Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

A Tiszaszigeti kör

2011.06.15. 22:42 - Sekiwake

Címkék: szeged tisza aszfalt újszentiván tiszasziget

 
Blogunk legutóbbi bejegyzésében pantomimes beszámolt arról, hogy milyen érzés felfutni az ország legmagasabb pontjára. A hétvégén sokkal egyszerűbb dolgom volt: én az ország legalacsonyabb pontját látogattam meg.
A Tisza újszegedi gátja az egyik kedvenc futóterepem Szegeden. Kellemes nyugis hely, autóforgalomtól mentes, az aszfalt nagyon jó minőségű, nem véletlen, hogy ide invitáltam Navixaf csapattársat, amikor először futottunk együtt itt Szegeden. A gáthoz kiépítettek egy aszfaltutat Tiszasziget településről, összekötve így az ottani gátőrházat és a Tisza partján található ártéri üdülőket a faluval, ahonnan egyenes út vezet Újszentivánon át vissza Szegedre. Így alakul ki egy kellemes körút, aminek jelentős része forgalommentes helyen halad.
 
 
  A versenyre készülés során szerettem volna futni egy Tiszasziget kört, viszont túl hosszút már nem, hiszen 2 hét múlva akció. Úgy rövidítettem, hogy nem futva indultam otthonról, így a várható távolság 27 km helyett 22 km körülire módosul. Bicajjal mentem el a munkahelyemre, ahol a portán elhelyeztem egy kis depócsomagot egy meleg pulcsival a hazaútra. Tökéletes futóidő volt: 19 C, nem sütött a Nap, enyhe szél fújt. A fájós lábam nehezen járódott be, az első 3 km 7 perces lett. A fájdalom elmúlt és szép fokozatosan felvettem a 6 p/km futótempómat. A szépen rendezett Újszegedi gátőrház elhagyása után üres volt a gát. Valahogy a délután nem jött ki a többi futó és bicajos.
 
 
 
Magányosan szeltem a km-ket, kortyolgattam a palackomból, és elértem a tiszaszigeti bekötőútig. Innen már csak kb. fél km a betonút vége tovább a gáton, onnan pedig 1 km a szerb-magyar határ (fehér vonal a térképen). Érdekes érzés volt a bekötőúton futni: a 4 km-es egyenes teljesen üres volt. A nagy nyugiban csak a madarak mozogtak: kakukk, fehér gólya és szürke gém engedett egészen közel magához. Egy kis dűlőút ágazik le Magyarország legmélyebben fekvő pontjához, innen már csak 76 métert folyik lefelé a víz, mire eléri a Fekete-tengert. 
 
Tiszasziget határában fordultam a szegedi útra ez vezet a határátkelőhöz is, ami viszont 16:00-kor bezárt, úgyhogy jelentős tranzitforgalom már nem volt. Újszentiván következett, irigylem a helyiektől a nagyon szép, rendezett környezetű focipályát, most éppen locsolták a füvet. A faluban nyugalom honolt, a cukrászda körül fagyizókat látva meginogtam egy pillanatra, de nem engedtem a hűs gombócok csábításának. Szeged Szőreg városrészében érkeztem vissza városba. Hatalmas területen terpeszkedik az egykori falu, itt hatalmasak a porták, és a legtöbben virágkertészetből (elsősorban rózsából) élnek. Kezdtem fáradni, hiába, lassan vacsoraidő, már nagyon éhes voltam.  A tempóm viszont nem lassult, de ekkor már oda kellett figyelnem rá. A mindig forgalmas Szőregi út szervízútján és kerékpárútján értem vissza a kiindulási ponthoz. Hazaúton jól esett fáradt lábaimnak a bicajozás, ezt már máskor is megfigyeltem. Kis kitérővel útba ejtettem a kedvenc cukrászdámat egy karamell fagyira :-)

 
Adatok: 22 km, 2 h 14 min
 

(A fotókat 2010 őszén Matias barátom készítette. Úgy gondoltuk viszonylag kevés argentín jár Újszentiván felé, ezért elkísért bicajjal az egyik futásomra.)

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr242987559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.16. 23:22:02

Tök jó, hogy ilyen rendezett a gát. Hétvégén én Kalocsa melletti Duna part gátján futottam, embermagas gaz volt a gát mentén, annyira megmaradt a meleglevegő, hogy alig kaptam levegőt. Arra felé is lehetne futás közben kafa természetfotókat csinálni, már azon pörgetem az agyam, hogy hogyan tudom a legkönnyebben magammal vinni a fényképezőgépet a futásokra. Az elmúlt egy hónapban már őzet, vadnyúlat, sas/sólymot is láttam.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.17. 09:52:09

@mgergoo: Ismerős magas fűből kiáradó pára, hasonló légszomjjal küzdve értem célba a múltkor egy rendezvényen:
ennyirefutja.blog.hu/2011/06/05/sorozatterheles_a_verseny_elott_3_hettel

Sok gát Szeged környékén sincs futáshoz fazonírozva, a Tisza gátján Algyő felé pl. nem is szeretek járni.

Fotózást eddig 1x csináltam futás közben, egy kis gépet vittem magammal, amit végig a kezemben fogtam. Igazából pár km után mér nem is zavart. A képeket, amiket akkor csináltam, ide tettem fel:
ennyirefutja.blog.hu/2011/04/17/egy_kulonleges_hidkor

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.17. 10:33:43

Egyszer fussunk már el a Mélypont-emlékműhöz! Na meg a Kékes-csúcsfutás is vonzó kihívás, nem? Ezt jövőre, egy héten belül...??

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.26. 20:56:03

@Lemúr Miki: Az autóutas részt nem szeretem, de együtt lehet vele élni.

@pannonfunk: @mgergoo: Köszi, nagyon jó volt, szerintem ezt tükrözi a befutófotó is. Pihenünk, aztán jönnek a blogos élménybeszámolók.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.28. 21:08:14

Gratulálok nektek az UB-hoz, és várom a beszámolóitokat! :)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 21:55:34

@csiripiszli12: Köszi, beszámolók lesznek, a tervek szerint többen (esetleg mindenki) írni fog.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.28. 21:58:26

@mgergoo: Nektek is kijár az elismerés, nagyon jól nyomtátok. Jók a videóid :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.28. 23:12:38

@Sekiwake: Köszi, várjuk a beszámolóitokat. Meg a fényképeiteket, hátha mi is feltűnünk nálatok :-)
süti beállítások módosítása