Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Maratoni edzésterv - 2.hét

2011.11.14. 08:38 - pantomimes

Jött a második hét, előzetesen annyit láttam, hogy aránylag kényelmes hét lesz, nem is bánom, mert hamarosan Siófokon próbálom egyéni legjobb időmet megjavítani, így nem lenne hasznos 30 kili körüli futásokkal fárasztani magam.

Kicsit tartottam tőle, hogy a vasárnapi hosszú után rozsdás leszek a hétfői futáson, de erről szó sem volt szerencsére. Korábbi futótársam ezen az edzésen is csatlakozott hozzám, ami tök jó volt, mert a sötétben így több kedvem volt elindulni. Elég lassan mentünk, majdnem 7 perces átlagunk volt és sokszor bele is kellett sétálnunk, ekkor jöttem rá, hogy ez így nekem annyira nem hasznos, tulajdonképpen van egy komolyabb célom, ehhez viszont azért teljesíteni kell és a poroszkálás nem fog minden edzésen beleférni, pláne rövidebbeken. Ezt belátva nem is akartam, hogy szenvedjen tovább, kicsit pihent én pedig nyomtam 2 gyors kilit majd hazafelé próbáltunk 6 perces átlaggal közlekedni, ez az edzés 6:30-as átlagra jött ki.

A következő edzésnap fartlec edzést írt elő, ha jól tudom ez amolyan bele-belegyorsítok kedvem szerint féle. Úgy döntöttem kedvenc útvonalamat járom be, felnézek a Citadellához, így lesz lassabb és gyorsabb része is a futásnak. Sötétben régen mentem arrafelé, ráadásul munkaidő vége volt, sokan voltak nagyon zavaró volt a sok autó és a nagy tömeg. Felfelé kicsit megbántam, hogy erre indultam el, azonban amikor felértem minden negatív érzésem elmúlt, gyönyörű kilátás fogadott, a fények csodálatosak voltak. Elindultam lefelé, na itt megint főtt a fejem, egy útfelújítás közepébe csöppentem, szerencsére nem tartott sokáig. Ez egy jó iramú edzés volt, az ilyeneket szeretem. Az útvonal azért vált a kedvencemmé, mert amíg feljutok a tetőre addig nagyon kell szenvedni, igazi kihívás, viszont amikor a csodálatos panormáma közepette befordulok egy végtelennek tűnő lejtőbe az emelkedő után, na az megfizethetetlen.

A harmadik edzésnapon maradtam a jó öreg gátnál, azonban kicsit variáltam az útvonalon és a Petőfi-híd felé mentem belevonva a Magyar Tudósok körútját, majd másfél kör a gáton és így 11 kili lett, ezen az edzésen csak lazán futottam, semmi extra.

Közben megérkeztek a rendelt futócuccaim Angliából, így mindenképp ki akartam őket próbálni, ezért vasárnap mentem a heti 4. edzésre. Beszereztem egy hosszúnadrágot, ez egy kicsit nagy, de nem bánom, még így is rám simul, viszont legalább nincs az a „kiherélős” érzés benne. Egy hosszú ujjú pólót, egy sapkát, egy világító karpántot is rendeltem, a sapka kivételével mindent kipróbáltam. Arra is gondoltam, hogy előveszem a régi futócipőm, aminek a talpa még rendben van, a sarkánál deformálódott el, ezt egy vattadarabbal próbáltam helyrehozni, sajnos éreztem, hogy dörzsöl a kiálló műanyagdarab futás közben, de talán még nem reménytelen az eset. Nagyon sajnálnám ezt a cipőt, mert nincs sok kili benne, sajnos az UB után vettem észre, hogy belül a sarkánál kiáll a műanyagdarab, vissza is vittem a boltba, de ott azt mondták biztos ráléptem a sarkára. Azt válaszoltam, hogy lehet, sajnos az UB alatti éjszakán egy átöltözésnél simán előfordulhatott. Próbáltam jóindulatot kelteni azzal, hogy beismertem, hogy lehet, hogy én vagyok a hibás és azzal, hogy nem kezdtem el problémázni, de nem voltak valami segítőkészek. Nem haragszom rájuk, nem erről van szó, hiszen még helyre is tették ideiglenesen a műanyagdarabot, egy kis negatív érzés van bennem, megveszem a cipőt közel 30 ezer forintért, nem olcsó és garancia időn belül történik egy ilyen eset és csak széttárt karokkal találkozom. A következtetésem az, hogy nem fogok többet itthoni sportboltban vásárolni, inkább megrendelem külföldről fele annyiért. Tudom, hogy nem szép dolog nem hazai kereskedőtől vásárolni, de nekem erre nincs pénzem, majd vásárol az, akinek ez belefér.

Maga az edzés egy 15 kilis, harmadolós edzés volt (megint eltértem az edzéstervtől persze), viszont nem a középső harmad lett a tempós, hanem az első és a harmadik. Ebből az edzésből kiindulva sikerült is összeállítanom a taktikámat a vasárnapi félmaratonra. Azzal tisztában voltam, hogy az nem fog menni, hogy 5 perces kiliet tolok folyamatosan, aztán a végén hajrázok egy kicsit, így a vasárnapi futás hatására úgy döntöttem harmadolósan fogom lefutni ezt a versenyt. Az első harmadot 5 perc körüli átlagra kellene hoznom, majd a középsőnél 5:10-re lassíthatok és a végén meg ami belefér. Tudom, így neccesen hangzik az 1:45-ös célidő, de jobb ötletem egyelőre nincs. Sokat gondolkodtam, hogy kell-e nekem egyáltalán ez a PB, erőltessem-e, nehogy aztán az legyen, hogy elfogyok és szenvedés lesz az egész, míg ha eleve úgy vágnék neki, hogy megfelel az 1:50-es idő, akkor nyugiban végigfuthatnám. Most egyelőre ott tartok, hogy meg fogom próbálni a PB-t, mert utólag majd biztos bánnám ha nem, aztán a héten majd még néha gondolkodom ezen.

A vasárnapi futásomon sok minden járt a fejemben, többek között sokat gondolkodtam azon is, hogy miért szeretek egyedül futni. Szeretek elmerülni a gondolatokban és ezt csak egyedül lehet, amúgy is általában magamnak való voltam, biztos ebből is adódik. Persze ha valakivel találkozom és együtt futunk az egyáltalán nem rossz, sőt, nagyon örülök neki, akkor is ha lassabban megyünk, akkor is ha gyorsabban, csak nem tudnék minden edzésen valakivel futni, az már sok lenne. Tudom, hogy ez kicsit antiszociálisan hangzik, de nekem ez az az idő, amit magammal és a gondolataimmal tölthetek, erre szükségem van, talán ez nem csak fizikális edzés nekem, hanem mentális is, nem tudom.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr413375952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2011.11.14. 10:13:03

Nem antiszociális egyáltalán! Sőt. Szerintem hatásosabb is a futás, hiszen a saját szervezetünk jelzéseit jobban érzékeljük. Hatékonyabban tudunk futni. A másik a cipő. Szerintem neked nem kell kellemetlenül érezned magad amiatt, hogy nem mo-i boltban vásárolsz. A kereskedők előszeretettel mondják milyen nehéz a helyzetük és keltetik a vevőkben a lelkiismeretfurdalást.... A helyzetükön úgy tudnának javítani, ha a szolgáltatás minősége magas lenne , ergo garancia ídőn belül garanciás gondokat kezelnének. Sarkára nem lehet lépni egy cipőnek?? Szavatossági ídőn belül az ilyen dolgokat ki kéne állnia. Föleg ha azt mondtad, előfordulhatott és nem ez votl a rendszer a cipőhúzásnál!

Félmaraton szombaton, király. A héten sokat pihenj. És a verseny alatt csak óvatosan a csővőn kiférrel. Sok sikert!
Én egy 20km-es tájfutást nyomtam vasárnap, jó nehéz és hideg volt, de nagyon szép volt az erdő és az útvonal.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.14. 10:31:56

@.Joe.: most már én sem érzem kellemetlenül magam, maga a kiszolgálás rendben volt, csak kicsit úgy éreztem, hogy megvettem a cipőt, otthagytam a pénzt és mintha innentől ez le lenne zárva. Megértem azt, hogy nem tehetik meg azt, hogy adnak csak úgy egy másikat (külföldön általában ez van, főleg nagy boltoknál nem cécóznak, nem egy nagy tétel nekik), de ezek után ne várja senki, hogy oda visszamegyek, mert még bevizsgálni sem akarták elküldeni. Azlinha esete a kis cipővel ugyanez, azt a boltot is ismerem, rendesek meg minden, de ezek után ne várják, hogy veszek bármit is. Most tulajdonképpen a 2 legismertebb futós boltról beszélek. Nem is akarok ezen tovább rugózni, ez egy szomorú helyzet, sajnálom, hogy ezek a boltok nem mennek jobban, de az embereknek erre nincs pénzük.

Köszi a bíztatást! Úgy mennék már terepfutni én is, remélem egyszer már végre tényleg ki tudom próbálni.

rodriguez 2011.11.14. 13:24:53

Mindig is csodáltam, hgoy tudtok ennyit futni a városba: zaj, kosz, büdös.... Egyébként egész jól haladunk egymás mellett: mármint km-ben, nem tempóban :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.14. 13:57:05

@rodriguez: sajnos sok választásom nincs. A közelben nem tudok olyan helyet (Kopaszi gát és a Duna part dél felé egész tűrhető mondjuk), ahova elmehetnék a természetbe futni. Messzebbre meg egyelőre nem tudom hogyan lehetne ilyen hidegben, félek, hogy a futás előtt, vagy még inkább utána amíg BKVzok addig megfázom, szóval egyelőre maradnak ezek a helyek. Azért figyelem mindig a szmogtérképet, igazság szerint eléggé ugyanolyan mindenhol a helyzet sajnos.

Igen, nagyon fej-fej mellett megyünk kilikben, az előző hónapban megvertél, de most nem adom majd könnyen magam :)

rodriguez 2011.11.14. 14:10:35

Igen, azt megértem és jogos - télen, hidegben nem jó futás után BKV-zni....
Hát, szerintem a múlt hónap volt a kivétel: ha maratonra készülsz, tuti többet fogsz futni, mint én. De azért nem állok le én sem :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.14. 15:08:42

@rodriguez: Hogy őszinte legyek sokkal többet nem tervezek futni, inkább a kilik eloszlása fog átalakulni. Ha majd jönnek a hosszabb futások, akkor heti 3 edzés lesz, esetleg egy rövidke negyedik és be fogok iktatni pihenőnapokat-heteket is. Egyelőre nem hinném, hogy feltétlenül hasznos az egekig növelnem a kilómétereket, legyenek gyorsítós, résztávos, változatos edzések hétköznap, hétvégén meg hosszú, de ha valaki akar cáfoljon meg :)

iramszarvas 2011.11.14. 15:50:30

Nem tudom, futottál-e már ezen a pályán, de szólok, h nem igazán PB-esélyes, mivel amikor a parton megy a pálya, egy nagyon szűk sávon kell botladozni. Ha utolérsz egy lassabb (vagy éppen belassuló) futót, akkor nehéz lesz kikerülni. Én inkább azt javasolnám, hogy itt próbálj inkább egyenletesebb, kissé „pihenős” tempóra koncentrálni, és a belső részeken, ahol széles utakon vezet a pálya, ott próbálj meg belehúzni. Én legalábbis ezt próbálom meg majd követni.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.14. 15:55:56

@iramszarvas: tavaly mentem itt, igen, sajnos elég szűk néhol és a parton még csúszik is. Tavaly egész jól tudtam a parton is előzgetni, idén is bízom benne, hogy összejön. Abban igazad van, hogy elképzelhető, hogy a belső részekre kellene koncentrálnom, meglátom, azt vettem észre, hogy általában ahogy esik úgy puffan :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.14. 18:13:59

Utoljára 2008-ban vettem cipőt itthon. Hasonló okok miatt.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.14. 20:55:16

Jó kis poszt volt, hangulatos. Az egyedül futásnak megvan a maga feeling-je, én is nagyon szeretem. Szurkolok vasárnap, de ne törjön le, ha nem lesz PB-d. Remélem, sikerül.
Ami a cipőt illeti, persze, lehet külföldről rendelni, de szerintem csak olyan cipőt érdemes, amit azért fel tudsz próbálni. Bosszúból próbáld ki a magyar boltban, majd megrendeled interneten. Ennyi. Mondhatnám azt is, hogy ez a kapitalizmus. Verseny van -- nem csak a pályán, a boltokban is.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.15. 08:51:02

@bencsikp: köszi a szurkolást! Most nem veszem olyan komolyan a PB kísérletet, szeretném mosolyogva zárni a futóévet, de ez nem csak akkor lesz így, ha PB-t futok, a lényeg, hogy egy jót futhassak, jól érezzem magam, aztán az idő meg majd lesz valamilyen. Persze meg fogom próbálni, de ha útközben úgy érzem nem fogom tudni tartani az iramot, akkor nem erőltetem.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.15. 23:13:52

A csillivilli új cuccokról lehetne kérni valami fényképes divatbemutatót? :-)))

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.17. 11:59:20

@Sekiwake: hááát, ezt most lehet, hogy kihagynám :) Igazából nem annyira izgalmasak a cuccok, fekete mind, kivéve a karpánt, az sárga.
süti beállítások módosítása