Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Láb-teszt

2011.04.19. 01:42 - Navixaf

Úgy néz ki, legalábbis a fájdalom szempontjából már rendbe jött a lábam.

Igazából már múlt szerda délután éreztem, hogy javult valamennyit, péntekre pedig teljesen elmúlt a fájdalom. Szerencsére úgy jött ki a lépés, hogy csak vasárnap délután tudtam futni, a +2 nap pihentetés biztos jót tett. Otthonról indultam, ha baj van vissza tudjak fordulni, és ne kelljen 2xfél órát autózni 1km futásért. A Rákos patak partjára mentem, mégpedig Futóblog pólóban, gondolván a jó időben hátha összefutok valakivel a blogról. Meglepő módon alig futott valaki, úgyhogy fölöslegesen izzadtam össze az ünneplő futóruhámat. 

A lábam teljesen jól viselkedett, a tervezett 6km helyett végül 9-et mentem, minden gond nélkül, sőt ma sem éreztem semmi fájdalmat. Futás után a szokásosnál is lelkiismeretesebben nyújtottam, bár úgy gondolom ezt az ominózus 2 héttel ezelőtti futásnál sem lógtam el.

Sajnos a dagadás még nem múlt el, bár az is javult valamennyit.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr852838535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.19. 22:50:41

Örülök, hogy jó irányba haladnak a dolgok. Az én lábam sem teljesen negatív, de nincs fájdalom, örömet okoz a futás, ez a lényeg!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.20. 13:38:29

Örülök, hogy alakul a helyzet, remélem a sok sérülésért cserébe problémamentes nyarat kapunk :)

pannonfunk 2011.04.20. 16:07:21

Szorítok, hogy rendben legyen a csapatotok UB-re, illetve előtte a felkészülési időszakban is.!

Lassan javul a csípőhúzódásom, de ez a hét kompletten kimarad, és úgy tervezem, hogy jövő héten is csak gyalogolni fogok.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.20. 23:42:51

@pannonfunk: kezeled valamivel (pihentetésen kívül)?

pannonfunk 2011.04.21. 17:55:09

@Navixaf: Diclac. Ma reggel tök jó volt, nem fájt, egészen addig, amíg nem tüsszentettem egy hatalmasat, és megrándult megint... :S de kezd alakulni, ma ebéd után egy ismerősömnek hosszasan ecseteltem, hogy hogyan kell megszeretni futni sokat, és olyan lelkesen magyaráztam, hogy utána egész sokáig nem fájt megint :) Egy kis erősítő tornát tervezek a héten még legalább egyszer, és most az a terv, hogy jövő héten próbálok 5-6 kilométereket gyalogolni, ha nem fáj már, és két hét múlvától visszatérni futni nagyon óvatosan.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.24. 01:28:23

@pannonfunk: eszembe jutott, hogy valaki Flector tapaszt is ajánlott már nekem (mint csodaszert :-). Abban is diclofenac van, de mivel tapasz, valószínűleg egyenletesebben és folyamatosan adagolódik.

pannonfunk 2011.04.24. 15:32:53

@Navixaf: Köszi az ötletet, ezt valószínűleg ki fogom próbálni. Még érzek néhány izomköteget, de már nem fájdalomnak mondanám, és nyújtásnál inkább kellemes, mint kellemetlen érzés. De jövő hetet inkább kihagyom, úgyis nagyon zsúfolt lesz, nehezen tudnék eljutni futni, aztán utána héten próbafutás. Már alig bírom ki futás nélkül...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.24. 20:55:12

Naszóval úgy látom elszállt a kérdésem.

@pannonfunk: Azt kérdezném, hogy te készülsz valamilyen versenyre, vagy csak a jóleső futóedzések után vágyakozol?

pannonfunk 2011.04.24. 21:26:18

@Sekiwake: Én nagyon sok mindenre készülök :) Per pillanat szeptemberi félmaratont akatom tolni 2 órán belül, titkos vágyam, hogy az októberi maraton is meglegyen 4 órán belül, de mindenképpen le akarom futni. Aztán ha az megvan, akkor jönnek a további tervek. Azt hiszem, Szasza egyik posztja adta meg a végső lökést, hogy ultrázni akarjak:

futo.blog.hu/2010/11/11/hallgass_a_szivedre_5

szóval a végső cél valami ilyesmi, meg hasonlók :) De az minimum még egy év innen.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.25. 21:02:33

@pannonfunk: Hát hajrá! Csak óvatosan azzal, amit Szasza ír. Ezeket a futásokat kevesen tudják ilyen lazán lefutni, Szasza legalábbis sok évnyi futórutinra támaszkodhat, amit sokszor természetesnek vesz az írásaiban.
Engem az 50 km-es táv teljesítése is foglalkoztat. Kéne valami jó esemény, hogy ne csak úgy edzésen fussam meg. Majd ha késznek érzem magam, ugye...

pannonfunk 2011.04.25. 21:42:32

@Sekiwake: Szerintem a lényeg a lazaságon van, és ezt zömében fejben kell elérni. Mindenki hajlamos arra, hogy próbáljon teljesíteni, pedig szerintem a lényeg az élvezeten van. Nekem is ritkán sikerül még csak lazán futnom. Talán az egyik legjobb volt, amikor először futottam 14 km-t. 1 óra 32 perc alatt futottam le, 6:34-es tempóban, és annyira jól esett, hogy lenyújtottam, havabékávéztam, és a buszmegállóban ellenállhatatlan érzés fogott el, hogy hazafussak.

Az 50 km-re a YT tökéletes, max. annyi a szépséghibája, hogy közel egy évet kell rá várni :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.26. 00:09:44

@pannonfunk: Ebben egyetértünk, sokminden fejben dől el a hosszabb távoknál. De a testünk fizikai állapota sem mellékes. Elsősorban arra gondolok, hogy a csontjainknak, izmainknak, szalagjainknak meg kell szokniuk a hosszabb távokat. Mert hiába vagyunk ott fejben, bírnák az izmaink és a keringésünk is, mégsem úgy megy, ahogy szeretnénk, roszabb esetben ott a sérülés. Ha olvsagatod amatőrök edzésnapjóit (pl. edzesonline.hu), megdöbbentően sok sérüléssel bajlódó sporttárssat találsz. Még azoknak is vannak túlerőltetésből adódó problémái, akik sokat és tervszerűen, már-már profi módon futnak.

Az 50 YT problémája, hogy mégiscsak olyan mint egy edzés: nekem kell kiméregetni a pályát, hurcolni a vizet és a kaját. Tavaly futottam 2x 25-öst, előtte napokig tervezgettem az útvonalat, ugyanis utálok köröket futni.

pannonfunk 2011.04.26. 10:08:54

@Sekiwake: A Margit szigeten szoktam futni, és a futóknak gyakorlatilag a többsége csámpás és/vagy lúdtalpas. Ez a sérülések biztos alapja. A mostani sérülésemet én is annak tulajdonítom a gyökértépésben szerzett ránduláson túl, hogy a jobb lábam csámpásságát próbálom tudatos, helyes lábtartással korrigálni. Ekkor persze más izomkötegek és inak terhelődnek le jobban, és voila, már jön is a sérülés. Ennek ellenére még mindig jobb most egy ín- és izomhúzódás, mint pár év múlva egy durva porckopás a térdemben csámpásság miatt.

Ugyanakkor megfontolandó a fokozatosság is, ennek szellemében most döntöttem el, hogy jövőre akkor sem megyek neki a BSZM-nek, ha most októberben sikerülne 4 órán belül futni a maratont. Így nem is fogok 4 órán belüli szintidőt tervezni az októberi maratonra, csak szimplán a kényelmes teljesítés a cél. Ami nem is baj, mert most 3 hét úszott el a felkészülésből a sérülésem miatt, ami ugyancsak hiányozni fog, egyre jobban, ahogy közeledik az október. Úgyhogy érdemes most leadni a célt, és nyugodtan, kényelmesen készülni az őszi versenyre. Talán kevesebb sérüléssel is jár egy ilyen hozzáállás.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.26. 22:28:22

@pannonfunk: Ezeket a lépési problémákat elég jól segítik a mai futócipők. No persze kell hozzá szakértő eladó.... nem evidens, hogy Magyarországon van ilyen...

Ha a maratonodon nem készülsz ki, biztosan nagyobb kedvvel vágsz neki újabb feladatoknak. Jól teszed, hogy nem hajszolod az időt elsőre.
Egyébként a BSzM nem kispálya, a szervezők eleve olyanoknak ajánják, akik 4-5 éve rendszeresen futnak. Én is gondolkozok rajta valamikor a közeljövőben.
süti beállítások módosítása