Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Hogyan tovább?

2011.07.06. 07:58 - pantomimes

Az idei nagy futóesemény számomra az Ultrabalaton volt. Úgy döntöttem, hogy az itt elért eredmény fényében tervezgetem majd a futóévemet és meg kell, hogy mondjam nagy hirtelen nem tudom mi lenne a reális cél. Szeptemberben lesz a 26. Nike félmaraton, ezen szeretnék egy 1:45 alatti időt produkálni (ezt már a K&H félmaraton után eldöntöttem), de a hosszú távú célok még hiányoznak. Az UB után nagyon elkapott a gépszíj és rögtön mindenféle októberi, 4 óra alatti maratonokról kezdtem el álmodozni. Ennek tükrében találtam ki azt, hogy ezentúl hétvégénte megpróbálok hosszabbakat, 25+ kiliket nyomni, aztán meglátjuk hogyan bírom.

Jelenleg itt tartok, a lelkesedésem nem csökkent, azonban kicsit reálisabban látom a dolgokat, nem lehetetlen a maraton egyáltalán, azonban fel kell rá készülni. Benne van a pakliban az is, hogy egyszerűen nem fognak ezek a hosszabb futások menni és az egész tervet el kell tolnom egy évvel. Itt nem feltétlenül arra gondolok, hogy 20 kilinél meghalok, de ha úgy érzem, hogy hétről-hétre egyre többet vesz ki belőlem, akkor vissza fogok venni. Nekem a futás egy hobbi, szeretem csinálni, sajnos nem tudok edzésterv alapján futni, mert néha útközben dől el, hogy mennyit és milyen sebességgel futok. Nálam ez így működik, így marad öröm az egész és ha úgy alakul, hogy túlhajtom magam, akkor vissza kell vennem, mert csorbul az élmény, másrészt pedig van időm teljesíteni ezt a távot, nem kell semmit sem elkapkodni.

Szóval realista vagyok, de közben ott motoszkál a fejemben, hogy nekem ez kell, akarom, a félmaraton csak a fele valaminek, az nem elég, meg kéne csinálni. És a „megcsinálás” nem elég, nem végigporoszkálni szeretnék és nem a célba érve meghalni. Kihúzott mellkassal akarok befutni, lehetőleg 4 óra alatt, vagy akörül. Így leírva még nehezebbnek tűnik és azt hiszem hétvégén, amikor hazafelé veszem az irányt az első hosszú futásom közben még annál is nehezebb lesz, de meg kell próbálni, mert az elmélkedéssel sosem derül ki.

Ti hogy álltok a célokkal, motivációkkal? Titeket mennyire kergetett vad ötletekbe az UB varázsa?

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr993043334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bitliszbá 2011.07.07. 13:13:11

Egy pici OFF: Nem szeretnék senkivel elfogult lenni, mindenki UB beszámolóját elolvastam. Mindegyik érdekes és élményteli. Jó írások és jó kis futások voltak... (mondjuk Navixaf CsK is írhatna, Tibs71-ről nem is beszélve..) Gratulálok nektek. Csodáltam, hogy majd a feléig (Máriafürdőnél előzött meg Tibs71) tartottuk veletek a tempót. Jó volt közben is pár szót váltani..

És most a poszthoz: Az én motivációimról nem írnék, de a tiéd teljesen rendben van. Ha az idén megpróbálsz egy jó 30k-t futni októberben (és megérzed a maraton hangulatát), akkor jövőre, akár már tavasszal, futhatsz egy számodra is élvezetes MARATONt.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.07. 13:57:54

@bitliszbá: Köszi, én nem hittem volna, hogy megelőzünk titeket, látszott az elszántság az arcotokon meg az is, hogy élvezitek.

Közben nekem is átfutott ez az a fejemben. Nem kellene siettetni a dolgokat, a 30K is szép lenne és így a püspökfalatot, hogy úgy mondjam lehetne tartogatni még egy picit :) És valószínűleg tavasszal felkészültebben állhatnék a startvonalra egy jobb idő reményében. Még olyan is megfordult a fejemben, hogy benevezek a maratonra aztán ha nem megy befordulok a 30K céljába, de ezt elvetettem elég hamar.

Köszi, hogy írtál

bitliszbá 2011.07.07. 14:52:01

@pantomimes: különben technikai akadályai is lennének a befordulásnak, ugyanis nem a cél különbözik, hanem a rajt. a 30k a maraton 12. kilométerénél indul...

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.07.07. 14:53:07

Hát igen, én is hasonlóan agyalgatok. Ugye nekem is megvan a Nike jó idő alatt lefutása és hogy 30 vagy 42... És én nem is voltam UB-n csak a beszámolókat olvastam :))

bitliszbá 2011.07.07. 15:03:52

@pantomimes: számunkra nyilvánvaló volt, hogy mi kb. 6.30-as átlagtempónál jobbal nem tudjuk megcsinálni a teljes távot. igazán még a 7.00-s sem keserített volna el minket. Ehhez képest a 6.13-as teljesítés igazán jó lett. Talán, ha pihenünk közben (és nem bringázunk), akkor mi is bejöhettünk volna jobb idővel, (akkor valahol 5 és 5.30 közé tenném a pihenős átlagunkat). De fincsi volt ez, és én nem bántam meg - bár a végén ha megkérdeztél volna, lehet, hogy mást mondok....

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.07. 20:58:08

@bitliszbá: akkor valószínúleg maradok a 30-nál :)

Biztos nagy élmény lehetett ketten végignyomni, gondolom éjszaka voltak kemény részek mentálisan és fizikálisan is, már nagyon várom a beszámolótokat. Az eredményetek nagyon komoly, így kívülről nézve jó párost alkottatok.

bitliszbá 2011.07.07. 22:50:31

@pantomimes: nagy élmény volt.. tényleg.. Szerintem belülrő is jó páros voltunk :)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.08. 00:33:37

Kapkodni nem kell, van időd. De szerintem már most is meg tudnád csinálni 4 óra körül. Ugyanakkor mégis jobb a fokozatosság, azért is, hogy legyenek további motivációk is ("püspökfalat").

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.08. 01:18:33

@bitliszbá: Készül a beszámoló, sajnos elég kevés időt tudok most rászánni...Cserébe hosszú lesz és unalmas :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.08. 09:04:01

Én is ősszel szeretnék maratont futni. Ezt két napja találtam ki. A hétvégére kimértem magamnak egy 28 km-s szakaszt. Ha azon jól érzem magam, akkor kéthetente lefutom, kicsit emelem és akkor talán a maraton is fog menni október elején. Maraton előtt legfeljebb 35 km-t akarok futni. Kíváncsi vagyok, csapattársaim engem is féltenek, hogy 21-ről ekkorát emelek.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.08. 09:35:27

@BGy: én is szerettem volna egy hosszabbat menni a hétvégén, de még átgondolom, vasárnap nagyon meleg lesz, korán meg nem lesz kedvem indulni. Tegnap is nagyon kikészültem a melegben és csak 8 kilit toltam, igaz azt egész gyorsan.

Engem a feleségem félt, inkább maradok is a 30-nál egyelőre, de tavasszal már nem lesz kifogás és megcsinálom :)

Remélem neked összejön idén, bár szerintem nem lesz gond, a terved következetesnek hangzik. Majd jelentkezz, hogy hogyan alakult a hétvégi 28as!!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.07.08. 16:11:17

@pantomimes: Szerintem meg tudod csinálni októberben a 4 órás maratont, csak természetesen addig szépen kell edzeni. Én úgy gondolom, hogy 3-4 alkalommal érdemes lefutni egy 30+-ost, és abból az egyik legyen 35 feletti. De ez csak egy vélemény, nem tudom, mennyire helytálló, minden esetre nekem bejött.

Akkor sincs semmi, ha vársz tavaszig, és nyilván akkor még felkészültebb leszel, szóval lehet, hogy érdemes kivárni. De nekem az a tippem, hogy már ősszel is menne a 4 órás, ha addig belefekteted a szükséges munkát.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.08. 20:38:52

Szerintem jól látod a dolgot. Fizikálisan teljesen rendben vagy, hiszen az UB-n 3 részletben, kb. 14 órán belül lefutottad a maratoni távot. Minden fejben dől el, fuss pár hosszabbat, és meglátod, milyen érzés.
A feleségednek meg mondd, hogy csak a 30-ra neveztél :-))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.08. 22:58:35

@pantomimes: én támogatlak a 30km-es tervben, magam is erre az elhatározásra jutottam. Szívesen csatlakoznék Hozzád ősszel, sőt a jövő tavaszi maratonon is!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.10. 10:40:04

@Navixaf: na, ez tök jó ötlet, akkor csináljuk meg idén a 30-at, jövőre meg egy maratont, még olyanon is gondolkodtam, hogy esetleg a bécsi maratont is célbavehetnénk, de ez még úgyis a jövő zenéje.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.19. 23:03:25

@bitliszbá: A Csk írt, ti nem akartak valami beszámolót kanyarítani. Elvégre Ultrabloggerek lennétek....

bitliszbá 2011.07.20. 08:09:03

@Sekiwake: Részemről a beszámoló egyik fele kb 3 hete készen van. A másik fele DaMartianra vár, aki azóta ígéri, hogy végre megírja.... 1x csak lesz belőle valami, ha más nem beharangozó az UB2012-re :)
süti beállítások módosítása