Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

2011

2012.01.04. 09:08 - pantomimes

Ez az év volt az első teljes futóévem. Fura ebbe belegondolni, valahogy többnek tűnik, nem tudom miért, talán a sok hullámvölgy miatt.

Januárban bekeményítettem a korábbiakhoz képest, 200 kili felett mentem, sajnos meg is lett az eredménye, lesérültem, a talpamban szakadt meg az izom. Februárt ki is hagytam úgy, ahogy van, viszont ebben az időszakban sokat mentem úszni, nagyon meg is szerettem, visszatekintve erre az időszakra nem bánkódom, mert sikerült a mozgást pótolnom és még élveztem is, néha kell a változatosság. Megfogadtam ekkor, hogy csak fokozatosan térek vissza, hónapról-hónapra szépen, lassan növelve a havi edzésadagot. Szerencsére ezután már ilyen jellegű problémáim nem voltak, ezt könnyen megúsztam. A 2010-es eredmények után, szerettem volna egy 1:50 alatti félmaratont futni áprilisban a K&H félmaratonon, ez sikerült is, 1:47 lett az eredmény és ez a verseny rengeteg energiát adott, éreztem, hogy jó úton járok, még a sérülés sem vetett vissza. A verseny után rögtön beneveztem a Kékes csúcsfutásra, nagyon kíváncsi voltam erre a versenyre. Nem csalódtam, igazi unikum volt a szintkülönbséggel és a katartikus befutással. Az évben végigkísért minket az Ultrabalaton szelleme, tulajdonképpen a blog is emiatt indult, ez a verseny mindig a szemünk előtt volt, fejben nekem is mindig ez volt az elsőszámú cél, az a verseny, amire egész évben készültem. Amikor januárban még tervezgettük nagyon távolinak tűnt, aztán hip-hop eljött a nyár és az Ultrabalaton is. Kicsit izgultam miatta, minden verseny előtt izgulok.

Nagyon nagy élmény volt és ebben az évben újból nekivágunk hasonló felállásban. Amikor otthon a verseny után pihentem folyamatosan az járt a fejemben, hogy szeptemberben meg akarom csinálni az 1:45-ös időt a félmaratonon, októberben pedig maratont szeretnék futni. Nagyon fel voltam pörögve, az 1:45-ös célidőt elérhetőnek éreztem, a maratonnal kapcsolatban kicsit bizonytalanabb voltam, aztán végül úgy döntöttem, hogy csak a 30-as versenybe vágok bele, éreztem, hogy több felkészülés kell egy maratonhoz és bennem inkább csak a lelkesedés volt meg.

Szeptemberben nem sikerült az 1:45-ös félmaraton, nagyon meleg volt és sikerült a gyomromat is elrontani előtte, így a beérkezés is nagy csoda volt, visszagondolva ez volt életem legrosszabb versenye, a Ferdinánd hídon átkoztam a napot amikor elkezdtem futni, nagyon el voltam keseredve és nagyon rosszul éreztem magam, több hibát is elkövettem, az elejét nagyon elfutottam és az sem tett jót, hogy kiraktam a reggelit útközben. A beérkezésnél már sikerült magamat lenyugtatni, örültem, hogy egyáltalán beértem.

Aggódtam az októberi 30-as verseny miatt, tudtam, hogy meleg lesz és újból le kell küzdenem a nagy ellenfelet, a rakpartot. Eleve úgy vágtam neki, hogy nem érdekel az idő, próbálok szépen lassan kocogni, aztán majd meglátjuk hogyan alakul az idő. Az elején olyan volt, mint egy városnézés, furcsa volt lassan futni, pedig annyira azért nem mentem lassan, sőt, folyamatosan kontroll alatt kellett tartani a tempóm, nehogy begyorsuljak. Az első 10 kilin ez simán ment, majd kicsit begyorsítottam és éreztem, hogy ez hiba, de aztán sikerült visszavenni. Szerencsére a nagy halál elkerült és jó idővel be tudtam érni a célba, nagyon boldog voltam utána, tudtam, hogy jó úton járok.

Az 1:45-ös félmaratoni álmot nem akartam feladni, ezért beneveztem a siófoki félmaratonra, ahol hajszál híján ez össze is jött. 4 másodperc választott el az 1:45 alatti időtől, nagyot nevettem, amikor megláttam az órám a célban, „Nem adod könnyen magad mi?”, szóltam magamban, persze választ nem kaptam, csak sejtem „Miért? Mit képzeltél?”.

A decembert már pihenősen töltöttem, úgy voltam vele, hogy annyit futok, hogy meglegyen az éves 1700 km, kicsit hagyom az edzéstervet az új évre.

Az idei évre a maraton a fő cél, szeretném márciusban megcsinálni Balatonfüreden, aztán majd meglátjuk, kicsit pesszimista vagyok ezzel kapcsolatban, túl közelinek érzem az időpontot, de januárban eldöntöm mi legyen, addig is próbálok újult erővel belevágni az edzésekbe, kicsit túllépni azon, hogy besokalltam kicsit a futásból, érzem, hogy újítanom kell valamit, mert erőltetve nem fogom tudni végigcsinálni az edzéstervet. Motivál a cél, de nem szenvedésként akarom az edzéseket megélni, talán ha lesz végre egy kis napfény az majd segít.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr63518559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2012.01.04. 09:14:58

A siófoki befutóképemen felfedeztelek! :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.01.04. 09:24:02

@b.fruzsi: igen, én is :) Borzasztóan megviselt fejem van rajta :) Annyira nem volt rossz, mit ahogy ott kinézek :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.01.04. 09:26:09

szép teljesítmény, gratula! :-) ha nincs különösebb időelvárásod a maratonfüreddel kapcsolatban, és jól megy addig a felkészülés érdemes belevágni. van addig még 10 hét, az alatt még sok minden történhet...én 3hét teljes kényszerpihi után vasárnap vagy hátfőn kezdek futni, de a Félbalatonos terveim nem adtam még fel...:-)HAJRÁ!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.01.04. 09:50:17

@ringsider: köszi :)

Most annyi az elvárásom, hogy 6 perc körüli átlag meglegyen, olyan 4:12 körül tehát jó lenne beérkezni és úgy szeretnék, hogy egyben maradok a végére :) Igazából ezek az elvárásaim az első maratonommal kapcsolatban, viszont nem érzem, hogy sürgetne az idő, nem szeretnék felkészületlenül belevágni.

UB-n futnál párban? A félbalaton az keménynek tűnik :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.01.04. 09:54:51

@pantomimes: a maratonfüredben van szint is ám, nem a legoptimálisabb maratoni terep...:-)

UB-t még nem tudom, elvileg van SUHANJ! csapat, de meglássuk...te hogy tervezed???

fb: hát igen, jó lenn most már végre futni is hozzá...:-Dnem a kedvetlenség a gondom főként, mert attól még futnék, inkább egyéb túledzettségi tünetek...de remélem a 3 hét elégnek bizonyul majd...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.04. 10:57:52

Szép évet zártál, sose legyen rosszabb. :-) Van egy 1:45-ös félmaratonod, ez már sokmindent elárul. Megcsináltad az októberi kánikulában a 30 km-t is, és az UB-n se gyenge távot nyomtál. Minden esélyed megvan rá, hogy jó legyen a folytatás.

Maratonfüreden én is gondolkozom. Jó szintes a terep, tehát nem érdemes olyan időt kitűzni, amit sík terepen futnál, viszont a táj szépsége miatt megéri. :-) Egy héttel később Debrecenben van a Rotary (Fél)Maraton, az síkabb, tehát lehet, hogy inkább ott kéne futnod, ha időt tűzöl ki célul. (Egyelőre még én se döntöttem, melyikre megyek. Van olyan tervem is, hogy lefutom a MaratonFüredet, Debrecenben pedig egy felest, de január végéig várok a döntéssel.)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.01.04. 11:08:44

hűha, én nem tudtam, hogy a balatonfüredi szintes, ez nekem új infó :) Köszi, hogy szóltatok.

Én is vaciláltam, hogy a rotary legyen, vagy ez, de ha jól tudom Debrecenben köröket kell menni, ez kicsit visszariasztott, meg messzebb van és a Balatont is imádom, de elképzelhető akkor, hogy bármiféle időterv nélkül vágok bele, talán 4:30 körül azért jó lenne.

@ringsider: UB-n maradunk az 5 fős csapatnál, elvileg ugyanúgy, mint tavaly, gondolom majd szakaszokat cserélünk.

@azilinha: Köszi, remélem így is lesz :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.01.04. 12:39:54

@pantomimes: FÉlbalaton=a Böszmén 2 nap egymás után...:-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.04. 15:43:49

Gratulálok a tavalyi évedhez! Szerintem az nagyon nagy dolog, hogy a sérülésed után is tudtad folytatni, pontosabban abba se hagytad a mozgást! És az eredményeid is szépek! :)

Jó készülést a maratonra! Szerintem fogod majd érezni, márciusban akarod-e vagy inkább kicsit később. Akkor se történik semmi, az a lényeg, hogy továbbra is szívesen fuss! :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.01.05. 08:37:01

@csiripiszli12: Köszi :) Igazából tanultam a sérülésből, ez fontos, tudom, hogy mit rontottam el anno, így erre már tudok figyelni.

Igen, én is így vagyok vele, ráérek, a lényeg, hogy tényleg felkészülten álljak a rajthoz.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.01.07. 10:13:40

Nagy grat. és szurkolok, hogy idén a maraton is jól sikerüljön. Jó volt olvasni a posztodat. Tényleg nagy dolog, hogy a sérülés sem vetett vissza, és hogy milyen pozitívan álltál a dologhoz.
(Valami hasonló évértékelő poszton gondolkodom én is, az edzésonline-on a tavalyi utolsó futáshoz már írtam is.)

193 2012.01.09. 08:01:55

Szia! Gratulálok az "első igazi futó évedhez"!!!

Hasonló utakat és utakon járok mint te és az időeredményeim is közel azonosak.
Én tavaly pipáltam ki a maratont először és most Debrecenre gyúrok.
Nagy falat döntöttem le akkor, a kishitűségem falát.
Jó ideje ostromoltam már de mindig eltörött a faltörő kosom!.

Valóban közeli az a márciusi Füredi vagy Debreceni időpont!.
Bíztatnálak a hétvégi hosszú futásokra (25-35km) de ha egészséges vagy akkor még pár kilométerrel megtoldhatod (az állóképességedre gyúrj, az idő az elsőnél nem lényeges).
És van még egy javaslatom az utolsó héten se állj le csak az edzés intenzitásán csökkents.
Az elvégzett munka adja a legnagyobb erőt a maratonhoz.

Sok sikert és számolj be rendszeresen a felkészülésedről!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.01.11. 08:08:08

@bencsikp: köszi :) Várunk ide is egy posztot ám :)

@193: köszi a bíztatást, remélem összejön idén a maraton, most még mindig nem vagyok 100 %-os, de majd egy posztban le is írom mi van. Kicsit most azt érzem, hogy nem biztos, hogy ki kellene tűznöm, hogy melyik maratonon induljak, talán a megérzéseimre kelllene hagyatkozni és majd érzem ha itt az idő.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.01.17. 13:09:35

@pantomimes: A március közelinek tűnik, de te azért sok hosszút futsz. Sokaknak motiváló ha kitűznek egy célt, de másoknak pont nyomasztó.

Nekem nagyon kényelmes célom van. 2013-ra tervezek egy maratont. Én szerencsére több végén égetem a gyertyát így az aszfaltos futáson túl még rengeteg célkitűzésem van. Ha egyikbe beleunok, akkor átmegyek a másik sportágra. :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.01.17. 13:59:34

@Raиdoм_: sajnos a sérülés most átalakítja az évemet, idén is. Egyelőre nem tudom hogyan legyen, őszintén szólva a Budapest maraton nem vonz a sok rakparttal, de hamarabb nincs esélyem maratont futni, márciusban biztos nem, pedig az nagyon tetszett volna. Majd ha már látom ennek a sérülésnek a végét akkor fogok tervezgetni.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.01.17. 14:07:46

@pantomimes: Keresni kell más versenyt a környéken. Pl. azonos hétvégén van Kassán maraton és félmaraton.

Én ki szeretném hagyni a 30 kilis távot és ha futok, akkor a 21 után csakis maratonra mennék. Még nem döntöttem el, hogy idén is elmegyek Kassára félmaratonozni vagy egy Spar maraton váltóban indulok.
süti beállítások módosítása