Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Endomondo Sports Tracker

2011.10.20. 11:09 - pantomimes

Korábban írtam a Cardiotrainer androidos applikációjáról, akkor láthattátok, hogy vannak előnyei és hátrányai is a programnak. Időközben tesztelgettem azért más progikat is, többek között az Endomondo is górcső alá került. A FB kontómmal léptem be, majd egy darabig nem is foglalkoztam vele. Mindeközben kaptam több baráti felkérést is az Endomondoban és néha-néha belépve megfigyeltem, hogy mennyire közösségi ez az alkalmazás. Tetszett ez a része, plusz motivációt adhat, hogy látom mások mennyit és milyen gyakran futnak és persze azt is látom merre, hozzászólhatok stb.

A Cardiotrainerrel hosszabb használat után kezdtünk elidegenedni egymástól el is mondom miért. Nem nagy probléma és valószínűleg más észre sem veszi. Általában otthonról indulok futni, sajnos ott nehezen talál a készülék GPS jelet, azonban a cardiotrainerben nem látom, hogy mikor van jel és mikor nincs, ha elindítom elindul a számláló, olyan mintha minden rendben lenne, aztán a futás után már otthon azt látom, hogy a futás elején a távot nem, csak az időt számolta. Általában nem sok, maximum 500 méter maradt le, de ez elég zavaró volt.

Az Endomondo kiírja mikor és milyen minőségű jelet talál. Nehezen találja meg a házunknál a jelet, de legalább tudom, hogy van jel, vagy nincs jel. Egyébként áthidaló megoldásként azt találtam ki, hogy a 3G kapcsolatot bekapcsolom a jel keresése alatt, így sokkal gyorsabb az egész folyamat. Már az indulásnál 1-0 a Cardiotrainerrel szemben.

Útközben nagyon hasznos funkciónak bizonyult az Audio Coach. A néni bemondja nekünk kilinként az adott kilin mért sebességet, a távot és az összes időt, így folyamatosan kontrollálhatjuk a sebességünket. Nekem ez nagyon nagy segítség, bár verseny közben még nem próbáltam ki. A futás végén sok információval lát el minket a program, ebben a Cardiotrainer is jó volt, de itt úgy gondolom egy szebb felületen kapjuk mindezt. A webes felület messze lekörözi a Cardiotrainer portálját, vannak kihívások, lehet versenyezni, igazi közösségi élményt kapunk. Az Endomondo közösségi részét nem csak azok élvezhetik, akik a progival rögzítették az edzésüket, van lehetőség importálásra is. A Cardiotrainer úgy éreztem, hogy a fogyni vágyóknak volt remek társ, nem kifejezetten futóknak készült, inkább a súlyunkat tudtuk monitorozni és az elégetett kalóriát, míg az Endomondo a kihívásokkal az igazi sportőrültek szívét is megdobogtatja.

Persze semmi sem lehet tökéletes, nézzük mik a hátrányok. Volt némi problémám a bejelentkezéssel, miután a telefonomon újratelepítettem a programot, de hála a remek help menünek a webes felületen hamar ráleltem a megoldásra. Sok hasznos dolgot olvastam miközben próbáltam megtalálni a kérdésemre a választ, a leggyakoribb probléma a GPS jel volt, sokan írták, hogy nem megfelelő minőségű, néha elmegy, visszajön. A fejlesztő srácok leírták, hogy sajnos ez nem a progin múlik, valahol jó minőségű a jel, valahol nem, a telefonokban nem a legjobb minőségű GPS egységek kerülnek, azonban sokat lehet a jel minőségén javítani ha telefonunkon aktív 3G elérés van. Én csak indulásnál szoktam bekapcsolni amíg jelet fogok, mivel az akkumulátor nem bírná a gyűrődést, bár egyszer ki fogom próbálni, hogy mennyit fogyaszt bekapcsolt nettel. Van 1-2 apróság, ami zavaró lehet, de az ember eltekint ezektől, mert az egész cucc jól átgondolt és egy szép, letisztult felületen kapjuk a szolgáltatást.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr563317105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.20. 13:39:00

Az én E52 telefonommal szoktam teljesítmény túrázni is és 10 órát szokott bírni.

A jel a hegyek között szokott jellemzően elveszni, ahol gyenge a mobilszolgáltatók hálózati lefedettsége. Ez azért kritikus, mert a telefonok nagy részében csak a-GPS van. Ez pedig olyan butított GPS ami a pozicionálást részben a hálózat segítségéve végzi. Ha nincs hálózat akkor, szokott elveszni és hibás adatokat mérni.

Én erre nagyon próbálok ügyelni és ha egy mérés hibás, akkor inkább újrarajzolom az útvonalat és beírom kézzel az időt. Főleg azért fontos ez, hogy tudjam az egyes adataim hogy alakulna hónapról hónapra és nem akarom magam becsapni fals értékekkel.

Ami szerintem nagyon jó, hogy a fejlesztők kapcsolatban állnak a felhasználókkal sőt olykor meghirdetnek ötletbörzét is.

Én hasznosnak találnám, ha megadhatnám pl. a cipő adatait így tudnám követni, hogy egyes cipők mennyi kilit futottak és milyen eredményeket értem el velük.

Hasznos lenne ha célidőt is tudna a program, azaz megmondom, hogy most egy félmaratont futok és ő folyamatosan frissítené az aktuális adatok ismeretébe a várható befutóidőt.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.10.21. 17:04:30

Én az utóbbi időben sokszor csalódtam benne. Általában ugyanott futok és volt, h. pöpecül mért, volt, h. összevissza adta a távot; de újabban meg sem találja a jelet, néha percekig várok rá. Majd megunom, és csak időt mér, de arra meg ott a karóra. Így utólag berajzolom az útvonalat összidővel, vagyis tulképp egyre inkább csak naplózásra használom.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.10.24. 09:33:21

@Raиdoм_: igen, még sok lehetőség van a dologban, de a srácok tényleg gyakran frissítik a cuccot, szerintem mobilra most nincs jobb alkalmazás (oké, ez csak az én véleményem). A leírásból tényleg kihagytam, hogy lehet utólag javítani az útvonalat, pedig ez nagyon hasznos.

@Simone Lewis: én úgy vettem észre, hogy sok helyen szépen talál jelet, sajnos ahol lakom ott nem, ez tényleg elég zavaró és én is szentségelek olyankor, főleg most, hogy hűvösebb is van, titkon remélem egyszer valahogy kerül a progiba valamiféle GPS boost.

effe 2011.10.24. 10:25:50

@pantomimes: az útvonalat magát hogyan tudod javítani? nem csak az időt és távolságot lehet editálni?
szoktam nézni az útvonalaidat, hogy neked miért olyan egyenletes, nekem meg olyan, mintha részegen rohangálnék :)

pl. a Margitszigeten az atlétikai centrumnál mindig a Dunába ugrálok az endomondo szerint.

booster létezik, de asszem, zabálja az aksit, én nem használom:
market.android.com/details?id=com.kaukovuo.android.trackerbooster&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5rYXVrb3Z1by5hbmRyb2lkLnRyYWNrZXJib29zdGVyIl0.

@Raиdoм_: éppen azon gondolkodtam, hol kérdezzem meg tőled hogy neked min fut az endomondo. :)
látom, a 8 órás utat jól bírta az akksi.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.24. 10:39:13

@effe: 10 órát szerintem bírna, a leghosszabb 9:45 volt és azért kapcsoltam le, mert nem akartam a telefont tejesen leölni.

Az E52-es nokiát azért szeretem, mert sokat bír, nem érintőkijelzős és ezért szerintem kitartóbb, mint az okostelefonok.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.10.24. 10:52:22

@effe: én úgy tudom lehet utólag az útvonalat is, valahogy be lehet rajzolni, de Random_ ebben a nagy szakértő, én még nem próbáltam :)

Nekem is néha kihagy a GPS, azon kívül általában okés, nem tudom neked miért nem egyenletes, lehet, hogy a telefonod árnyékolja valami? Nem értem, lehet, hogy valami hiba. Ez a bosster nekem csak addig kéne amíg megtalálja a jelet, mert utána okés minden,. de a jelkereséssel néha fel tud húzni.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.24. 11:31:47

@effe: @pantomimes: Már mért futásnál csak a távot és az időt lehet módosítani. A térképbe ne enged belenyúlni, csak azt teheted hogy megrajzolod nulláról és bírod a mért időt.

Izmi Tom 2011.10.27. 09:53:09

@pantomimes: én is Endomondo-s lettem, bár Lemúr Miki továbbra is a runtastic-ra esküszik. az Endo mellett az döntött, hogy több fejlesztést tettek bele és valóban a közösségi része is kifinomultabb -és olyan vicces részek is vannak benne, hogy hányszor kerülted meg a Földet és hol tartasz egy Hold-utazás távolságban.
1 hónapig használtam az alap változatot és csak utána csengettem be a 1000 huf körüli összeget a Pro változatért.
Abban már be tudod állítani a gps pontosságát (mármint csökkenteni tudod), de így nagyon elrontja a pontosságot. Nem sok olyan plusz szolgáltatást nyújt a Pro, amivel többnek érezném a szoftvert.
GPS jeltalálás: indulás előtt 5 perccel kiteszem az udvarra, ablakba. Ha így sem találja meg, akkor (mint a Windos-ban) kilépek és visszalépek és 80%-ban már meg is találta a jelet.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.10.27. 13:56:58

@Izmi Tom: az a baj, hogy lakásban lakok, ha kirakom az erkélyre, akkor biztos talál jelet, de utána a liftben megint elveszti :)

Nem is tudtam hogy a proval lehet állítani, hogy milyen minőségű jel felel meg. Ez hasznos is lehetne, de ha fura útvonalat rajzol tényleg nem éri meg. Egyébként nekem nyíltabb terepen 1 perc alatt talál jelet 3G nélkül is, csak a nagy házak között van gondban.

A ki-belépés tényleg segít nekem is, még azzal is szoktam próbálkozni, hogy GPS-t ki-bekapcsolgatom.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.01. 17:12:48

Jók ezek az összefoglalók. Amikor azt olvasom egy reklámban, hogy egy telefonban "van GPS", akkor azt gondolom, hogy működik is, nem pedig, hogy ilyen küzdelem a folyatos jelvétel biztosítása.
Mondjuk persze lehet, hogy a hardver arra van tervezve, hogy feltegye az eltévedt felhasználót a térképre, nem pedig arra, hogy 10 órán keresztül folyamatosan kövesse, hogy merre jár.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.09. 00:02:51

A hétvégén egy érdekes jelenséget figyeltünk meg. Egy bekapcsolt okostelefon kb 2 órát állt egy helyben , közben pedig stoppernek használták és futott rajta a GPS. Pár lépés ide-oda volt az összes mozgás egy kb 3 m átmérőjű körön belül. 5 km megtett utat mért! Ez vajon szoftver vagy hardverhiba?

A te géped mit csinálna, ha mondjuk 1 órát "futna" egyedül az erkélyen?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.09. 08:46:00

@Sekiwake: sajnos a telefonokba nem tökéletes a GPS, ezért előfordulnak olyan esetek amikor benéz valamit. Nálam ez elég ritka, általában pontosan mér. Azt megfigyeltem, hogy ilyen szempontból rossz helyen lakom, máshol pár másodperc alatt talált jelet. Ezt az egész macerát persze ki lehetne küszöbölni egy jó garmin órával, de sajnos az meg nem egye olcsó mulatság, így egyelőre marad ez a megoldás.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.12.12. 12:22:57

@V1k70rk4: Köszi a figyelmeztetést, eszembe sem jutott, hogy frissíthetném a posztot. Én persze már korábban megvettem jópénzért :)

imittto 2011.12.13. 00:16:30

Még WIN MO időszakból van egy bluetooth GPS vevőm (Holux GPSlim 236), a Marketen meg ingyenes a Bluetooth GPS nevű app - ezzel lehet illeszteni a külső vevőt a telefonhoz. Nekem bringán így a telefon mehet az oldaltáskába, nem ázik el, védve van, míg a vevő a mez hátsó zsebében van egy uzsonnás zacskóban (így nem ázik el ha esne). Pontosan, precízen működik, nem utolsó sorban kevesebbet fogyaszt - a belső GPS vevőhöz képest tovább bírja. Egy otthon - munkahely belső vevővel 40-45%-ra meríti a teleont, míg bluetooth vevővel 70-75%-on van az akku mire beérek (50 perc, 16,5 km)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.12.13. 09:15:56

@imittto: ez egész jól hangzik. És a BT kapcsolat nem szakad meg soha? Hamar talál jelet?

imittto 2011.12.13. 09:46:57

@pantomimes: nem szakadozik, 17 km-en egyet hibázott, egy magasságadat volt rossz (vasúti aluljáró alatt) jel megvan mire kesztyűt húzok

T@Z 2011.12.20. 11:37:57

Régebbi verziókban lehetett állítgatni, hogy mit mondjon be a néni, és milyen időközönként/távolságonként. Ha jól látom, a legújabb verzióban ezt sajnos már nem lehet állítgatni. Nekem is PRO van, de nem találtam GPS antenna beállítási lehetőséget. Ez merre van?

Egyébként amióta ezt az ingyenes programot használom: market.android.com/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5lY2xpcHNpbS5ncHNzdGF0dXMyIl0.
azóta mindig 10mp-en belül van jel! ;) Először bekapcsolom a GPS-t és MOBIL NETET (ez kell a GPS status programnak), majd elindítom a GPS statust, és ha megvan a jel, akkor indítom az Endomondot. Nálam így bevált, és mindig megvan 10-20 mp alatt.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.12.20. 13:00:16

@imittto: ez tök jó megoldás akkor, mondjuk az én GPS-emmel tökéletesen elégedett vagyok, még az is látszódik, hogy átmentem az út túloldalára, a jelet meg tényleg csak bizonyos helyen találja nehezen, de eddig mindenféle berendezés ami GPS-el rendelkezik nehezen talált jelet nálunk.

@T@Z: Hű, nem is értem miért vették ki ezt a funkciót, ez nagyon jó lehetett. GPS beállítást én sem találom most, sajnos a PRO nem ad semmi pluszt, legalábbis nem látom sok értelmét. Ezt a GPS statust kipróbálom, köszi.
süti beállítások módosítása