöd a célt. Ha 1:45-öt célzol be, lehet, hogy közben érzed majd, hogy még egy csomó van benned, és természetes, hogy azt akkor beleadod. Ezzel lehet, hogy jobb leszel, mint amit kitűztél magadnak, amit így hatalmas flash-ként fogsz megélni. (Én tavaly novemberben tűztem ki az 1:45-ös célt, és az 1:38-as eredménytől úsztam a boldogságban. :-))

Ha viszont nem tudod teljesíteni, amit kitűztél, az csalódást okozhat. Márpedig miért ne inkább örömmel töltsenek el a versenyek? :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.10. 14:52:04

@azilinha: Igazad van, amiatt is döntöttem így, mert a múltkor mondtad, 1:45 menni fog és ha csak ekörül lesz én elégedett leszek. Az igazság az, hogy a félmaraton csak egy "kisebb" cél, szeretnék egyszer maratont futni, ezért a félmaratonokkal nincsenek hosszútávú terveim, jó lenne mindig picit javítani az időn, de nem akarom túlzásba vinni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.08.10. 20:58:19

Tetszik ez az útvonal, ott megy el a ház előtt, ahol a tesóm lakik. Legközelebb, ha arra járok, kihívlak egy Gellért-hegyre felfutó versenyre :-)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.08.10. 22:38:21

Félelmetes ez a tempó, gratulálok!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.11. 10:04:35

@Sekiwake: na, az jó lenne :) De csak simán futhatunk is, hogy ne köpjük ki a tüdőnket felfelé :)

@Navixaf: köszi :)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.08.11. 13:52:36

Szép tempó, én is csak gratulálni tudok! Jó lesz az a félmaraton.
süti beállítások módosítása