Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

A tett helyszínei

2011.07.27. 01:12 - bencsikp

A bűnös mindig visszatér. Én is így jártam pár hete, csak eddig nem volt időm posztolni róla. Két meghatározó sportélményem és helyszínem Nagyatád (az Ironman) és az (Ultra)Balaton. Mivel a szüleim nagyatádiak, én is ott éltem sokáig, gyakran járok oda. A Balcsira meg nyaralni, minden nyáron kétszer is. Július közepén egymás után pár nappal mindkét helyszínt sikerült befutni.

Sekiwake kiskunfélegyházai futása inspirációjára Nagyatád körül akartam futni egy nagy kört. Ez azért nehéz, mert elkerülő út nincs, a város pedig olyan kisebb-nagyobb toldalékokkal is rendelkezik, amelyek egyutcás falunak tűnnek. Hosszúak, ill. oda-vissza ugyanott kell futni... De azért belefogtam.

A megkerülés mellett arra koncentráltam, hogy a városból kivezető utakon a város végét jelző tábláig jussak el. Ez mindegyik esetben sikerült is. Este indultam el, de még ekkor is pusztító hőség volt. Eredetileg nem is akartam ennyit futni, de menet közben találtam ki ezt az útvonalat és evés közben jött meg az étvágy. Furcsa is volt, hogy egy ilyen kisvárosban ekkora "kört" lehet futni.

19,2 km - 1:50:12 (5:44), 153 átlagpulzus.

---------------

Aztán egy napra elugrottunk a Balatonra, és persze este irány az UB futópályája, Pantomimes nyomában Gyenesdiásról Fenékpuszta felé. Még nagyon friss volt az élmény az UB után, így amikor megláttam a narancssárga, felfestett kis nyilakat, amik az útirányt mutatták, egészen elfogott a nosztalgia... Ugyanakkor hiányzott az út mellől a tömeg, a versenyzők, kísérők és a szervezők színes kavalkádja. Az út végig a balatoni kerékpárúton haladt, elég furcsa kitérőkkel (hol a yachtkikötő öblét, hol valami mást kellett kerülni). Keszthely után a vasút és a nádas közt már kezdett sötétedni. Szívesen elmentem volna a 400 éves vámházig, vagy akár a Zala folyón túli váltópontig, ahol csapatunk is váltott, de sajnos nekem most arra is gondolni kellett, hogy vissza is kell futnom. Így kb. 40 perc után visszafordultam.

Különlegesség volt, hogy a vége előtt pár perccel bementem fürdeni a Balcsiba kb. 5 percre. Még úsztam is, és egész jól esett. Máskor futás után sosem mertem úszni, mert korábban gyakran begörcsölt ettől a lábam, de most nagyon kellemes volt.

Adatok: kb. 13,5 km, 1:18:34 (5:49) 151 áp.

Képek sajnos nem készültek, egyik helyszínen sem (egyedül nyomtam mindkét edzést). A tempó nem volt túl erős, inkább arra mentem, hogy a meleg ellenére a pulzusom is maradjon alacsony. Ez viszonylag sikerült is, bár a tapasztalatom az, hogy nem is a meleg, hanem az erős napsütés az, ami felnyomja a pulzust és elviselhetetlen tud lenni...

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr43102981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.07.27. 08:42:46

Sajnos a Balatonnál az a rész tényleg nem túl izgalmas. Keszthelyig sok érdekesség nincs utána is csak a susnyásban fut az ember. Én melegben nem merek futni, párszor próbáltam, de nagyon nehezen viselem.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 21:24:37

@pantomimes: A meleget én is nehezen bírom. S bár ez a keszthelyi UB-rész tényleg nem túl látványos, ennek ellenére tegnap újból arra futottam, s ezúttal egészen a váltópontig mentem, ahol Tőled Tibs71 átvette a stafétát. Persze vissza is kellett jönnöm, úgy már 24,3 km lett 2:09:41 alatt, ami 5:20-as átlag. Bár menne így 42 km is...
Így sikerült a tavalyi Zalából Veszprém megyébe átfutást (Balatonederics) kiegészíteni egy Zalából Somogyba átfutással (B.szentgyörgy külterületre).

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.27. 23:30:49

Én "üzemszerűen" csinálom a futás+fürdés kombinációt:
1. beöltözik futócuccba
2. papucsot, fürdőgatyát, törölközőt levisz a strandra
3. fut 5-10km-t estefelé
4. csobban egy hatalmasat futás (és rövid nyújtás) után

(a 4-es pont a lényeg :-)

Igaz, mindezt a déli parton, ahol a görcs kevésbé veszélyes.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.29. 08:44:41

@Navixaf: jó is az, csak a korábbi rossz élményeim miatt eddig tartózkodtam ettől a kombinációtól.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.30. 22:26:03

@helga84: papucsot, törölközőt és fürdőgatyát leviszem induláskor (futás előtt) a strandra. Még nem volt ezzel gond, mindig ott várt a cucc futás után....:-)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.31. 22:07:08

Én is visszatértem a tett helyszínére a múlt héten. Szinte az összes Vonyarcvashegy előtti váltópontunknál elhaladtunk a családi kirándulás során, sőt még a Belső-tónál is sétáltunk egy kiadósat. Sajnos az idő a legtöbb szabadtéri programra alkalmatlan volt, így én nem tudtam futva nosztalgiázni. Csak a család agyára mentem azzal, hogy folyton azt magyaráztam, ki kit váltott ezen a ponton, és merre ment tovább az útvonal :-))

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.31. 23:09:46

@Sekiwake: like :-)
Mi holnap indulunk a Balatonra, de mivel Zamárdin leszünk, ahonnan csak nagyon messze futottom (Balatonszemes, Alsóörs), nem lesz egyszerű az őrületbe kergetnem a családot. Azért megpróbálom :-)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.07.31. 23:43:56

@Sekiwake: @Navixaf:
én is mindenkinek lelkesen magyaráztam, hogy itt futottam, itt váltottunk, itt ez volt, itt az volt. Most ugyanis én is családdal-rokonsággal tértem vissza.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.01. 07:39:00

@Sekiwake: @Navixaf: @bencsikp: :))) Ismerős a dolog, nálunk munkában szokott úgy lenni, hogy valaki megemlít egy nyaralóhelyet, vagy kirándulóhelyet én meg mondom, hogy "Ja, futottam már ott". A családnak én Aligán mutogattam mi merre volt, hol volt frissítőpont, nagyon érdekfeszítőnek találták :)
süti beállítások módosítása