Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Nehézkes visszatérés

2011.04.04. 13:04 - pantomimes

Február elején lesérültem és több, mint 1 hónapos kényszerpihenő várt rám. Tudtam, hogy nem fogom kibírni mozgás nélkül, ezért már az orvostól hazafelé menet elkezdtem agyalni, hogy mit is kezdjek magammal. Az orvos azt tanácsolta, hogy bármilyen mozgást végezhetek amivel nem terhelem az egész testsúlyomat a talpamra. Az úszás jött a képbe először (nagy vágyam, hogy a közeljövőben elinduljak egy Triatlon versenyen) úgyis rám férne az erősödés. Heti 2x2 km úszást vettem a programok közé emellett még otthon edzettem. Közel ugyanannyi kalóriát égettem el hetente, mint futással és az úszást nagyon megszerettem. A technikám közel sem tökéletes, a gyorsúszást nagyon nem is próbáltam, szóval van még csiszolnivalóm, de kezdetnek megteszi.

Az úszások igazi felfrissülést jelentettek, utána remekül éreztem magam, de azért hiányzott a futás. Az első futásomnál nagyon féltem, hogy előjön a sérülés, görcsösen futottam, furán tartottam a lábam, de megcsináltam a tervezett 4-5 kmes távot és ez volt a lényeg. Fokozatosan elkezdtem növelni a távot, minden rendben ment, azért még visszafogtam magam mind sebességben mind távban, de éreztem, hogy a kondícióm megmaradt. Sajnos nem tudtam sokáig élvezni a futás örömeit, mert újabb egészségügyi probléma szólt közbe. Nagyon elkeserítő tud az ilyen lenni, tudom, hogy csak átmeneti probléma és valószínűleg megoldódik a helyzet, de nagyon bosszant, hogy nem tudom a tervezett edzéstervemet hozni. Szerencsére a helyzet javul és még a márciusra tervezett óvatos 100 km-t is sikerült felülmúlni, de nehéz optimistán hozzáállni a dolgokhoz jelenleg. Egyrészt az UB miatt is aggódom, ha nincs semmi gond nem fog problémát okozni a teljesítés, de ezt nem tudhatom előre sajnos. A mostani problémáim gyökerét nagyjából tudom, abban meg nagyon reménykedem, hogy egy harmadik probléma nem fog előjönni, mert ez az egészségügyi gyengélkedés eddig nem volt rám jellemző.

Ami az áprilist illeti úgy tervezem, hogy 150 km-t futok, a jó idővel képbe jön a bicaj is (már ha sikerül hamar beszerezni egy normális darabot) és az úszást is újrakezdem, mert elmaradt az elmúlt pár hétben (nehéz összehozni, egyrészt zsúfolt az uszoda másrészt az ember nehezen egyezteti össze a munkával és a családdal) Májusban a K&H félmaratonnal kezdődik nekem a szezon, tavaly még úgy terveztem, hogy 1:45 alatt szeretném teljesíteni, ezt aktualizáltam magamban egy 1:55-re, inkább futok egy jóízűt és érzem jól magam, minthogy az idővel kínozzam a szervezetemet.

Ti hogy kezditek a szezont? Mik a tervek?

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr192798613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.04. 22:10:48

Én is sérüléssel kezdtem az évet. Egy makacs szalaghúzódás miatt pihentem, ezután pedig lábközépcsont-fájdalmaim voltak. Érdekes módon, az utóbbiak akkor sem múltak, amikor nem futottam, a pihenés sem segített...
Végül ortopéd szakorvos adott tanácsot, ami hatásosnak bizonyult. Így lassacskán én is elkezdtem a futóedzéseket. Rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a spinning keresztedzéseim nem tudták az edzettségemet fenntartani. Talán rendszeresebben kellett volna csinálni, de az edzőterembe járás bizony sokkal kevesebb időbeosztásbeli szabadságot ad, mit a futás....
Szombaton futottam egy kellemes 11 km-t. Május végén Makón szeretnék félmaratont futni, ha fittnek érzem magam, akkor május elején Gyulán is. Ezek azonban csak edzések, az év versenye számomra mindenképpen az Ultrabalaton!

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.05. 22:25:54

Egyelőre a szekszárdi Borvidék félmaraton tűnik többé-kevésbé fixnek (bár még nem neveztünk), és volt szó a keszthelyi félmaratonról is.
A szezon fő eseménye természesen az Ultrabalton lesz, a második fele még teljes homály. Nike félmaratonon szerintem csak akkor indulok, ha nem lesz túl meleg.

Tibs71 2011.04.05. 23:51:40

A szezont a prágai félmaratonnal kezdtem... Neveztem a Vivicitta félmaratonra is, ez most lesz vasárnap, tizedikén, és utána a bécsi félmaratonra is neveztem már.
Azt, hogy mikor mennyit futok, igazából általában nem terveztem meg komolyan - hetente egyszer vagy kétszer megyek el futni, de hogy akkor mennyit futok, és milyen tempóban, az teljesen az adott napi hangulatomtól és erőnlétemtől függ.
Hetente kétszer járok thai-box edzésekre, ami eléggé igénybe vesz, viszont rendben is tartja a kondimat. (Bár ha nem járok mellette futni, akkor néha nehéz hozni azt a szintet, ami arra az edzésre kell: a futás megadja azt az alapot, amire a thai-box edzéseken rá lehet dolgozni.)
Az edzéseken én tartom a bemelegítést és a nyújtásokat, amit nagyon fontosnak tartok. Külön büszke vagyok arra, hogy az edzéseinken tulképp soha nincs rándulás vagy húzódás miatti sérülés :-) Az átmozgatás és a bemelegítés kb húsz perc, a nyújtás kb tíz perc. (Szerintem a nyújtás fontosságát nem lehet túlhangsúlyozni.)
Nagyobb futások, mondjuk félmaratonok előtt egy vagy legfeljebb két hétre ki szoktam hagyni a bunyó edzést: egyrészt akkor futni megyek inkább, másrészt csaknem biztos, hogy a futás előtti edzésen összeszedek valami sérülést (pld egy bordarugásnál valaki könyökét érem lábfejjel, vagy kapok egy olyan rúgást a combomra, amitől napokig bicegek).
Úszni szeretek, de méltánytalanul ritkán járok... :-)

soksörutánkapitány · http://www.facebook.com/Golem.Sorfozde 2011.04.07. 12:15:16

Én is egy jó kis sérüléssel (bokatöréssel) kezdtem az idei szezont, de egy-két héten belül szeretnék újból elkezdeni futni. Sajnos nekem az idei Vivicittá kimarad, de azért szurkolni kint leszek, remélhetőleg igazi tavaszi időben, egy korsó sörrel.

Tibs71 2011.04.07. 15:38:42

Ezeket a sérüléseket, húzódást, törést ti hol szedtétek össze?
Sport közben, vagy ezek 'háztartási balesetek' eredményei?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.08. 08:29:06

@Tibs71: a talpam futás közben húzódott meg, a cipőm is már a végét járta és nem volt meg a megfelelő alátámasztás sem plusz még rosszul is léptem :)

pannonfunk 2011.04.09. 11:41:24

A nyelvem hátsó fele tegnap este valahol a téglabarna és penészzöld között volt, ma reggelre már sárgás-fehéres, ami javulásnak tekinthető. Pattog a fülem, köhögök, holnap meg Vivicitta félmaraton... A 6É futást kihagytam a múlt éjjel, holnap azt hiszem, hogy a teljesítés az egyetlen értelmes cél :(

Hálistennek, lázam nincs, ma azért hoztam az utolsó rápihenő futást, 3 kili 5'56"-os tempóban, most minden elképzelhetőt megteszek, hogy holnap délután egykor rajtvonalhoz tudjak állni...

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.09. 12:18:38

@pannonfunk: Jobbulást! Sok folyadék, vitamin + egy óriási alvás, és rendbe jössz!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.09. 16:13:00

@pannonfunk: jobbulást!! Vírusos cuccnak hangzik, ha van gyomorpanaszod a bolust tudom ajánlani, fertőtlenítő hatású és elég gyorsan hat.

pannonfunk 2011.04.17. 19:26:51

Hát, nekem is nehézkes a visszatérés, úgy néz ki... :(

Vivicittán kiújult a húzódás a jobb csípőmben, most pénteken próbáltam egy szolid 12 kilit kocogni a János hegyen, de nem lett jobb. Tegnap alig bírtam lábra állni, most tartok ott, hogy komolyabb sántikálás nélkül képes vagyok gyalogolni. Pedig nagyon futnék már, szeretnék egy kemény kéthónapos alapozással kezdeni a maratoni felkészülésre, úgy terveztem, hogy heti háromszor tolok 16 kilométert kényelmi tempóban, 8 héten át. Viszont ha ezt csak május elején tudom elkezdeni, akkor kb. 9 hetem lesz, hogy felmenjek 16-ról 35-re, aztán 4 hetes rápihenéssel menjen a maraton október elején. Úgyhogy ezt át kell szervezni mert június végére legkésőbb már 20+-okat kellene futni hetente egyszer. Mindenesetre most egy hét intenzívebb erősítés jön vádlira, fenékre, térdhajlítóra, aztán meglátjuk...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.18. 11:14:57

@pannonfunk: szerintem pihenj kicsit, tudom, hogy nehéz, de csak úgy lehet hamar felépülni. Egyébként tudom ajánlani a 12. ker-ben a sportkórházat, értelmes, felkészült doktorral találkoztam ott, elmondta, hogy mi az a mozgás amit ne végezzek, mi az amit lehet. Sima ortopédián le se sz*rtak.
süti beállítások módosítása