Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

III. Várfürdő félmaraton, Gyula, 2011.05.07.

2011.05.15. 23:20 - Sekiwake

Címkék: gyula félmaraton

Gyula egy nagyon kellemes alföldi kisváros. Van egy érdekes, téglából épült vára, és mellette egy gyógyvizéről híres, ősfás parkban elhelyezkedő fürdője. Ez a névadója a város félmaratonjának, ami az ország ezen szegletében abszolút hiánypótló: ilyen távú verseny nincs a környéken. Mindezen felül a nevezési díj jó célt szolgál, ugyanis egy beteg gyermekek gyógyítására létrejött alapítvány kapja meg a rendezvény bevételét.

Az idei gyulai félmaratont egy 20 km feletti hétvégi hosszú futóedzésként szerettem volna lefutni. A terv az volt, hogy fokozatosan emelem a tempót: a 3 körös verseny első körében kifejezetten óvatos leszek, a második körben picit emelem a pulzusomat, a harmadikban, pedig hajtok, ahogy a csövön kifér. Szép napos időben volt a rajt a vár előtti téren.

 

Kevesebb, mint 200 futó vágott neki a félmaratoni távnak, és még a 7 km-s futókkal és  a váltók első embereivel is kezelhető méretű tömeg hömpölygött át a rajtkapun. Mivel nem voltunk sokan, gyorsan kialakultak az együtt futó csoportok, mások tempója nem zavarta a saját ritmusomat. Újdonság volt, hogy változtattak egy picsit a körön a tavalyihoz képest: a legunalmasabb sugárúti oda-vissza szakasz rövidült és üde színfoltként tettünk egy kanyart a várfürdő területén a strandolók közt. Így a verseny távja pontosan félmaratoni lett, tavaly ugyanis kb. 6-700 m hiányzott.

Az első köröm nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna (41:47). Fájó Achilles melletti szalagjaim miatt minden lépést éreztem az első pár km-n, talán 5-6 km után lett harmonikus a mozgásom, és a fájdalom "érzéssé" szelídült. A második körben bátrabb voltam, emeltem 7-et a pulzusszámon, gyorsultam egy picit. A köridőm gyengébb lett (42:56), mert 2x is megálltam cipőt kötni. Lazának érztem, ezért szorítottam rajta, utána meg túl szoros lett, és zsibbadni kezdett a lábam, tehát lazítottam a fűzőn, hogy elkerüljem a sérülést (van ilyen tapasztalatom). Tanulság, hogy a footpod nehezíti a fűzést, legközelebb nem viszem, ha nem akarok esetlegesen az igazgatására időt pazarolni. A 3. körben még 7-et emeltem a pulzuson, így már anaerob tartományba kerültem. A futás jól ment, láthatólag voltak még tartalékaim, így sorban értem utol és hagytam le a többieket. Doppingolt az érzés, kb. 8-10 futótársat előztem meg. 40:28 lett ez a kör, így 2:05:12-vel a tervezett 6 perces km-eken belül futva teljesítettem a versenyt.

A rajt után fél órával a napsütést egyre sűrűbb felhőzet takarta el. Ez kellemesebbé tette a futást, de a hőmérséklet is meredeken esni kezdett, így a célbaérkezéskor már inkább volt hűvös, mint meleg. Mivel a rajtcsomagban a főszponzor ajándéka egy belépő volt a Várfürdőbe, ezt kihasználva azonnal megtámadtuk a melegvizes medencét. A feltámadó hideg szélben a 35 fokos vízben futópajtásokkal együtt áztattuk magunkat. Körtével, akivel együtt utaztunk a versenyre, és két "marosmenti mocorgóval" (eszko és feketeárpi) beszélgettem. Megtárgyaltuk, hogy a Marosmenti mocorgók sportegyesület hamarosan félmaratont rendez Makón, ha minden jól megy, majd erről is írok.  

A képek forrása: hazaiuticel.hu és beol.hu.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr302906783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.16. 10:51:12

Tök jó lehetett, mennyire volt szintes az útvonal? A képek alapján érdekes lehetett, nekünk a K&H félmaratonon kicsit sok volt a beton meg a panel :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.05.16. 12:36:40

@pantomimes: Gyulán nincsenek szintek. A város viszont csinos (alföldi viszonylatban persze), futottunk a fürdőben, árnyékos parkban és a sétálóutcán is. Ha feltöltik végre a honlapra a hivatalos fotókat, majd válogatok még egy párat.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.05.16. 14:13:54

@Sekiwake: na, akkor jó kis út lehetett, szeretem mikor van látnivaló, kicsit felszabadultabb leszek. A fotók jöhetnek !!

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.05.21. 18:55:50

Gyula az egyik legszebb kisváros az országban. Jövőre tuti visszamegyünk és 2 óra alá nyomjuk az időnket, ugye Sekiwake? :))
Darth Vadert megelőztük, ez a lényeg!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.05.21. 21:15:10

@BGy: Jövőre odatesszük magunkat. Mondjuk éppen most írtam a szervezőknek, hogy 2 hét elteltével igazán feltehetnék már a verseny képeit a honlapra. Ha lesznek képek, frissítem a posztot.
És te mikor írsz a saját -kitérőket is tartalmazó- gyulai versenyedről?

A Sötét Nagyúr a végén szerintem anaerob tartományba került, de maradtak azért ERŐtartalékok:
152. 92 VADER Darth 02:23:39
süti beállítások módosítása