Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Karrimor LED Headtorch teszt

2011.10.30. 01:03 - Navixaf

Júliusban csatlakoztam DK első sprotsdirect-es rendeléséhez (akkor még nem volt ennyire híres, de a blog-ja már jól pörgött), és rendeltem egy akciós Nike vízlepergető futódzsekit és egy fejlámpát.  

Korábban mindössze kétszer futottam fejlámpával, mindkétszer Sekiwake jóvoltából: először ez első közös szegedi futásunkon, amire a februári időpont miatt sötétben került sor, másodszor pedig az UB éjszakai szakaszán. Az első alkalommal nem sokat használtuk a lámpát, mert gyönyörű, tiszta csillagfényes téli este volt, az aszfalt a gáton pedig jó minőségű, ezért csak rövid szakaszokon kapcsoltuk be.
Az UB már izgalmasabb volt, ugyanis ott úgy jött ki a lépés, hogy az enyém lett az első éjszakai  szakasz, és végig Sekiwake (jobbik) fejlámpájával futottam (nem lehetett valami kellemes a váltóponton magára öltenie a sz@rrá izzadt lámpát - brrrr). Nagyon jó lámpa, könnyű de erős a fénye – nagyon nagy segítség volt a sötétben. Akkor határoztam el, hogy magam is beszerzek egy fejlámpát, egy alapmodellt, hiszen nem túl sokszor van szükségem rá.
Kapóra jött DK rendelése, átböngészetem a sportsdirect oldalait fejlámpák után, így találtam rá a címben említett Karrimor termékre.

Árban nagyon vonzó volt (8 font), ezért rászántam magam, hogy anélkül vegyem meg, hogy előtte a kezembe vettem volna. A gyártó ajánlása szerint kitűnő választás kempingezéshez, kültéri tevékenységekhez, vészhelyzetekben vagy egyszerűen a ház körül munkáknál. Sajnos a futást nem említették konkrétan, igaz az is kültéri tevékenységnek tekinthető. Volt hát némi rizikója a vételnek (a fényképek egyébként bíztatóak voltak). 

DK nagyon korrekten menedzselt a rendelést: Google docs tervezés és a csomag követéséhez szükséges linket is megkaptuk. Egy ideig úgy nézett ki, elakadt valahol (vagy elveszett a csatornában), és már éppen kezdtünk kétségbe esni, amikor mégis megérkezett a csomag. Persze ekkor már a jólmegérdemelt nyaralásunat töltöttük a Balatonon, így csak pár nap késéssel tudtam átvenni a cuccot. Az első (és szerencsétlen módon az eddigi egyetlen) tesztre is Zamárdin került sor, pedig a múlt vasárnapi „Láss, ne csak nézz” futáson pompás alkalom adódott volna. Sajnos ott az utolsó pillanatban balga fejjel úgy döntöttem, nem viszem magammal a lámpát, pedig jól elfért volna a Nike dzseki zsebében.

A lámpába három vékony ceruzaelem (AAA) való, az első garnitúrát a csomagolás már tartalmazta. A „használati utasítás” szerint két üzemmódja van: 4 LEDes és 2 LEDes: az előzőben 35, a takarékos üzemmódban pedig 70 óra üzemidővel. A LEDek elé egy vörös szűrőt is le lehet húzni, ennek valamiféle „night vision” szerepe van, de nem sikerült rájönni ez mire jó, mert ezzel együtt már alig látszik a fénye.

Vicces, hogy ezek után a lámpának igazából másik három féle üzemmódja van: mindig mind a 4 LED világít, de van egy erős, egy halványabb és egy villogó üzemmód. Gondolom legyártottak egy csomó papírt hozzá, aztán közben fejlesztették az elektronikát, de a régi papírt nem akarták kidobni. Végtére is majdnem ugyanazt tudja, csak jobban. A LEDek fénye közepesen erős, viszont nem túl széles körben világít, így a perifériás látást nem „támogatja”, arra kell fordítani a fejet, amerre éppen meg akarunk nézni valamit.
A fejpántja rugalmas szalag, jó minőségű, és jól állítható – nincs vele gond. A lámpa dőlésszöge állítható, ami egyrészt jó, mert be lehet állítani, mennyire világítson előre, másrészről nem annyira jó, mert nem csak a LED sor, hanem az egész lámpatest dől meg. Futás közben ezért az egész lámpa beleng és kicsit kellemetlen érzést kelt. A zavaró belengés miatt nem tudom ajánlani rendszeres használathoz, ahhoz túl kényelmetlen. Túrázáshoz és valószínűleg bringázáshoz is tökéletes választás lehet, és számomra, mivel évente csak kevésszer használom, szintén elfogadható lesz.
Profi (éjszakai) terepfutónak, gyakori használatra valószínűleg jobban megfelel az olyan fejlámpa, aminél csak a LED sor dönthető illetve az a változat, ahol az elemtartó a hátul, a tarkónál van, így a lámpatest jóval könnyebb lehet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr573339336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.10.30. 22:43:34

Nekem még mindig nincs fejlámpám, bár ma is töksötétben (bicikliúton, járdán, néha útpadkán) futottam át Keszthelyről Hévízre és vissza. Helyenként volt lámpa az út mellett.
Most annyira nem is győztél meg, hogy kellene vennem fejlámpát...

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.10.30. 23:29:10

@bencsikp: olyat célszerű beszerezni, mint ami Sekiwake-nek van - de csak akkor, ha sokat futsz tök sötétben.
Ilyet meg ajándékba kell kapni. :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.01. 12:00:54

A sportsdirectet egy külön posztban is meg akartam említeni, mert remek áraik vannak és megéri onnan rendelni pláne ha többen összeálltok, 3-4 nap alatt itt is van a cucc, cipők gyakorlatilag féláron vannak. Télre én is beszerzek eg fejlámpát, majd még kitalálom milyet.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.01. 18:05:22

Az én lámpám sem überprofi, de futóknak készült. Az UB után mindenesetre kimostam a szíját :-)

Egyébként nem baj, ha van otthon fejlámpa. Szoktam használni időnként bütyköléskor, esti autóutakon meg a fiam olvas vele az autó hátsó ülésén.

@bencsikp: A lámpa akkor is jó, ha látszani szeretnél, mondjuk az útpadkán futás közben.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.11.03. 10:12:17

Köszi a tesztet, nekem is pont mostanság kellene valami értelmes fejlámpát vennem, már gondoltam rá, hogy megkérdezlek, meg emlékeztem, hogy valami nem tetszett ebben a karrimorban, csak nem emlékeztem, hogy micsoda.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.03. 10:31:04

@mgergoo: Ürögi Csaba, a Patakparti futók oszlopos tagja a Petzl márkát javasolta (ha jól emlékszem), ott ugyanígy az egész szerkezetet döntöd, de 3 pántos és hátul van az elemtartó, tehát a szerkezet lényegesen könnyebb. Cserébe abból az egyszerűbb is 17 pénz :-(

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.03. 10:32:30

@Sekiwake: Ma is tanultam valamit: nálunk állandóan vita van abból, hogy a fiam olvasni akar hátul, de ha felkapcsolja a lámpát, akkor az nagyon benne van a tükörben és ez nagyon zavar vezetés közben...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.04. 17:04:15

Érdekelnének a tapasztalataid a futódzsekivel kapcsolatban is!

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.05. 23:44:58

@Sekiwake: hosszú történet, kezdjük az elején: volt már egy futódzsekim korábbról, amit a Tschibo boltban vettem tavaly (nagyon kedvezményesen). Az elég vastag, polár bélésű és nagyon meleg. Azt hiszem csak egyszer futottam benne, sajnos már nem emlékszem mennyire volt hideg, de arra emlékszem, hogy csak egy technikai aláöltözetet vettem alá, és így is baromira leizzadtam. Mivel teljesen fekete, utcai viseletként használom (a polár bélés miatt azért kicsit macera ingre fölvenni, de elmegy).
A Nike vapor rendelésénél tehát szempont volt, hogy vékony legyen és jól szellőzzön. Továbbá az is szempont volt, a hazai árnál lényegesen olcsóbban jussak hozzá (annyit tuti nem ér), ezért jött kapóra a sportsdirectről való rendelés.
A fenti elvárásoknak tökéletesen megfelel, futottam benne szélben és szemerkélő esőben is, és nem izzadtam be alatta a szokásosnál jobban. Cserébe viszont eléggé átfúj rajta a szél, a korábban említett technikai aláöltözet + Nike vapor dzseki szeles időben már 10 fok körül is hidegnek bizonyult kicsit - de egy hosszú ujjú technikai felsővel kiegészítve már rendben van. Szemerkélő esőben jól vizsgázott, de nem vízálló, zuhogő esőben valószínűleg teljesen átázna (ezt nem próbáltam még).
Még próbálgatom, pontosan mikor lenne ideális használni. Jelenleg úgy tűnik tavaszi-őszi időszakban, szemerkélő esőben lesz az igazi. Szelet kevéssé fogja, mint reméltem - ebben továbbra is a Saucony téli futófelsőm a legjobb (amiben az UB-n hajnalban futottam, de ott az túl meleg is volt). Hasznos lehet még majd -5 fok alatt, a Saucony-val együtt.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.06. 21:03:20

@Navixaf: Kössz az összefoglalást! És mibe kóstált egy ilyen Vapor dzseki (+postaköltség)? Írhatnál majd róla, ha már több tapasztalatod lesz és rájöttél, mikor a legjobb használni.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.06. 22:05:44

@Sekiwake: a sportsdirect-ről rendeltük, 45 fontra volt leárazva 62-ről, mint most is (ez még a boldog békeidőkben történt, 300Ft körül váltották a fontot). Nem átallotam a Spuriban megnézni rendelés előtt (ott lőttem be, hogy M-es méret kell), azt hiszem olyan 22e Ft-ot kértek érte ott. Igaz, kb. 1000 Ft.ért vettem géleket, szóval igyekeztem korrekt lenni :-).
A szállítási költség 15 fontnál indul, ezért csak csoportosan éri meg rendelni, mert sokfelé oszlik.
Érdemes csatlakozni a Facebook-on a Futótársak csoporthoz, rengeteg az infó és kis túlzással minden második héten szerveződik egy csoportos rendelés. A logisztikában szívesen segítek, ha rászánod magad.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.06. 23:36:23

@Navixaf: Köszönöm, bár egyelőre nem tervezek ruharendelést. Mondjuk cipőt már rendeltem neten, de ott is előtte volt egy futótesztes próba. Érdekes, hogy miután a futóteszten beetetett vele a Nike, és vérbenforgó szemekkel akartam a cipőt, kiderült, hogy egyik boltjukban sincs a méretemben (az online rendszerben nézte meg az egyébként segítőkész eladóhölgy).

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.07. 23:45:27

Rehabilitálnom kell a fejlámpát: a mai városligeti zseblámpás futáson végig a fejemen volt, és csak nagyon picit lengett be, egyáltalán nem volt zavaró (talán mos tegy kicsit magasabbra állítottam, hogy pont az előttem futó csinos lányok feneét világítsa meg :-).
Persze biztosan van jobb is, de amennyit én használni fogom, valószínűleg meg fog felelni.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.12. 19:54:15

@Sekiwake: Ma megint a Vapor-ban futottam a 'Láss, ne csak nézz' útvonalán, 5-6 C fokban. Egy hosszúujjú technikai aláöltözet, egy technikai fölső (nem szélálló) és a vapor volt rajtam és nagyon jól vizsgázott a kombináció. A vaporon 3 külső zseb van, a fölsőbe belefér a forgalmi, személyi és a jogsi, az alsóba pedig egy 1,25 dl-es flakon a kulacsövről. Mivel össze lehet húzni az alját, így nem is ugrál, egyáltalán nem zavaró. Csak azt sajnálom, hogy csak egyet vittem magammal, pedig rakhattam volna a másik zsebbe is. Nem volt melegem, nem fáztam, tök jó volt. Önmagában persze kevés lett volna, muszáj aláöltözni.
Úgy érzem szeretni fogjuk egymást :-)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.12. 23:28:58

@Navixaf: Örülök, hogy tetszik a cucc! Én tegnap 5 fokban futottam úgy, hogy egy síma hosszúujjú technikai pólóra vettem a futómellényemet és megállapítottam, hogy nagyon jó vételt csinátam vele. Ennek szélálló az anyaga elöl, magas a gallérja, van zsebe és nagyon kényelmes benne a mozgás. Mondjuk esőben biztos, hogy nem védene annyira mint a dzsekid.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.13. 00:46:12

@Navixaf: Épp az benne az érdekes, hogy nem dzseki, hanem mellény, azaz nincs ujja. Arra rájöttem, hogy nagyon jó ötlet, hogy elöl szélálló, kár, hogy hátul csak egy sima polár anyag, ami nem véd, ha hátulról kapom a szelet. Igazából nekem a hideg szél ellen nincs rendes védőfelszerelésem. Az eső ellen védekezést nem tartom kiemelten fontosnak, mert ha csak gyengén esik, akkor lassan ázik át a ruha és nem fázok, ha pedig szakad, akkor meg úgyis mindegy.
süti beállítások módosítása