Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Cardiotrainer bemutató

2011.02.23. 08:47 - pantomimes

Ebben a cikkben egy hasznos kis programot szeretnék nektek bemutatni. Cardiotrainer a neve és Android operációs rendszerrel szerelt telefonokon érhető el ingyenes ill. fizetős verzióban. Személy szerint az ingyenes verziót használom, a fizetős verzióban nyújtott plusz szolgáltatások nagy részét nem tartom igazán hasznosnak, bár már sokszor gondoltam rá, hogy a fejlesztők munkáját elismerve kifizetem a 10 dollárt érte, sajnos egyelőre „legálisan” nem érhetőek el Magyarországon az Android Market fizetős appjai. Először is szeretném leszögezni, hogy nem állítom, hogy ez a legjobb módja egy futás rögzítésének, de én ezt kezdtem el használni és később már nem volt kedvem váltani :).

A program jelenleg a 3.5.2-es verziónál jár, tehát a fejlesztők szívükön viselik az app sorsát, rendszeresek a frissítések s azt kell hogy mondjam, hogy folyamatos fejlődést tapasztalok, mindig a „jó” irányba indulnak el. 2010 júniusában kezdtem el használni, akkor a következő funkciók voltak elérhetőek rajta (többek között):

• Edzések rögzítése GPS, vagy Pedometer alapján (megtett táv, térkép, sebesség)

• Sebesség grafikonos ábrázolása

• Edzések rendszerezése, mentési lehetőség

• Webes felülettel való szinkronizálás lehetősége.

Kiemelném, hogy nem csak futások rögzíthetőek vele, szinte minden sportág megtalálható, így mindig láthatjuk a naptárban, hogy melyik nap mit sportoltunk, mennyi kalóriát égettünk el adott hónapban. Első használat közben megfigyeltem, hogy nagyon szépen kezeli ha megállok pl. a piros lámpánál, bizonyos idejű tétlenség után megállítja a stoppert, ez a bizonyos idő természetesen paraméterezhető, pontosan rajzolja a térképet és az edzés végeztével gratulál, továbbá kiszámolja az elégetett kalóriát. Ezek az alapfunkciók idővel bővültek. Megjelent a sebesség kilométerekre való felbontása (ez korábban csak egy grafikonon volt elérhető), Facebook-os megosztás lehetősége és a webes felületet is felváltotta egy Facebook-os alkalmazás. Ezek a fejlesztések mind szinte úgy jelentek meg, mintha a fejlesztők a gondolataimat olvasták volna, mindegyik magától értetődő volt, szépen az alapoktól építették fel az egészet. A legutóbbi nagy dobásuk egy szívritmus figyelő impelementálása volt, a Polar egyik Bluetooth-os eszközével lehet szinkronizálni az app-ot, ezt sajnos nem volt szerencsém kipróbálni, de azt hiszem így az ember egy nagyon részletes statisztikát kaphat az edzés végén. Érdemes megemlíteni néhány funkciót, amely igazán élvezetessé teszi a program használatát:

• World High Scores: tulajdonképpen az adott sportágban az utolsó 7 napban elért eredményeket rangsorolja a program, itt az összes felhasználót számba veszi. (Egyszer sikerült a 18. helyet megcsípnem futásban)

• Fogyás figyelő: súlyunkat kontroll alatt tarthatjuk, továbbá meghatározhatunk magunknak különböző célokat és az ehhez szükséges tervet is kidolgozhatjuk.

• Zene hallgatás: beépített lejátszója van a programnak, amennyiben be van kapcsolva a voice output (egy hang közli velünk kilométerenként a sebességünket) addig természetesen elhallgat a zene.

Felmerülhet a kérdés, hogy mennyire macerás magunkkal „cipelni” a telefonunkat? Hogy őszinte legyek először nekem se tetszett az ötlet, inkább egy Nike Sportband-et tudtam elképzelni, de egy karpánt megoldotta a problémámat. Kényelmes viselet és később rájöttem, hogy nem is baj ha van nálam telefon, bármikor szükség lehet rá. Bevallom őszintén ha egy kicsit drágább telefonom lenne nem vagyok benne biztos, hogy használnám ilyesmire hiszen a karpántot is könnyen átizzadom, ha véletlenül elesek megsérülhet a készülék. "Szerencsére" nekem egy olcsóbb, igénytelenebb készülékem van így nem sajnálom :)

Természetesen nem mehetünk el a negatívumok mellett, a GPS folyamatos használata meríti az akkumulátort így nem árt tölteni a készülékünket egy kicsit használat előtt, abba bele sem merek gondolni, hogy ha a Bluetooth is folymatosan megy, akkor mennyire zabálja az aksit. A GPS sajnos nem mindig talál megfelelő minőségű jelet, ekkor a megtett utat nem rögzíti, az időt viszont igen, sajnos amikor elindulok otthonról mindig ez a helyzet és utólag ezt csak onnan látom, hogy 500 méterrel későbbre teszi az indulásomat a térképen és az első kilit 7-8 percesnek mutatja. A megoldás roppant egyszerű lenne, ha nincs jel nem méri az időt, így ha nem is tárolná el az egész edzést az eltárolt részhez legalább megfelelő időt mutatna. Sajnos ezt komoly problémának érzem hiszen így nem kapok valós képet sem a megtett távról, sem az időről. Remélem hamarosan javítják ezt a bakit és akkor azt hiszem egy kitűnően használható program lesz a Cardiotrainer.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr252682456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.02.24. 21:55:40

Milyen telefonon használod? Olyan nagyon egyszerű nem lehet, ha van benne GPS vevő :-)
Én éppen most agyalok új telefon beszerzésén, és azt mérlegelem, hogy nagyobb és okosabb, vagy pedig kisebb, de butább telefon vegyek. Mondjuk, ahogy az előbb kiesett a kezemből a mostani, az arra utal, hogy mindenképpen olcsót vegyek :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.02.25. 08:17:02

@Sekiwake: egy vodafone 845-öm van, pár ezer forint volt előfizetéssel, de kártyásan is inkább a közép árkategória alja. Sajnos sokat kellett babrálni vele mire kezelhető lett, de ennyi pénzért nem is vártam túl sokat. Egyébként ki vagyok vele békülve, GPS jól jön sokszor, már ezért megérte. Leejtettem már egy párszor, eddig bírja :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.02.27. 17:56:25

@pantomimes: Ezen a telefonon tudsz navigálni offline módban? Egy ilyen funkciót el tudnék képzelni a leendő telefonomon.

Tényleg, a Cardiotrainer tudja szintemelkedéseket regisztrálni? Végülis a távot lemérheted otthon a neten, de a szintemelkedést már nehezebb...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.02.28. 12:12:08

@Sekiwake: igen, tudok, bár a kijelző mérete nem túl nagy, hang alapján is el tudok vele közlekedni, IGO-t használok tajta amúgy.

Most, hogy említetted meg is néztem, igen, tud szintkülönbségeket is logolni.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.04.01. 10:18:20

Jól hangzik, adok neki egy esélyt. Egy hasonlót már nézegettem, de fennakadtam azon, hogy indításhoz kérte, hogy a postafiókomba vagy a Facebook accountomba lépjek be rajta keresztül. Értem én, hogy miért, de viszolygok megadni a jelszavaimat ilyen-olyan appoknak, úgyhogy hagytam a fenébe.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.04.01. 12:32:54

@Lemúr Miki: ez szerintem nem kéri, ne emlékszem legalábbis ilyesmire, persze lehet posztolni eredményeket twitterre, facebookra ill. google health-hez lehet kapcsolni (ennek nem sok értelme van). Majd írd meg hogy tetszett.
süti beállítások módosítása