Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Maratoni edzésterv - 1. hét

2011.11.07. 08:32 - pantomimes

Ez a poszt nem azt jelenti, hogy minden héten beszámolok arról, hogy hogyan állok az edzéstervvel, de majd igyekszem azért gyakran írni.

Az első hét nem volt teljes hét, szerdán kezdtem az edzéstervet, aznapra 8 kili könnyű volt írva, én egy picit többet mentem és talán nem is volt a szó szoros értelmében könnyű, de azt mondtam rá, hogy ránézésre oké.

Kíváncsi voltam a gyorsítós edzésekre, mit hoznak majd ki belőlem, mennyire lesz megterhelő. Második edzésnek 2 kili bemelgítés után 6 kili, ezrenként 500 méter gyorssal volt az adag. Ezt úgy módosítottam, hogy hozzácsaptam még levezetésnek 3 kilit, így 11 lett ez az edzés. Kicsit össze voltam zavarodva amikor olvastam az edzésterv ide vonatkozó részét, ugyanis az azt írta, hogy versenytempóban kell megtenni a gyors részeket. Nem vagyok nagyképű ha azt állítom, hogy az 5:30 körüli ezrek nem igazán terhelnek le, úgyhogy azt mondtam ami a csövön kifér. Az endomondo bemondta, hogy 2 kilin vagyok túl, begyújtottam a rakétákat. Éreztem, hogy ingadozik a sebességem, bizonytalan voltam, hogy mennyire tolhatom, mert azért még lesz ebből egy pár kör. Az sem segített, hogy nem igazán tudtam, hogy hol van az 500 méter, csak szemre mértem. Olyan 4:40 körül volt az első etap átlagideje, aztán ez javult és sikerült jobban nyújtani a grafikont, érdekes élmény volt. A nehéz az volt benne, hogy a köztes részekben sem pihenhettem, hanem laza (5:40-6:00) tempóban futottam, ezek a pihenő szakaszok nagyon rövidnek tűntek, az Endomondo igazi diktátornak tűnt, amikor megszólalt indítani kellett a sprintet nem volt mese. Az utolsót nem éreztem már valami acélosnak, pedig az lett a legjobb 4:10 körüli tempóval.

A grafikonon is látszik (vagy pont az, hogy nem látszik), hogy van még mit csiszolni ezen, lehetne szabályosabb a görbe, de elsőre elégedett vagyok a teljesítménnyel. Másnap éreztem is, hogy mozogtam, pedig egy ilyen távú futásnál ilyen átlagtempónál nem szokott jelentkezni izomláz.

A 3. edzésnapot kihagytam idő szűkében, azt hiszem ez megbocsátható : )

Vasárnap indultam el a heti hosszú futásra, reggel már a szmog térképen láttam, hogy az értékek a normális tartományban tartózkodnak, ez azért megnyugtató volt. Az első 6-7 kilin jött velem régi futótársam, még pár éve vele kezdtem el futni, akkor még atlétikai pályán nyomtuk a 20-30 köröket, ott mindig gyorsabb volt, aztán mindketten hanyagoltuk a futást és én másfél éve visszatértem hozzá. Akkoriban ő is mondta, hogy elkezdi viszont erre csak most került sor. Úgy gondoltam 7 kili menni fog neki, tavaly májusban nekem is ment 8 kili elsőre. Lassú tempót terveztem az elejére, így jól is jött a társaság, bár inkább én beszéltem többet, azt hiszem ez érthető volt. Egyébként a régi bevált útvonalamon mentünk, fel a Margit-szigetre, ő a Batthány térnél lecsatlakozott, aztán kicsit gyorsítottam. A szigeten elég sokan voltak, csúcsforgalomba érkeztem. Amint körbeértem a futóklub bejáratához éppen egy startpisztoly dördült és kb. 40-50 startoló futóval találtam magam szemben, még félre tudtam állni. Tartottam azt a tempót, amit majd a maratonon is tartani kellene a 4 órán belüli célba érkezéshez, viszont elkezdtem agyalni azon, hogy vajon mitől érzem a combom belső részét és a vádlimat, nem tudtam, hogy idő előtti görcsről, vagy még a résztávos edzésről maradt izomlázról van-e szó, de azzal tisztában voltam, hogy ha most ezen kezdek el agyalni egyre rosszabb lesz, úgyhogy abba kéne hagyni. Pont ekkor futottam össze Csiripszli12-vel, ő is éppen heti hosszú futását teljesítette, beszélgettünk UB-ról meg sok minden másról, így gyorsan elrepült az idő a szigeten elindultam hazafelé. Megint kicsit gyorsítottam, ugyanis azt vettem a fejembe, hogy talán a görcsölést úgy tudom elkerülni, ha nem folyamatosan azonos tempóban futok, hanem váltogatom a gyors és lassú tempót, úgy néz ki ez egész jól is működött, végre egy olyan hosszú futáson voltam túl, aminek a végét is élveztem, nem szenvedtem, utána nem akartam összeesni amint felálltam és másnap sem kell szenvednem.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr493360234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2011.11.07. 13:25:17

Ez milyen edzésterv?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.07. 14:10:31

@pannonfunk: a neten keresgélve találtam releváns futós oldalon, most nem emlékszem, hogy pontosan hol, de az előző bejegyzésemben megnézheted az első 10 hetet. Mint az első hét eredményeiből látszik, nem igazán fogom pontról pontra követni :)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.07. 23:49:22

Milyen tempóval ment a 26,5 kili? Gratulálok, jó úton haladsz!
Itt Szegeden a Ligetben van egy kimért és felfestett 1000 m-es kör, én ott szoktam 500 m teljes gőzzel + 500 m laza köröket futni, így nem kell azon agyalni, hogy hol telik le az 500 m. Ezek az edzések sokat segítettek nekem is:
pl.: edzesonline.hu/edzes/719916

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.08. 08:06:05

@bencsikp: Az átlagtempóm elég lassú lett, az elején és a közepén sem egyedül futottam, sőt az elején az ismerős miatt párszor bele kellett sétálnunk, így talán 6:30-as átlag jött ki, de igazság szerint ez most nem volt szempont, amikor egyedül mentem jó tempót tudtam tartani. Én is gondoltam rá, hogy a résztávos edzéseket atlétikai pályán kéne tolni, van is egy a közelben.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.08. 21:54:07

Endomondo-ban nincs voice feedback és kör beállítások?
Én Sportstracker-t hasznalok, abban be lehet allitani 500m-es koroket is.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.08. 23:43:04

Irígylésre méltó, hogy csak úgy lefutottál 26 km-t, jó úton haladsz, posztolj sokat :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.09. 07:28:37

@.Joe.: lehet, hogy a pro verzióban van, ezt nem tudom, mondjuk nem lenne rossz :)

@Sekiwake: köszi!! Próbálok majd minden héten beszámolni.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.09. 07:52:53

Esetleg intervalra probald ki a "sima" Sports Tracker progit! Ez ingyenes. Iphone,android,nokia platformokra is meg van irva.A GPS logot ki is lehet exportalni, ha az endomondoba szeretned (es lehet) at tenni. Megtalalod a marketben :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.09. 08:42:38

@.Joe.: tényleg jónak tűnik, még az is elképzelhető, hogy kipróbálom :) Az a baj egyedül, hogy jobban szeretem a kompakt megoldásokat, futok, aztán csak csatlakozok wifire és már ott is az edzés. Így meg exportálni - importálni kellene, nem kényelmes, de még az is elképzelhető, hogy megéri, majd meglátom, nem zárkózom el előle.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.09. 11:58:03

@pantomimes: Persze, ez is csak egy alternatíva a sok közül :)
süti beállítások módosítása