Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Békéscsaba-Arad-Békéscsaba 2012 -2. nap

2012.06.02. 22:38 - Sekiwake

Címkék: megye meleg békéscsaba arad aszfalt békés

 

Az első nap kalandjai után most arról írok, hogyan éltem meg a verseny második napját.

Az 5:30-es ébresztő után mindenki hamar összeszedte magát. Beindult az ökörködés, és egy teljes csoportképre is összeállt mindkét futócsapat a „Deák Laci Team”-al.
 
A csapatok első futói már a szendvicsüket majszolgatták, de fél óra múlva már Aradon keresgéltünk valami reggelizőhelyet. A helyi vállalkozók nem láttak üzletet a szupermaratonban, mert ha a rajthely melletti pékség nem a mezőny elindulása után 1 órával nyit, valószínűleg az év legforgalmasabb napját csinálta volna meg. Mindegy, kénytelenek voltunk a mekibe menni, ahol egy nagyon kedves hölgy segített eligazodni a román nyelvű étlapon. Én nagyon ritkán járok ilyen helyekre, de valahogy azt gondoltam, hogy a reggeli menüben lesz valami édes süti vagy bukta vagy mittudomén. Nem volt, így egy meglehetősen ragacsos belsejű barna browniet választottam, aminek kb. a felét fogadta be a meggyengült gyomrom. A jeges kóla viszont így reggel 7 körül nagyon jól esett. A rajtot nem vártuk meg, mert szerettünk volna kikeveredni a városból a sportolókat kísérő konvoj elindulása előtt. A 13. km-nél tudtunk leállni. Mire ideért, már nagyon széthúzódott a mezőny, érzésem szerint jobban, mint az első napon. Zoli előző napon kiújult térdfájdalma sajnos csak rosszabb lett, így bár hatalmas küzdelemben végig futva tette meg a távot, az első váltóponton már a csapatmezőny utolsó negyedében voltunk. Battonyán Mari szendvicsekkel és fantasztikus jéghidegre hűtött kólával várt, és hamarosan következett a 3. szakasz, ahol én voltam a bicajos kísérő. Attilát kísértem, de nem egyedül, ugyanis Fecó csatlakozott hozzánk, aki tegnap Deák Lacit kísérte, de ő feladta a versenyt. Fecó tehát nagy kedvvel futott egy szakaszt Attilával, én pedig igyekeztem frissíteni őket. A tempó igen gyors volt, sorban értük utol az előztük meg a futókat, ráadásul Mezőkovácsházára egy huszáros hajrával érkeztünk. Az egész verseny során itt volt a legjobb frissítőpont. Az érkező csapatokat műsorközlő jelentette be, az asztalokon pedig sokféle édes vagy sós rágcsálnivaló mellé jégbe hűtött (!) italok széles választékát kínálták. Nagyon kedvesen, így ellenállni nem lehetett: egy kicsit mindenki feltankolt. Én azonban fejben már a saját futásomra készültem. A szakaszomat, a Pusztaottlaka-Békéscsaba befutót szerettem volna futni, és ennek az az oka, hogy gyerekkoromban, mielőtt Békéscsabára költöztünk, ezen az útszakaszon nagyon sokat utaztam. A váltóhely a Tökfaluban levő kocsma előtt volt, ez nem sokat változott a kb. 10 év alatt, amióta nem jártam erre. Délután 3 körül irtózatosnak éreztem a forróságot, a cipőm lenyomata meglátszott az aszfaltút szurkos pótlásaiban. Annak ellenére, hogy túl sokat nem ettem ma, és nem éreztem a gyomromat 100 %-osnak, nem voltam rosszul és gyengeséget sem éreztem. Tudtam, hogy óvatosan kell futnom és meghatároztam, hogy mennyi vizet ihatok. Amikor Zsuzsi megérkezésekor váltottunk, az arcára volt írva, hogy ő sem „bulifutáson” van túl.
 
 
 
 
Indulás után pár száz méterrel lassított mellettem egy autó, amiből nagynéném köszönt rám a, aki teljesen véletlenül éppen most járt erre. Kísért egy kicsit, vicces volt, hogy így futottunk össze. Csabaszabadiban a frissítőponton (verseny során először) elfogadtam egy felém nyújtott vizes szivacsot. Igazából nem akartam egy olyan szivaccsal megmosni a fejemet, amivel (talán?) a fél mezőny már lefürdött. Nem tudom, így van-e, de a szivacs olyan ragacsos volt, hogy összeragadtak az ujjaim, miután megszáradt a kezem. A bicajon hozott tiszta vízzel kellett lemosnom, mert zavart. Ezután 9 km (!) a következő frissítőig. A tempó lassú volt, soha ilyen alacsony pulzussal nem futottam még versenyen. Vizeztem magam és a sapkámat, ami nagyon jól védett a nap ellen, de nem engedte szellőzni a fejemet. Lehet, hogy egy szellősebb anyagú kellene. Az útvonal nagyon érdekes volt, nekem. Minden kanyarra, egyenesre jól emlékeztem (az öreg vadkörtefa még mindig megvan!). Pontosan tudtam, mennyi van még a célig. Ez adott egy kis magabiztosságot, mert a hivatalos 5 kilométerenkénti útjelzők közül az egyik hiányzott, és voltak olyanok is, amelyeket rossz helyre tettek. Ekkor már nem voltak körülöttünk versenyzők, egyedül futottam. Sajnos az autósok ezt nem respektálták és néhányan igen közel haladtak el hozzám. El tudom képzelni, miket mondhattak a kocsiban. A bicajjal együtt sem jelentettünk akkora „felületet”, hogy érdemes legyen a fékre lépni. Ezektől a félelmetes előzésektől eltekintve a futás eseménytelenül telt, a csapat többször bevárt, ekkor készültek a bemutatott fotók (köszi, Attila!).
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Beértünk Békécsabára. A vasúti felüljáró hídján sem kellett belesétálnom, de ekkor azért már vártam a célt. Az utolsó kanyarban régi barátok bíztattak, nagyon jó érzés volt, hogy miattam kijöttek oda és vártak rám. Mosolyogni nem igazán volt erőm, de ez a mosoly nem lett volna úgysem őszinte :-) A célegyenesbe fordulva még el kellett engedni pár előző autóst. (Aradon lezárták a célegyenes utolsó kilométerért, szerintem Csaba élete sem bénult volna meg egy részleges lezárástól). A végére összeállt a csapat és együtt futottunk be a célba. (Életem ezen leggyengébb félmaratonjának 2:26 az ideje.)
 
 
Nagyon szép érmet kaptunk, fotózkodtunk, gyors élménycsere a gyorsabb csapattal, akik már csak ránk vártak, és hamarosan el is indultak haza.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr564561949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.06.03. 23:46:13

Csak az UB-n ne legyen meleg...
Gratulálok, az előző napi megborulás után szépen felálltál.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.06.05. 21:49:48

Gratulálok! Ez azért húzós lehetett...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.06.05. 22:14:29

@csiripiszli12: Gyenge vagyok, itt is meglátszott. Valahogy a melegre kellene felkészülni. Az UB-n is lehet kánikula....

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.06.11. 22:37:48

@Sekiwake: Nem nagyon tudom, a meleget hogy lehet megszokni. Ez a mostani fülledt nyomott idő meg talán még rosszabb is, mint a sima meleg. Legalábbis tegnap nagyon nem esett jól ilyen időben futni..

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.06.13. 11:30:57

@csiripiszli12: Az elmúlt év napon futásaiból azt hiszem sokat tanultam. Ha nem is megszokni a meleget, de talán lehet tanulni, hogy a szervezetünk hogyan reagál rá. A mellékelt példa mutatja, hogy nekem még jócskán van tapasztalni valóm ezen a téren :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.06.18. 16:01:42

Gratulálok! Jó buli lehetett, én szeretem az ilyen hosszútávú váltóversenyeket. Fel is vetem a kis csapatomnak, hogy talán jövőre indulhatnánk mi is.
süti beállítások módosítása