Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Közepes kör hatalmas bukással

2011.07.25. 18:09 - Navixaf


Szerda késő este indultam egy közepes karikára, otthonról. Az utóbbi időben szinte kizárólag a környéken futok, sajnálom a 2x fél óra autókázást, amit valamelyik impozánsabb futóhelyszín (sziget, HHH) megközelítésére kellene szánnom. Hűvösben indultam, a kedd éjszakai lehűlés hatására kellemes futóidő ígérkezett.

Úgy terveztem, a környékünkön található kerékpárutak mentén megyek egy nagyobb karikát, úgy 15-25 km hosszan (nem mértem le előre a távot, a vége igencsak a tartomány alsó részébe került).

A Gödöllőre vezető kerékpárúton indultam, ezen futottam a Rákos patakig (az utóbbi időben rákaptam erre a szakaszra), majd a patak partján végig az M3-ig, az M3 mentén pedig be a Városligetig (itt nem nagyon volt kerékpárút). A ligetben tettem egy kört, és a Gödöllőre vezető kerékpárúton indultam hazafelé.

 

A Városligetnek frissítés szempontjából is fontos szerepe volt, az Ajtósi Dürer sor–Hermina út kereszteződésénél van egy ivókút, amit 2x is útba ejtettem.

A hazavezető úton több hosszú unalmas szakasz is van: a Stefánia palota előtti rész majd a Stadion melletti szakasz, később pedig a Mogyoródi út és a Róna utca. Ilyen helyeken könnyen elmélyed az ember a gondolataiban, s közben nem igazán figyel a terepviszonyokra. Igazából már a Városligetben is megakad a lábam egy gyökérben (fa, nem ember :-), de ott csak egy pillanatnyi fennakadásról volt szó és sikerült megtartani az egyensúlyt.

Ehhez képest a Mogyoródi út elején az egyik sötét részen úgy fennakadt a bal lábam egy méretes buckában (hogyan kerül ilyen egy bicikliútra???), hogy végül egy kegyetlen nagyot zakóztam. Két tenyérre és a jobb térdemre érkeztem, a térdemen legalább fél métert csúsztam és nagyon csúnyán (mélyen) lehorzsoltam az aszfalton lévő apró kavicsokon (jó fej vagyok és nem rakok föl képeket róla...).

Mire hazaértem, már végigfolyt a vér a lábszáramon, egy gyors nyújtás után húztam a fürdőszobába kimosni a sebet. Kb a 7végére lett elviselhető az állapotom, most már egy óriási varr az egész (de azért fájogat még most is).

Azt hiszem idén ez már a harmadik borulásom volt: egyrészt aggódok egy kicsit, hogy ez valami idegrendszeri probléma korai tünete (is) lehet, másrészről ki kellene találni valami térdvédelmet, mert már baromira unom, hogy folyton le van ütve a térdem, mint a fiamnak :-)

Ti szoktatok „taknyolni” futás közben? Van valami ötletetek, milyen védelmet lehetne alkalmazni, ami nem rontja lényegesen a futóélményt?

Táv: 16,7 km
Idő: 1:35:56
Iram: 5:45
Bukás: 1db, orbitális

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr693097095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.26. 07:45:16

Nem lehetett kellemes! Én folyamatosan rettegek a szigeten. Először azért mert nem volt világítás az egyik oldalon. Később azért mert a rekortán olyan amilyen (tegnap is kitapintottam egy mélyedést pedig csak kereszteztem a pudingot. Mivel én szigorúan kerülöm a rekortánt pesit oldalon van olyan szakasz ahol nagyon keskeny mellette a kavicsos út és még betontömbök is kiállnak. Ott folyamatosan figyelek.

Eddig csak teljesítménytúra keretében sikerült esni-kelni, de az télen volt és ki voltam párnázva. :) Szekszárdi félmaratonon voltam még közel a taknyoláshoz, de ott is elkerültem. Persze nincsenek ambícióim. Én is általában elmélyedek a gondolataimban és van olyan, hogy már nem emelem úgy a lábam a szakasz végére.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.26. 07:46:12

én bukni még nem buktam, de voltak már necces helyzetek :) Az ember néha tényleg úgy el tud mélyedni a gondolataiban, hogy egy nem annyira megszokott környéken előfordulhat az ilyesmi, szerintem ez nem idegrendszer kérdése, egyszerűen annyi, hogy aktívan nem lehet másfél órát figyelni, néha az ember figyelme lankad, vagy elkalandozik.

Az a baj ezekkel a varrokkal, hogy sokáig megmarad a helyük, nekem pár éve volt egy biciklis bukásom és még mindig látszik a helye a könyökömön.

rodriguez 2011.07.26. 08:49:40

Kellenek néha az esések, hogy utána tudd értékelni az esés nélküli futásokat. Azt hiszem... Egyébként látszik, hogy nem bicajozol, akkor nem lepődnél meg azon, hogy a bringa úton bucka/gyökés és a franc tudja mik vannak még.... Én idén még csak egyszer estem, fent a HHH-en, az baromi nagy volt, remélem ezzel letudtam az idei 'adagot'. Ugye az idegrendszeri probléma miatti aggódás nem komoly????

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.26. 10:54:33

@BRandom: már a szigeten is borultam 1 vagy 2 éve. Egyik térd->rekortán, másik térd->sóder. A rekortán sokkal barátságosabb :-)

Pár hete a pesti oldalon az egyik lámpa előtt volt egy jó kis alámosott rész a rekortánon. Amikor először beleléptem a közepébe, úgy megdobott, hogy másfélszeres hosszat léptem. No az csoda volt, hogy akkor nem estem el. Vasárnap is jártam arra, de már nem találtam meg. Lehet, hogy javították?

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.26. 10:55:31

@pantomimes: tényleg sokáig megmarad a helye, nekem tele van a térdem sötét foltokkal.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.07.26. 10:59:04

@Navixaf: Nem javították tutira. :( Ott semmit se javítanak.

Én egy pontot tudok, de lehet felfedeztem egy újabbat is. Pont az ilyenek miatt tartom már már életveszélyesnek. Nem tudom kinek a kezelésében áll ez a pálya, de jó lenne valamit tenni.

Sok kezdő ott futja első köreit és nagyon gyorsan elveheti kedvüket egy ilyen hibából adódó sérülés.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.26. 11:11:47

@Navixaf: majd az unokáinknak mutogathatjuk a harci sebhelyeinket :) Amikor nagyapa futó volt...

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.26. 11:20:26

@rodriguez: keveset bicajozom, de azért egyszer lementem a szigetre biciklivel a patakparton. Akkor megállapítottam, hogy a bicikliút sokkal alkalmasabb futásra, mint biciklizésre!
Az idegrendszeri probléma sajnos nem esélytelen, de azért még korai lenne (vagyis én ebben bízom :-). Hiába, az a sok ital nem kéne :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.07.26. 20:31:23

Tatán majdnem elestem, de a sírból hoztam vissza az egyensúlyomat, utána viszont felszökött a gőz az agyamba és kifutottam, ami a csövön kifért. Valójában még nem estem el futás közben.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.26. 22:00:13

@mgergoo: ez az, hogy nekem majdnem minden futásra jut egy ilyen billenés, amikor még vissza tudom szerezni az egyensúlyomat. A vasárnapi 30km-esen persze nagyon odafigyeltem, úgyhogy csak egy eset volt, amikor épp a nano-t birizgáltam...

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 00:44:07

Párszor én is eltaknyoltam már, főleg mert előszeretettel futok sötét esténként, fejlámpa nélkül ugye, a járdák meg khhhm, rosszak. Jók a reflexeim, ált. le tudom tenni a kezemet, emiatt jártam úgy is, hogy a kisujjam majdnem letört. Olyan is volt, hogy egy frankó tigrisbukfencből azonnal futásba váltottam vissza.

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.07.27. 09:49:51

En most estem iden az elsot, bringaval, futva nem szoktam. Max ha hegyi osvenyeken futok, ami nem tul gyakori, lefele neha elvisz a gravitacio es az tud veszelyes lenni. De rendes uton, meg ha buckas is, nem igazan veszelyes. A 3 eses 6 honapra szerintem nem utal idegrendszeri problemara, abszolut elfogadhato ertek :D En ha varas terdu/konyoku felnottel talalkozom, alapbol szimpatizalok, csak sportolo lehet :D

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 20:07:49

@bencsikp: és amikor le tudod tenni a kezed esés közben akkor nem vered le a térded?

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 20:09:31

@helga84: megnyugodtam, és ha még szimpatikus is vagyok a varras térdem miatt, akkor kénytelen leszek fenntartani a kéthavi bukó-ritmust :-)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 21:16:22

@Navixaf: nem mindig, illetve csak apróbb plezúrok szoktak keletkezni. Annál jobban szokott fájni a kezem viszont.

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.07.30. 15:25:38

@Navixaf: hihi, akkor csak igy tovabb :))
Mar olvaslak titeket jo ideje, de csak most vettem eszre, hogy megsem voltatok a koveto-listamon... hiba orvosolva :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.07.31. 19:29:21

Ú, ez nagyon durva lehetett :(

A szigeten a rekortán elég hepehupás, néhányszor már majdnem elestem, illetve múltkor mögöttem egy futó igen nagyot esett. Az még elő szokott fordulni, hogy nem emelem elég magasra a lábam, és megbotlok, de eddig még nem estem el.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.31. 22:18:32

Az ilyen futás közbeni esések eddig elkerültek, de bicóval városi közlekedésben már estem ordasakat. Egyszer gyerekkel a gyerekülésben is... csak én sérültem meg, ő csak kicsit megijedt.
süti beállítások módosítása