Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

• nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

HHH – Szász Norbert Experience++

2011.03.06. 00:37 - Navixaf

Végre elkészült a beszámoló...

Már megint egy szombati futás, ami miatt 6-kor kellett kelni! (Szombati időszámítás szerint hajnali) 8-kor találkoztunk a Fenyőgyöngyénél, hogy megtapasztalhassuk a „Szász Norbert Experience”-t. Hála a frissen elolvadt hónak és az 5 fok körüli hőmérsékletnek a legjavát kaptuk.
Számoltam az eshetőséggel, hogy lesz „egy kis sár”, ezért hosszas mérlegelés után úgy döntöttem, a régi Saucony-mban megyek a „porcelán”-Nike helyett. Szűk egy évig használtam a cipőt, már nem az igazi a csillapítása, de terepre még jónak tartom. Nem volt még mosva (merthogy 2010 tavaszán vettem), így nézett ki indulás előtt:

A futás adatait szerettem volna föltölteni a Nike Running oldalra, ezért meg kellett oldani a cipő „Nike+osítását”: végül ezt egy keskeny és hosszú nylon zacsi fűzők közé-szerkesztésével oldottam meg, amibe beleraktam a Nike+ chipet (lásd a fenti képen a balos cipőt).
Tőlem szokatlan módon időben éretem a rajthoz. A bemelegítést nem dimenzionáltam túl, mivel arra számítottam a futóklubos hagyományokhoz híven lesz közös bemelegítés. Nem volt. Pár tétova karkörzés és némi ugri-bugri után már indultunk is Szasza nyomában föl a Szépvölgyi úton. Az indulás helyét megjegyeztettem a Garminnal („jó lesz ez még valamire”), hogy gebasz esetén vissza tudjak navigálni a rajthoz.
Amint letértünk az aszfaltútról, már az első emelkedőn szembesültünk az olvadás mellékhatásaival. Egyre sárosabb ösvényeken haladtunk, ráadásul rövidesen az emelkedőkön nem nagyon tudtam futni, minden meredekebb szakaszon bele kellett sétálnom.
Mivel csak nagyvonalakban ismerem a Budai hegységet, csak az indulás helyét és a célt tudtam valamelyes elhelyezni, az őket összekötő útvonalról nagyjából fogalmam sem volt. Mint utólag visszafejtettem, Szasza a HHH-repülőtér-Nyéki-hegy-Hűvösvolgy-Hárshegy-Szépjuhászné-János-hegy útvonalon vezetett minket végig, oda-vissza (mint ahogy az alábbi, csodálatos illuszráción is látható):

A Hárshegyen (bitliszával együtt) a rekreációs pályát választottam, ami elkerülte a csúcsot – sajnos így lemaradtam a kilátó-látogatásról, amit utólag egy kicsit bánok. A János-hegyre viszont a piros ösvényen „futottunk” föl, ami számomra túrázni is megerőltető. Az ösvény végén kellemes meglepetésként ért, hogy egyenesen a kilátóhoz érkeztünk, és nem a libegőhöz, ahogy vártam. Szóval csak úgy hopp – ott is voltunk a féltávnál :-)
Itt bevártuk a fakt-os csapatot (akik a kilátót is útba ejtették), fényképezkedtünk egy sort, majd némi altesti poénkodást követően elindultunk visszafelé. A visszaúton egyre jobban szétszóródott a mezőny, jópáran pl. a piros ösvény helyett az aszfaltúton ereszkedtek le a hegyről.
A Nyéki-hegyen úgy döntöttem, ideje „megtámasztani egy fát”, ezért kicsit lemaradtam és ellenőriztem, biztos nem jön utánam senki. Mire végeztem a művelettel, annyira lemaradtam, hogy már nem láttam az előttem futókat – persze pár 100m után már ott is voltam az első elágazásnál, és fogalmam sem volt merre kellene menni. Garmin-om segítségével itt még magabiztosan indultam el a rossz irányba, aminek az első néhány métere nagyjából a cél felé tartott, de kb. 100m után teljesen rossz irányba kanyarodott, ezért visszafordultam.
Kicsit messzebb viszont egy olyan kereszteződéshez értem (amit egyébként az odaút alapján felismertem), ahol legalább 4-5 ösvény keresztezte egymást – így még ha az irányt be is tudtam lőni, legalább 3 út indult a cél irányába – vagyis fogalmam sem volt, melyiken jöttünk oda, csak az irány volt biztos.
Ekkor azt tettem, amit férfi csak a legvégső elkeseredés és csüggedés állapotában tesz: megkérdeztem valakit, merre kell menni? Egy másik futót szólítottam meg - róla feltételeztem, hogy ha itt fut, biztos nagy helyismerettel rendelkezik – de nem volt eléggé meggyőző. Valahogy azért megegyeztünk, merre kellene indulnom (persze nem az elsőként ajánlott irányt választottam) és pár 100m után megint ismerős lett az útvonal, tudtam, hogy jó nyomon járok.

Visszafelé jövet Szasza megkérdezte: „Lesz izomláz?” Magabiztosan vágtam rá: „Á, dehogy!”. Tévedtem. Igaz nem volt vészes, de az aszfalt-futásnál nem használt izmaimat be tudtam azonosítani a futást követő napokban:-)

A cipőm így élte meg a Szasza-Experience-t:

Mosás után ily gyönyörű tiszta lett:

Összességében nagyon jó kis futásban volt részünk, természetesen nem bántam meg sem a korai kelést, sem a néhol bokáig érő sárban tapicskolást – egyszer ezt is érdemes kipróbálni.

Saját eszemtől azért inkább szárazabb időben megyek legközelebb erdőbe.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.03.07. 08:42:17

Izgalmasan hangzik! Futás és tájékozódási verseny egyben :) Tavasszal beneveznék egy ilyen távra, remélem addigra a lábam is rendbe jön.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.03.07. 21:02:19

Én a magam részéről már vártam ez a beszámolót, kössz! :-)