Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

I. Marosmenti félmaraton

2011.06.03. 22:21 - Sekiwake

Címkék: makó félmaraton

Mint már bencsikp írásából kiderült, az Ennyire futja! csapat 1/3-a 2011. május 28-án Makón futott félmaratont. Én már télen voltam a Marosmenti Mocorgók klub egy családias hangulatú futórendezvényén, és biztos voltam benne, hogy egy komolyabb versenyt is sikerrel meg tudnak rendezni. Az egyetlen kis döccenő a szervezésben a rajt fél órás csúszása volt. Egyébként minden tökéletesen rendben volt: kijelölt parkoló, zárt útvonal, nyilakkal egyértelművé tett kereszteződések, elnézhetetlen km jelzések, sok futóutat biztosító rendező és polgárőr (köszönet nekik is), 2.5 km-enként frissítőpontok, a célban érem és gulyásleves, kellemes kisvárosi hangulat. Látszik, hogy futók szervezték futóknak a rendezvényt, biztos vagyok benne, hogy ették a kefét, hogy ők most nem loholhatnak egyet :-)

Motoszkált még a fejemben az is, hogy vajon hányan fogunk futni és kik jönnek el? A rajtnál láttunk megvillanni Ironman finisher pólót, Ultrabalaton, Nike félmaraton pólókat, tehát ez a Dél-Alföldön hiánypótló rendezvény összegyűjtötte  a környék gyakorlottabb futóit is. A rajtban udvariasan magam elé engedve mindenkit, az 50 fős mezőny végéről indultam. A lábam nyilallása jelezte, hogy semmi kapkodás. Lassan bemelegedett, és egész jól elmúlt a fájdalom kb. 1 km után. Felvettem az utazósebességet, a tervezett 6 perc/km tempót. Rendezett porták előtt haladtunk, a helybeliek kikukkantottak megnézni és bíztatni a mezőnyt (egy néni fakanállal verte a lábost, valaki kolompot hozott, de volt komoly hangú duda is). 2,5 km-nél elkövettem azt a hibát, hogy nem kértem a frissítőponton semmit. A Nap nagyon tűzött, kezdtem érezni, hogy melegem van és emelkedik a pulzusom.  

 

Következett egy helyi szinten forgalmasabb út, itt félpályás volt a lezárás, néhány autóból jóleső buzdítást hallottam. A 2. frissítőpont kicsit helyrerakott, de ekkor már tudtam, hogy nem lesz egyszerű menet. Utolértem néhány futót, ők 7 km-t futottak, kicsit irigyeltem őket, hogy megállhatnak az árnyékban.

A második körben lazítottam a pulzuskontrollon: 10-el emeltem a percenkénti ütésszámot. Nem volt nehéz :-). "Csaltam" is egy kicsit: néhány hosszabb egyenesben nem az úton futottam, hanem az árnyékos járdán. Mivel ez kissé egyenetlenebb volt, biztos, hogy lassított, de legalább nem sütötte a fejemet a Nap. Gyerekkorom óta tartok kissé a napszúrástól, bár még sosem kaptam. Fő az óvatosság :-) Találkoztam Lalival, aki egy robogóval jött szembe  a mezőnnyel és ásványvizeket osztogatott. Messziről kiabálta, hogy öntsem le magamat - talán már látta a mozgásomon, hogy nincs minden rendben. Innentől öntögettem magam. Nem szeretem, ha vizes ruha tapad rám, ezért nem öntöztem magam a kezdetektől, de tanultam az esetből: a felforrt agyvíz rosszabb. A kapott palack víz segített, hogy eljussak frissítőponttól frissítőpontig. A tarkóm percek alatt megszáradt, éreztem, hogy perzsel a Nap, és igyekeztem megjegyezni, hogy ilyen időben sapka elegedhetetlen. Ebben a körben lényegében egyedül futottam, a lassú 7 km-es versenyzők elfogytak, a félmaratonosok elhagytak vagy elmaradtak. Féltáv körül elmajszoltam egy fél müzliszeletet, ez már egyfajta rutin, feldobott, jól esett. Érdekes módon, a 3. körben már nem lassultam. Ez az addig szigorúan tartott pulzuskontroll megszűnése árán valósult meg. Ekkor már nem vacakoltam az árnyékok keresésével, és egy hosszú egyenesben futókat vettem észre magam előtt. A tempót tartottam, szorgosan öntöttem a fejemet, és utolértem, akit láttam. Amikor Bencsikp-t utolértem, azt gondoltam csatlakozik, de utamra bocsátott. Az utolsó km-eken még egy 3 fős csapatot is elhagytam, így összesen 5 ember előztem meg ebben a körben. Nem én gyorsultam, hanem ők lassultak le. Végül a tempóm 6:03 perc/km lett, kb 2 perccel rosszabb lett az célidőm a tervezettnél.

 

 

A célba igen kitikkadva érkeztem. Jól esett a hideg szóda és a savanykás alma, amit kaptam.

Nyújtás és átöltözés után gulyáslevest szürcsölgettünk a gyepen heverészve. Még megvártunk az eredményhirdetést, ami a 9. Hagymás grillfesztivál díjkiosztójával együtt zajlott. Igen konkrét ételneveket hallottunk, legközelebb a hagymalekvárt meg kellene kóstolni :-)

A versenyfotók a Makói mozaik oldaláról származnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr862955371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.04. 15:27:54

Szép futás volt, jó időjárással...
Csakúgy, mint ma.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.06.06. 09:13:44

Még nem voltam ilyen családias hangulatú versenyen, biztos nagy élmény, a gulyás levest meg kötelező befutó csomag elemmé kéne tenni, én mindig hülye abonett vackokat kapok, az ember ilyenkor ízre meg húsra vágyik :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.06. 22:19:54

@pantomimes: Szerintem egy bizonyos táv felett, vagy egy bizonyos kiizzadt vízmennyiség felett már inkább valami sósra vágyik az ember. Ezért is jó a leves. Ha már nem kell utána futni, akkor lehet valami tartalmasabb is.
süti beállítások módosítása