Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Egy különleges hídkör

2011.04.17. 14:52 - Sekiwake

Címkék: híd tisza futás

Ennek az évnek az első hónapjaiban nem tudtam annyit futni, mint amennyit szerettem volna. Nehezen elmúló, újra kiújuló sérülésekkel bajlódtam. Egy talpbetét a hétköznapi cipőmben megszűntette az egyik fájdalomforrást, így már "csak" egy januári húzódás maradványait kell "kimozgatnom".

Nagyon hiányoztak a hosszabb futások, és mivel már stabilan, gond nélkül tudok 11-12 km-eket futni, úgy döntöttem, hogy ezen a gyönyörű tavaszi hétvégén megpróbálkozok egy nagyobb távval.

Szeged mindennapjaira erősen rányomta a bélyegét a városon átzúduló balkáni tranzitforgalom. Mostanra végre elkészült a várost Románia irányába elkerülő autópályaszakasz, amihez egy új Tisza hidat kellett építeni. A híd a folyó magas vízállása miatt jóval határidő után, de végre elkészült! Ennek örömére egy kisebb ünnepséget rendeztek és lehetőséget adtak a helyieknek, hogy átsétáljanak/bicajozzanak a hídon, mielőtt -hamarosan- az autópályaforgalom birtokba veszi.

A futásra elkísért bicajon a 6 éves fiam, és mivel ismeretlen terepre merészkedtünk, vittünk magunkkal vizet, egy kis nápolyit és extra ruhát, ha túl nagy lesz a városon kívül a szembeszél. Szerencsére a bicaj csomagtartójára fel tudtuk mindent pakolni. Kényelmes tempóban jutottunk el a tápéi kompig, ahol pár perc várakozás után átkelhettünk a folyón.

 

Azt nem tudtuk, milyen út vár ránk a túlparton, kicsit féltem tőle, hogy bicajjal nehezen lesz járható. A göröngyös felszínen kicsit pattogott a bringa, ahol pedig túl nagy volt a fű (kb 3 km-s szakasz), ott futás közben enyhén tolva segítettem a bicajos kísérőmet. A tökéletes csend, a járókelők teljes hiánya kárpótolt a nehézségekért.

 

 

A rendezvény végére értünk a hídhoz, amin az átkelést a biztonsági őrök csak a menetirány szerint helyes útpályán engedélyezték. Igazán nem értem, hogy miért, hiszen forgalom az nem volt, és kb 5-600 métert kellett volna csak "szabálytalanul" haladni. Nem bántuk az extra km kerülőt, hiszen nem mindennapi érzés egy autópályán a belső sávban bicajozni és futni!

 

A Móra Ferenc hídon is különleges élmény volt átkelni, többször megálltunk, fotóztunk.

 

 

Az érdekes probléma azonban csak a folyón átkelés után következett, hiszen át kellett valahogy jutnunk a másik útpályára, átjáró a sávok között viszont nincs... (Ezért sem értem, miért nem engedtek a másik oldalon futni.) Végül találtunk egy kis lépcsőt, ami bemegy a híd alá, így át tudtunk kelni. Érdemes lett volna jobban megfigyelni, hogy hogyan lehet továbbhaladni a gáton Algyő felé. Mindegy, majd egy következő futás alkalmával.

Innen már egy sokkal símábbra kitaposott gátfelszínen jutottunk vissza Szegedre (7 km). Csodálatos időnk volt, nagyon jól éreztünk magunkat. Az út hosszát 17 km-nek mértem, a bruttó időnk sok megállással, fotózással 1 óra 50 perc lett.

Mivel a hídon a gyalogosforgalom nem engedélyezett, megegyeztünk abban, hogy ez egy kölönleges, nem megismételhető kör volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr642833355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibs71 2011.04.18. 09:40:21

Azt hiszem a városi futóversenyeken az egyik dolog, amit én is nagyon szeretek, pont az, hogy olyan helyeken és utakon, hidakon vagy alagutakon lehet futni, ahol egyébként nem lehetne... Az, hogy ez a kör konkrétan megismételhetetlen volt, még inkább különlegessé tette a dolgot, kár lett volna kihagyni.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.18. 11:11:22

Szeretem az ilyen futásokat mikor az ember nézelődhet is, nem csak leszegett fejjel megy előre. Én tegnap Miskolcon futottam egyet, lassan én is 100 %-os leszek, hétvégén le szeretnék nyomni egy félmaratonnyi távot, mert az már nagyon hiányzik.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.04.18. 23:31:10

@pantomimes: Miskolcon vannak érdekes emelkedők. Felfutottál valahova?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.21. 11:00:54

@Sekiwake: nem, most nem, a múltkor a vadas park körül futottam, most a város szélén, ha lett volna idő biztos kinézek valami jó kis terepet, de sajnos most ennyire futotta :)
süti beállítások módosítása