Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Életem eddigi legküzdelmesebb versenye

2011.09.06. 12:06 - pantomimes

Mint tudjátok nagy terveim voltak erre a versenyre. Az 1:45-ös célidő kitűzését abszolút nem éreztem optimistának, sőt, úgy éreztem talán jobban is sikerülhet ez a verseny, mint amire először gondoltam, hisz eddig mindig így volt. Nem éreztem különösebb nyomást, vagy teljesítménykényszert magamon, a szombatom egészen nyugodtan telt annak ellenére, hogy voltak kétségeim.

Egyrészt ott volt az időjárás, mint tényező, meleget jósoltak és bizony a sok beton miatt ez komoly hátrány lehet, nem bírom a meleget sajnos. Ha ez még nem volna elég az allergiám is szépen kijött, bár futások alatt nem éreztem annyira intenzíven az orrfolyást és a szemviszketést, sajnos úgy éreztem a teljesítményem nincs a topon, talán ilyenkor az ember tüdeje is kicsit fáradtabb. Szombaton aránylag korán lefeküdtem, de aludni nem tudtam egykönnyen. Járt az agyam, próbáltam egy nyerő taktikát kitalálni, azt megtanultam, hogy az erőnk beosztása nagyon fontos, talán a legfontosabb. Eljött a reggel, előző este mindent előkészítettem, így már csak fel kellett öltöznöm, reggeliznem, rendbeszedni magam. Hosszabb futások előtt be szoktam dobni egy ampulla magnéziumot, most is ezt tettem, azonban utána erősen elfogott a hányinger, éreztem, hogy ezt most talán nem kellett volna. A feleségemmel elindultunk a versenyre, ő mindig elkísér, bíztat, drukkol, fényképez. Ez sokat számít, főleg a verseny közben amikor tudom, hogy a célnál ott fog várni, szerintem nem sikerültek volna eddig így a versenyek ha ő nincs velem.

Bemelegítek, de még mindig émelygek a magnéziumtól, jól esne valami savanyú, valami intenzív ízű cucc, de sajnos nincs kéznél ilyesmi. Beállva a rajthoz bízom benne, hogy lesz citrom valamelyik frissítőponton, alig bírok befurakodni 20-30 méterrel az 1:45-ös iramfutók mögé, rengetegen vannak. Persze előrébb kéne mennem, mert ahogy körülnézek (és nem nézek le senkit, nem erről van szó, de meg lehet azért állapítani valakiről, hogy rendszeres, gyors futó-e vagy csak kijött szerencsét próbálni) sok előzgetnivalóm lesz. Eldördül a startpisztoly és elindulunk, pontosabban valamikor utána pár perccel elkezdünk gyalogolni, az iramfutóim egyre távolodnak, a tervem az, hogy beérem őket és szépen mögöttük végigutazom a versenyt. Az Olof Palme sétányon nehéz haladni, de talán egy hangyányit jobb, mint tavaly, kiérünk az Andrássy útra, elkezdek előzgetni. Rengeteg lassú futó, rengeteg, egymás mellett 4-5-en, mintha falba ütköznék, többet megyek keresztbe, mint hosszába, nem ideális az egyszer biztos. Olyan mintha résztávoznék, 100 méteres sprinteket kell kivágni, kicsit ideges vagyok, mert még mindig émelygek. Az iramfutók egyre közelebb kerülnek, ennek viszont örülök, 2 kilinél érem utol őket, ránézek az órámra, bizony fél percet nyertem így. Még mindig sokan vannak, nagyon nehéz manőverezni. A rakparttól félek, nagyon hosszú az a rész és meleg van, már most ömlik a víz rólam. A tempómat szépen 5 perc alatt tartom, az iramfutókat kicsit elengedtem, de még mindig közel vannak. Szerencsére idén „csak” a Petőfi-hídig megyünk, egyre rosszabb ez az émelygés, a víz sem segített, az isoital gondolata is hányingert kelt hát még a banáné. Citrom nincs, ez szívás. A Szabadság-híd előtt kijön egy kis reggeli, várható volt, de semmi baj, nem viselt meg annyira, nem volt „igazi” hányás, csak egy pici :) Először azt hittem így jobb lesz, de nem lett, sőt egyre rosszabbra fordultak a dolgok a pesti rakparton, nem bírtam tartani az 5 perc alatti kiliket, elkezdtem időt veszíteni, 10-nél még jó voltam, 11-nél odalett a fél perces előnyöm, 12-nél még pár másodperc pluszban és ez így ment tovább a rakparton. Többször bele kellett sétálnom, nem volt mese, össze kellett szedni magam. Ott a pesti rakparton fejben is összeomlottam, fel akartam adni és hazamenni, sőt, azonnal az októberi versenyre gondoltam, hagyom az egészet, pihennem kell, sőt, nincs kedvem többet versenyre menni, rosszul vagyok, néha lemegyek futni egy kicsit aztán kész, nekem ebből ennyi elég volt. Úgy vártam a fordítót, mint a messiást, le akartam jönni arról az átkozott rakpartról, annyira gyűlölöm, olyan, mint egy betonsivatag, gőzölög az egész, meleg van. Aztán végre lekanyarodtunk és kezdtem összeszedni magam, azt mondtam magamban, hogy „oké, ez most nem lesz meg, ahelyett, hogy belesétálsz és szenvedsz, majd megpróbálsz 5 perces kiliket tolni, inkább váltsunk lassabb tempóra és szépen fejezzük be ezt a szenvedést valahol 1:55 környékén. A Ferdinánd felüljárón fogalmazódott ez meg bennem, addig a belesétálás és meghalás ellenére valamiért hittem azt, hogy valahogy összehozom 1:45 környékén, mert ha nem az nagyon csúnya kudarc lesz, de ott a felüljárón be kellett látnom, hogy vége az álomnak. Mentem egy szép, energiagyűjtős szakaszt, majd behúztam 2 5 perces kilit, a végén még picit lassítottam és bekocogtam 1:51-nél. Borzasztóan éreztem magam, alig vártam a befutócsomagot, persze az még vagy 10 perc séta, csodás. A feleségem persze örült, hogy egyben vagyok, mondta, hogy sokan mentővel mentek a célba. A verseny előtt azt terveztem, hogy a cél után megvárom az ismerősöket, drukkolok nekik, de nem éreztem jól magam és gyorsan hazamentünk.

Gergőt még láttam befutni, szépen, kiegyensúlyozottan mozgott, nem volt szétesve, örültem neki, úgy tűnt neki jól ment, ez nyújtott egy kis vígaszt. Persze kíváncsi voltam a többiekre is, vajon Pannonfunknak hogy sikerül és Brandomnak? Vagy csiripszli12-nek a trió? Bitliszbá betolta 1:30 alatt?

A verseny közbeni negatív gondolataimra még visszatérnék, szó sincs róla, hogy feladnám a futást, októberben el fogok menni és be fogom karcolni azt a 30 ezrest, nem adom fel, mert ez csak egy rossz nap volt és igen, voltak mostanában rosszabb futásaim, de a meleg sajnos nagyon megvisel engem és ha jön az ősz majd szépen felspanolom magam jóízű futásokkal. Novemberben Siófokon újból meg fogom próbálni ezt a célidőt és sikerülni fog, tavaly a nike-n 2:02-t hoztam össze, míg Siófokon 1:53-at, ez bizony 9 perc javulás 2 hónap különbséggel úgy, hogy októberben volt egy 2 hetes kihagyásom, szóval a meleg tényleg megvisel :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr243206261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2011.09.06. 13:20:45

Én már a műegyetemi fordulónál totál kész voltam. Valami rettenetesen nem bírom a meleget. A végén szinte örültem, hogy egyáltalán célbaérek, a vége 2:14 lett, 7 perccel rosszabb, mint Vivicittán. Viszont lehet készülni a tudás útjára :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.09.06. 13:28:01

ez a meleg nem volt mindennapi, tudom ilyenkor nehéz elhinni, de ezzel valóban mindenki így volt, október 2-án reméljük kedvezőbb lesz a helyzet...:-) helyén kell kezelni ezt a napot, ha valaki megtett mindent ami benne volt, akkor az siker!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.09.06. 14:39:25

Hasfájással nagyon béna futni, ilyenkor már önmagában az is szép dolog, ha az ember nem adja fel. És meleg is volt. Semmi baj, ahogy mondtad, nem ez az utolsó lehetőség. Irány siófok novemberben.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.09.06. 15:05:48

@pannonfunk: lesz az még jobb, sokkal jobb.

@ringsider: igen, októberre már csak nem lesz 30 fok, nekem már az is nagy dolog :)

@azilinha: a fura az volt, hogy a hasam nem fájt olyan nagyon, inkább mintha kiszáradtam volna kicsit, novemberben javítok :)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.06. 16:47:22

Sajnálom, hogy nem tudtál maradni futás után pedig tényleg jó lett volna beszélgetni. Érthető, hogy inkább hazamentél.

Kicsit azét büszke vagyok magamra, hogy az ilyen megborító időjárás ellenére nekem sikerült a kitűzött célom tartani. Azt éreztem, hogy ismét a végén fogyott el az erőm.

Szerintem ennél csak jobb időjárás jöhet.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.09.06. 19:15:14

@BRandom: büszke is lehetsz magadra, nem is kicsit. Legközelebb sokkal jobb időre is képes leszel.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.09.06. 21:36:21

Nagyon küzdős lehetett, gratulálok, hogy végigcsináltad! A következőkön biztos sikerül majd jobb időt futnod, amúgy meg, tudom, hülye duma, de tapasztalatnak ez is nagyon fontos.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.09.07. 06:44:03

nagyon jó beszámoló, kb ezt éreztem én is, a rosszullétet-hányást leszámítva. :) november, balaton, ez lehet a megoldás.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.09.07. 09:24:28

@csiripiszli12: köszi, igazad van, azt hiszem megtanultam azt, hogy ha olyanok a körülmények, akkor nem kell erőltetni, vissza kell venni odáig, hogy élvezzem, mert akkor még martad értelme az egésznek.

@rrroka: köszi, remélem összejön novemberben, bár annak a versenynek is megvannak a maga hátrányai, a parton nagyon szűkös részen lehet futni, tavaly paráztam, hogy elesem a csúszós füvön.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.07. 12:45:52

@pantomimes: én is ebben bízom, bár igazán nem éreztem a versenyen semmi különöset, de ha kellemesebb lesz az idő és nem kell kétbetűs kitérőt se tennem akkor törvényszerűen javulni kell.

Mindazonáltal idei évre már elég ez az eredmény a következő cél egy gyorsabb félmaraton, de csak egy év múlva.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.09.07. 21:44:32

Ez nem volt ideális futóidő. Téged a tapasztalataid átsegítettek a nehézségeken, de nem véletlen, hogy sokan megborultak. Sokat segítenek ilyenkor a pulzusadatok az önkontrollhoz..

Végül átálltál erre a futós szoftverre? Írhatnál róla, ha van kedved.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.09.07. 22:10:27

Sajnálom, hogy nem sikerült úgy a verseny, ahogy eltervezted. Finoman szólva nem volt PB-barát időjárás, ráadásul az egyéb körülmények is sántítottak itt-ott (pl. nem volt víz az első frissítőponton).

Én kényelmes teljesítést terveztem, mert TRIO-ban is futottam két kollégval. Azért a 2 órán belüli teljesítés összejött, de ehhez kellet egy 4:50-es utolsó km :-)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.09.07. 22:10:43

Még jó, hogy nem neveztem... A meleg engem is kikészít. Minden elismerésem, hogy így is végigcsináltad, és nem is rossz idővel. Ősszel minden jobb lesz - és tényleg lehet tanulni mindenből.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.09.08. 00:15:44

Nem tudom hogyan mozogtam, az jó, ha jól néztem ki, csak az nem jó, hogy 2:05 lett :-) Mindegy, bennem most ennyi volt. Én nekem ez volt az első és például azt gondoltam előtte, hogy a rakparton izgalmas és jó lesz futni...:-)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.09.08. 12:33:17

Gratulálok a távhoz! Bár közel nem vagyok ennyire nagy futó, de úgy gondolom, hogy az, hogy túlléptél a negatív gondolatokon és nem adtad fel a rosszullét ellenére sem, minden elismerést kiérdemel!!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.09.22. 08:57:10

@Simone Lewis: köszönöm :)

@Sekiwake: lehet, hogy írok róla, mert jobban bejön mint az előző, de először a nyaralós futásokról akarok írni.

@Navixaf: Trióról írhatnál, izgalmas lehetett.

@bencsikp: köszi, majd meglátjuk, úgy érzema formaidőzítésemmel volt baj, mert előtte pár héttel szárnyaltam, közvetlenül a verseny előtt meg azért éreztem, hogy nem vagyok jó formában.

@mgergoo: a rakpart gonosz én már nem szeretem :)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.09.22. 21:45:50

@pantomimes: OK, megbróbálom összeszedni magam, és írni egy szösszenetet. Már kellőképpen leülepedett az élmán :-)

Nálunk most állati nagy a hajtás, üzleti év vége van éppen ::(
süti beállítások módosítása