Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Maratoni edzésterv - 4. hét

2011.11.28. 09:18 - pantomimes

A 3. hetem nem volt túl izgalmas, viszont a verseny kárpótolt és úgy érzem jót tett, hogy kihagytam azt a hetet. Ezen a héten összesen 35 kilit írt elő a tervem, volt benne egy résztávos és 3 normál futás. Hétfőn egyszerűen képtelen voltam elmenni futni, izomlázam volt a verseny miatt a combomban, de kegyetlenül. Egyébként szeretem az izomlázat, érzem, hogy csináltam valamit, azért bíztam benne, hogy másnapra elmúlik.

1. edzés

Kedden mentem először futni, régi ismerősöm csatlakozott féltávon, így kicsit lassabb lett az átlagtempó, de nem is bántam, jól esett.

2. edzés

Egyedül mentem, nem volt kedvem elindulni, fáztam, fáradt voltam, ez a hét nagyon húzós volt a melóban, már tudatták velem, hogy szombaton is be kell majd mennem, ezért tudtam, hogy ezen a héten maximum 3 edzés fog beleférni, végül 9 kilit futottam normál üzemmódban, nem volt kedvem résztávozni, mozogni sem, csak feküdni és valami abszolút érdektelen sorozatot, vagy filmet nézni. Ilyenkor vagyok úgy a futással, hogy tudom, hogy utána majd jobban érzem magam, el kell indulni legfeljebb nem futok sokat.

3. edzés

Vasárnap reggel újból erőt éreztem magamban, úgy döntöttem elindulok, aztán lesz ahogyan lesz. Sikerült végre rájönnöm, hogy mi a jó futóviselet ilyen időben, 1 db rövid ujjú drifit póló, 1 db hosszú ujjú drifit póló és széldzseki. Alulra hosszú nadrág, még a vékonyabb is belefér, bár a vastagabb jobban esett. Ehhez veszek egy sapkát és egy sálat kötök a nyakamba. Nem izzadok be, ha bemelegedtem, akkor már nem is fázom. Alapvetően semmi izgalmas nem volt ebben a futásban, utólag, visszanézve a grafikont azt vettem észre, hogy szépen tudtam tartani a sebességem a futás alatt, egy egész félmaratont csináltam végig.

A héten egyébként a fenti érdektelen dolgokon kívül sok érdekes dolog járt a fejemben. Az egyik amit Azilinha mondott, hogy talán a technikám javításával gyorsabb lehetnék. Ő a magasabb térd és sarokemelést javasolta, amiben teljesen egyet tudok érteni. Az ember valahogy mindig másképp látja magát belülről, aztán mikor láttam magamat videón elcsodálkoztam, hogy ilyen szerencsétlenül futok. Úgy döntöttem mivel itt a futóidény vége lehetne egy kicsit kísérletezni ezzel és egész héten próbálgattam magasabbra emelni a lábaimat, viszont nagyon furán éreztem magam tőle. A combomat jobban dolgoztatja az biztos, de még mindig nem látom magam kívülről, szóval nehéz megítélni, hogy jól próbálkozom-e. Nektek van valamilyen ötletetek hogyan lehetne javítani a futótechnikámon? Esetleg valami videó ami hasznos lehet?

Kedden egyébként megjavítottam a régi futócipőmet és úgy döntöttem, hogy egy ilyen laza futáson miért is ne használhatnám, annyi kraft még talán van benne. Ennél nagyobb hülyeséget már rég csináltam, pár perc után éreztem, hogy a talpnak nulla a csillapítása, majd miután hazaértem a talpam kezdett el fájni, rendesen meg is ijedtem, hogy visszatér a sérülésem. Szerencsére csak egy jelzés volt, hogy „csak óvatosan”, mindenesetre én ki is vágtam a cipőmet a kukába, a teteje is teljesen ki volt már szakadva.

Más amin még agyaltam az az, hogy tulajdonképpen vége a futóévnek, kezdődhet az alapozás a jövő évre, ilyenkor nem árt átgondolni azt, hogy idén mit értünk el abból amit elterveztünk és ezt milyen felkészülés előzött meg, így talán kicsit tudatosabban tudunk készülni. Nekem az előző felkészülési szezon nem sikerült jól, január végén lesérültem, majd nagyon lassan ment a regenerálódás. Kicsit tartottam tőle, hogy rányomja a bélyegét ez az idei versenyekre, főleg az Ultrabalatonra, de végül nem így lett. Elégedett vagyok az idei versenyekkel, májusban már jól indult, amikor sikerült 1:47-el futni a K&H félmaratont, majd a Kékes csúcsfutás egy igazi kuriózum volt. Az UB nagyon jól sikerült, jól éreztük magunkat és a tervezett időnket 1 órával sikerült lefaragni. A nike félmaraton megint nem lett a kedvenc versenyem, de szerencsére gyorsan sikerült kitörölni a rossz emlékeket októberben egy 30 kilis versennyel és 1 hete pedig egy 1:45-ös idővel koronáztam meg az évemet a siófoki félmaratonon. A kérdésem magamhoz az volt, hogy mit szeretnék jövőre. Egyértelmű, hogy a maraton a legnagyobb kihívás, szeretnék március 17-én Balatonfüreden egy emlékezetes versenyt, ezen kívül az Ultrabalatont újból teljesíteni, majd októberben a Budapest maratonon is részt venni. Persze a K&H félmaratont már csak illetékességből sem hagyhatom ki, a Kékes csúcsfutás az egyik kedvencem lett, Vivicitát még sosem futottam, arra is kíváncsi lennék, továbbá szívesen kipróbálnám a terepfutást, látván, hogy sok futótárs mennyire megszerette. Szóval még rengeteg felfedeznivaló vár rám, gondolom sokan vagytok így ezzel, ilyenkor mosolygok egy nagyot magamban, hiszen sokan egysikúnak és unalmasnak titulálják a futást, pedig igenis sokszínű és szerethető sport.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr203417749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.28. 11:57:48

A sarok magasabbra emeléséről az a tapasztalatom, hogy ha semmi mást nem csinálok, csak erre odafigyelek, már egyértelmű gyorsulás tapasztalható. Ez pedig önmagában nem olyan fárasztó.

Régi futócipőben futni egy utolsót? Na, ezt én is megszívtam! Csütörtökön abban mentem, és én is azt éreztem, hogy a csillapítása nulla, és megfájdult a talpam, csak nekem a külső talpélem. Ennek eredményeként a szombati futásomat le kellett rövidítenem, vasárnap reggel nem mentem a Suhanj!-os futásra, csak este futottam egyet a Gellérthegyen, ma meg még gyaloglás közben is érzem, hogy fáj. Soha többet régi futócipő!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.28. 12:37:36

@azilinha: ige, nekem is csak a térdemelés tűnt nehéznek, meg az volt fura, hogy ha mindkettőt akartam csinálni eléggé megzavarodtam :) Kicsit olyan, mit amikor az ember énekelni próbál gitározás közben, nem tud egyszerre mindkettőre koncentrálni.

A vicc a cipőben az, hogy én úgy gondoltam rövidebb futásokra még alkalmasabb lesz, hiszen 700-800 kilinél nincs benne több, de nem, ez a cipő már nem alkalmas futásra, meg igazán úgy semmi másra sem. Ez a Span nekem nagy zsákutca volt, most már a pegára esküszöm, persze még nem akarom elhamarkodottan ítéltet mondani, bírjon azért ki kb. 1000 kilit.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.28. 14:31:23

Valakinek videót kéne készitenie rólad futás közben. Az a legjobb, ha látni szeretnéd pontosan mit hogyan csinálsz.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.30. 10:15:34

@.Joe.: lehet, hogy ez jó megoldás lenne. Mindenesetre próbálkozom javítani a mozgásomon meg szokni kicsit, mert egyelőre furcsa. remélem azért tavaszra már rögzül a fejemben jobban és kicsit a testem is idomul ehhez.

bellone 2011.12.01. 11:26:55

Szia Pantomimes! Mindenkinek kicsit (vagy nagyon:)) eltér a biomechanikája, és jobb speciális gyakorlatokat csinálni, mint "élesben" (gitározás közben:)) erre koncentrálni ... A a stílus javítását alapvetően a futóiskola szolgálja, ezt jól lehet erősítőgyakorlatokkal kombinálni, főleg alapozási időszakban.
Javaslom, konzultálj egy edzővel, hogy hova, mennyi gyakorlatot tudsz az edzéstervedbe illeszteni, de magadtól is próbálkozhatsz. Futóiskola gyakorlatok: rövid, ciklikusan ismétlődő intervall periódusok magas térdemeléssel, sarokemeléssel, indiánszökelléssel és különféle sasszékkal (ezeket lehet dombra fel is csinálni a nagyobb élvezet érdekében...).

A statikus láb- és törzserősítő gyakorlatok mellett pedig, érdemes kipróbálni dinamikusan végezhetőeket is: békaügetés, óriáslépés. Gyorsítóperiódusban az erősítést érdemes gyors (résztáv) edzésekre cserélni, ami szintén jó hatással lesz a stílusodra. És annyit nyújts, amennyi csak belefér!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.12.01. 13:56:14

@bellone: Szia! Köszi a sok hasznos tanácsot, most már tudom milyen irányban induljak el, kicsit elveszett voltam a témában, pontosabban a végeredmény amit szeretnék tiszta, csak az nem, hogy ezt hogyan lehet elérni. Ezek szerint kicsit naív voltam, hogy azt hittem csak gyakorlás kérdése, ezek szerint komoly meló van ebben, de nem baj, hosszú távon (szó szerint) majd kifizetődik.

bellone 2011.12.01. 16:31:33

@pantomimes: Nagyon nehéz volna tudatosan uralni az egész testet, főleg lihegve, ólomlábakkal. Mi télen a következő sorozatot szoktuk csinálni: 15 békaugrás, 15 óriáslépés (egy irányba), visszafelé váltott lábon szökdelés, (a kiindulási ponthoz érve) dombra fel magas térd, lekocog, fel magas sarok, lekocog, fel indián-szökellés, lekocog, a végén oldalsasszé oda-vissza. Heti egy alkalommal 2 sorozat eleinte, aztán kétszer 4 pihenés nélkül, de olyankor már erős az ember...:) Csak játékosan!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.12.08. 20:37:24

@bellone: Köszi, hogy leírtad ezeket a gyakorlatokat, ez rám is rámfér! :)
süti beállítások módosítása