Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

4 másodperc

2011.11.21. 10:41 - pantomimes

Olyan, mint kis szempilla a szemben, nem is érzed, csak tudod, hogy ott van, vagy mint egy apró karcolás a vadonat új autódon, senki sem látja, csak te, de tudod, hogy ott van. Valahogy így éreztem magam a vasárnapi félmaraton után, talán ma már elégedettebb vagyok. Ne is szaladjunk annyira előre, nézzük az elejétől.

A 8. Intersport Balaton félmaratonon terveztem azt, hogy 1:45-ön belül futok, aztán ahogy közeledett ez az időpont kezdte ez a cél számomra jelentőségét veszteni. A maraton varázsa már annyira behálózott, hogy inkább az jár a fejemben, de megígértem magamnak, hogy ezen a versenyen azért megteszek majd mindent. A hét úgy alakult, hogy gyakorlatilag nem futottam, pihentem és a vasárnapi edzés élményét hagytam meg magamban. Terveztem 1-2 gyors, átmozgató futást, de a szmoghelyzet úgy alakult, hogy inkább kihagytam ezeket. Vasárnap reggel nehézkesen keltem fel, nem éreztem magam felkészültnek, majd Siófokon a parkolás után üsszefutottam Tibs71-el, ő is nehezen kelt, valószínűleg a hideg idő volt a ludas. 3 fok volt, ami nem sok, éreztem, hogy egy kesztyű, vagy sapka nem lett volna rossz. A rajtnál az 1:30-as célidőhöz álltam, tudván, hogy még így sok egymás mellett, sorfalban totyogót kell majd kikerülni, még mindig nehezen tudom felfogni, hogy ezek az emberek miért nem értik meg, hogy a chip-es időmérés lehetővé teszi, hogy nettó időt mutasson a hivatalos eredményük.

Szóval elindultunk, a telefonom megint nem fog rendes időt mérni, mivel több, mint 1 perccel a start előtt már elindítom, nem baj, legalább a 2. kilitől lesz statisztikám. Az órám pontosan indítom majd indulhat a kerülgetés. Szerencsére az 1. kilit 5:06 körül behúztam, ami a kerülgetéssel együtt jó kezdés. Sikerül beállnom egy páros mögé, ők 5 perc alatti ezrekkel operálnak, ez pont jó lesz az első 7 kilin. Jól bírom, kicsit fázok, de úgy nagyjából rendben van minden, közeledünk a 7-es táblához, úgy döntök nem szeretnék visszalassulni, 34:30 7 kilinél, ez egész jó a páros nagyon jó tempót diktál nekem, inkább még megyek velük. Lassan közeledett a féltáv és nagyon jól éreztem magam, szinte repültem, persze közben tudtam, hogy ebben a tempóban most nincs tartalék, féltávnál 52:09-et mutatott az óra, ez jó, a fele már megvan. Itt próbáltam frissíteni, de eléggé legörbült a szám, amikor észrevettem, hogy csak jéghideg víz, vagy iso ital van, a vízet megforgattam a számban, aztán ennyi, többet nem is frissítettem a versenyen , ami hülyeség. Itt elvesztettem a párosomat, mögém estek vissza, gondoltam lazítok és bevárom őket. Ez a szakasza a versenynek nem volt jó, elvesztettem a mércémet, kicsit a sötétben voltam, hogy akkor most mennyire toljam, azért nem nagyon lassítottam, nem mertem, féltem, hogy nem tudom majd újból felvenni a versenytempót. Aztán 2-3 kili után utolért a páros, nehezen, de tudtam tartani a lépést. A parton végig a talajon volt a szemem, próbáltam nyújtani a lépteimet, 3-4 térkövet egyszerre, a földes rész nagyon rossz volt, de túléltem, aztán már csak 4-5 kili, arra gondoltam, hogy van 30 mp előnyöm, kicsit lassítok, a páros is mintha lassítana, de gyorsan vissza is gyorsultam, kb. itt érhetett villámszerűen a nagy felismerés, basszus, ezek nem fognak beférni 1:45 alá, lehet, hogy nem is tervezték, végülis ezt csak én gondoltam így, ajjajj, próbáltam elkezdeni a hajrát, kegyetlen súlyú volt a lábam, iszonyú erőfesztés volt az, amit meg kellett csinálnom, de be akartam érni, már látom a célt és érzem, hogy a 21-es tábla utáni rész lesz a döntő, ott fog elmenni, még soha életemben nem kellett versenyen így küzdenem, mindent kiadtam magamból, a célban csukott szemmel áthaladva lenyomom az órám és ránézek. 1:45:07, ezt nem hiszem el, ilyen nincs. A hivatalos idő 1:45:04. Zavart, nem is kicsit, a célban megint csak hideg víz van, belül hisztizek, de nem mutatom, pár perc és lenyugodtam.

Jó lett volna a verseny után még beszélgetni a többiekkel, de annyira fáztam, hogy vissza kellett mennem a fűtött kocsiba, nem akartam megfázni.

Ma már jobb visszagondolni a versenyre, persze felmerülhet bennetek, hogy azt a 4 másodpercet nem lehetett volna lenyomni? Higyjétek el srácok, nem, mindent kiadtam magamból és éppen ezért elégedett is vagyok, így legalább még lesz mit megdönteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr143400528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.21. 11:10:22

Ott a lényeg az utolsó mondatodban! Szép volt!

iramszarvas 2011.11.21. 11:11:36

Gratulálok! Az az egy-két másodperc nem számít, szerintem nyugodtan tekintheted úgy, hogy sikerült teljesítened a célodat.

Viszont! „A rajtnál az 1:30-as célidőhöz álltam, tudván, hogy még így sok egymás mellett, sorfalban totyogót kell majd kikerülni” Igen, ez nagy probléma. De így önző módon te is kibasztál azokkal, akiknek téged kellett kerülgetniük. Szerintem a BSI-nek be kéne vezetnie egyfajta büntetést kellene bevezetnie. Pl. akinek az indulási és érkezési sorszáma 10%-os különbséget mutat, az nem kap befutócsomagot, ha kétszer előfordul, a következő évben nem részesülhet semmiféle nevezési kedvezményben stb.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.21. 11:12:21

Sapka nélkül azért az optimista volt, 3 fokban :)

dvorcsakl 2011.11.21. 11:12:44

Sose legyen rosszabb időd.

Nekem nagyon jól jött ki a verseny. A maratoni felkészülés miatt eleve csak edzésként tekintettem rá, semmi teher, semmi extra cél, jöjjünk be 1:50 környékén, ciki azért mégse legyen az idő.
Múlthéten volt 3 edzésem, hétfőn 5:20-as 10-es, kedden 4+2+4 km 5:27 - 4:08 - 5:26, pénteken meg 5 km 5:07-el, és 8x100 repülő. Nem voltam pihent.

Na szal elindultunk, nem is tudom, hova áltam be. Az isoitalom valahol elhagytam a rajt előtt, a csokit már a sorban ettem meg. Robi mondja, ő 1:45 alá akar bejönni, mondtam neki, menjen. Ment is. Elindultam, az eleje ugye kerülgetős. Annyit tudtam, hogy 5:12 körül kéne hozni a tempót, de 5:20-ig ha lelassulok, az se gáz. Azt hiszem, 2 km környékén 5:10 volt, aztán azt szépen tartottam. Felénél már 5:07 és 5:08 körül mozogtam, akkor már érlelődött a gondolat, hogy csak jó volna egy PB, nem vagyok messze, de várjunk 18-ig. A füves részre, ami borzasztó volt, már 5:06 körül mentem fel, és ha nehezen is, de ezt sikerült megtartani. 18-nál már éreztem, hogy meglesz a PB, de még mindig nem váltottam tempót, nem kellett sietnem. Időt nem tudtam kiszámolni, főleg, mert a km jelzőtáblák és az órám mutatott 200 m eltérést, de ez az egy percnyi tartalék tudtam, hogy jót jelent. Végül bejöttem 1:54:28-ra az órám szerint, 24-re hivatalosan. Az utolsó két km-em 5 perc alatt volt, akkor váltottam csak tempót, és úgy érzem, nem futottam ki magam 100%-ra.

Na persze, ha tudom, hogy 24 másodperc, akkor lehet, előbb elkezdtem tolni, de ha azt nézem, hogy 24 másodperc az sok tud lenni, jó így. Ennél rosszabb futásom sose legyen!.
Ma egy 5:30-as 8 km a feladat, folytatva a felkészülést.

kúlcsi 2011.11.21. 11:13:44

Ne bánkódj, kiadtál magadból mindent, így is majdnem meglett. Simán lesz ez még jobb is. Amúgy szerintem az elejétől úgy 11 km-ig mögötted futottam, nekem nem tűnt úgy mintha erőlködnél, jól mentél. A második kör elején előztelek meg, amikor ahogy írtad kicsit elvesztetted a tempódat.
Jó felkészülést a maratonra!

kúlcsi 2011.11.21. 11:17:26

@iramszarvas: És mi van azzal, aki képes a célidőre, de mittudomén megsérül, vagy görcsöl a hasa és kicsúszik a 10%-ból? Kicsit finomítani kellene ezen még.:)

rodriguez 2011.11.21. 11:17:30

Gratulálok, szép volt! Az a 4 mp nem sok, hamar le fogod győzni. Jelentem, hgy én a rendes helyre álltam be (ahova nekem illik....), engem biztos nem kellett kerülgetned!

pannonfunk 2011.11.21. 11:18:44

Szép volt ez, ne keseregj!

Nekem átmozgató edzés volt, az utolsó 5 kilométerben sokkal több energiám ment el ordibálásra, mint futásra. Viszont a mai tizes ennek ellenére meglepően lassan ment, még akkor is, ha volt benne durva szintkülönbség. Holnapra én is kiveszek egy pihenőnapot :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.21. 11:39:45

Köszi srácok, nem kesergek :)

@rodriguez: nagy gratula neked is, hazajöttem és kerestem a te eredményedet is, láttam bőven 2 órán belül voltál, tök jó.

@dvorcsakl: szép volt, gratula, az azért mindig jó ha a végén tudsz egy jót hajrázni és sikerül jó tempóban a célba érni.

@iramszarvas: igaz, én is előrébb álltam, bár nem sokan előztek meg az elején és én figyelek, hogy adjak helyet annak aki szeretne menni. Nekem igazából nem is azzal van a problémám, aki "kicsit" áll előrébb, hanem azzal, aki 6-7 perces ezreket megy és 1-2 kili után érem utol.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.21. 13:14:53

El tudom képzelni, hogy nagyon idegesít, de igazából ez tök jó eredmény.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.21. 14:41:13

Ha megvolt a teljes 21,1 km, akkor így is 5 percesnél jobb lett az átlagtempód (4:59)! (az ötperces tempó ideje 1:45:30). Gratulálok, szép volt. 3:45-ös maratonra jó leszel szerintem. Csak így tovább!

iramszarvas 2011.11.21. 15:12:54

@kúlcsi: Finomítani lehetne, de hogy valamit ki kellene találni, az biztos. Pl. az előzetes eredményei alapján kapnának az emberek különböző színű rajtszámokat, amivel a megfelelő szakaszra lehet beállni, vagy hasonló.

@pantomimes: Bocs, de pont negyed órával álltál előrébb, az nem kicsi. Egyébként igaz, h a legnagyobb baj azokkal van, akik sorfalban futnak. Pl. párban sem egymás mögött, hanem egymás mellett. De figyelni sem lehet mindig, pl. volt, h utolértem valakit, aki lassabb volt nálam, és a legnagyobb jóhiszeműséggel zárta el az utam két még nála is lassabb között. (Ez nem egyszeri eset, hanem visszatérő helyzet.)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.21. 16:32:41

Meg tudlak érteni, nekem 15 másodpercem maradt így bent a tarsolyomban egy félmaratonon, de az szerintem örökre ott is marad. :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.21. 16:48:22

@iramszarvas: szerintem aki 2:30-al végez és még az 1:30-as célidő előtt indul az a sok, amikor utoléred szinte beleütközöl, eddig mindig a megfelelő célidőhöz álltam, most kicsit csaltam, 1:30-1:45-höz álltam, ami szerintem nem annyira vészes. Eddig mindig szívtam a rajttal, most nem annyira. Értem, hogy ezzel nem lesz jobb a helyzet ha én is előrébb állok, de szerintem van azért egy elfogadható határ ebben is és én azért akörül voltam.

iramszarvas 2011.11.21. 21:40:18

@pantomimes: Szerintem azért szokták negyed órás szakaszokra osztani, mert az számít. Én tökéletesen megértem, miért állsz előrébb, és biztos lesz, amikor én is így fogok tenni (különösen, mert én általában amúgy is túl gyorsan kezdek, tehát engem általában akkor kell megelőzni, amikor már oszlik a mezőny), ennek ellenére nem helyeslem, amit tettél.

Mindenesetre szerintem itt elsősorban a szervezőké a felelősség. Pl. szerintem nem mondják be eleget, h mindenki a maga helyére álljon, nincs rajta a startborítékon stb. – pedig mindig lehet egy halom olyan, aki először van hasonló helyen, és esetleg fel sem fogja, milyen jelentősége van a dolognak.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.22. 07:55:56

@iramszarvas: szerintem az lenne jó megoldás ha különböző zónákat alakítanának ki, amikbe különböző színű rajtszámokkal lehetne belépni. Az, hogy milyen zónába kerülsz azt a legutolsó BSI által szervezett verseny eredménye határozná meg. Ha még nem indultál versenyen automatikusan a kezdő zónába kerülsz (valószínűleg elsőre senki nem céloz meg 1:30-at). Így tulajdonképpen, mint egy ranglétrán, ki kell érdemelni a jobb startpozíciót.

@csiripiszli12: köszi :))

iramszarvas 2011.11.22. 14:39:10

@pantomimes: „Ha még nem indultál versenyen automatikusan a kezdő zónába kerülsz” Hmmm.. gondolom, egy komoly külföldi futó se jönne, ha így megszívatnák...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.22. 15:15:03

@iramszarvas: okés, tudom, nem tökéletes a rendszer, de valahol el kell kezdeni szabályozni a startot, ha van jobb ötlet mondjátok. Esetleg lehetne egy időmérő edzés :)

Nekem mondjuk csak szeptemberben okozott komoly problémát a forgalom, ott jó helyre álltam, így persze esélyem sem volt.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.22. 22:18:05

Szép volt, gratulálok én is. Tavasszal simán benézel 1:45 alá!

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.23. 16:37:26

Nekem ezért volt csalódás a Nike félmaraton is, mert nem a célidőbe álltak az emberek. A korábbi tapasztalatoknak megfelelően beálltam az 1:30-as elé 10 méterrel és így is szívtam rendesen.

Az elkülönített zónákat megkülönböztetett színű rajtszámokkal kellene valahogy bevezetni. Máshol erre van működő példa. Nagyon jó, hogy több ezer ember fut, de sokszor az ilyen apróság veszi el a kedvem a BSI futásoktól. (Vivicittá, Nike)

A 4 másodperccel ne foglalkozz, ez olyan kicsi ami megengedhető.

Endomondonál nekem olyan segít ha ne talál holdat, hogy leveszem az aksit és vissza. Ezután megjavul.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.24. 07:47:48

@Raиdoм_: szerencsére itt nem hátráltatott annyira a sok lassú, mint a niken, ott nagyon elcsesztem azzal, hogy idegből elkezdtem cikázni, ott ment el nekem az a verseny.

Nekem most a versenyen talált műholdat egész könnyen, csak otthon van ezzel a problémám.

Tegnapelőtt nagyon beparáztam, elkezdett megint görcsölni a talpam, féltem, hogy megint visszajön a sérülés, azóta szerencsére nem éreztem, ma lemegyek futni, alaposan bemelegítek talpilag is azt remélem a legjobbakat.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.24. 08:20:08

@pantomimes: Tegnap este szétvágott az ideg, mert a fenyőgyöngyénél nem talált holdat. Aztán aksi le és vissza. Azonnal meglett a hold. Csak ez nulla fokban kesztyűben ugrálva, hogy ne fázzak.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.24. 08:26:21

@Raиdoм_: jópofa ez az endomondo, de tényleg kéne valami garmin. Nekem az is gond, hogy nem tudom pont a futás kezdetekor elindítani, mert még be kell gyömöszölnöm a tartójába és futás közben sem tudom nézegetni az időt, arra külön óra kell. Szóval valami garmin jó lenne, csak olyan drága.
süti beállítások módosítása