Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Azt a teremburáját annak a huncut pulzusmérőnek!

2013.07.17. 21:53 - bencsikp

Címkék: mérés pulzus Timex

Lehet, hogy naiv  vagyok, de ha veszek valamit 20ezer Ft felett, elvárnám, hogy öt évet kibírjon -- kivéve a futócipőt. (Az jó, ha egyet kibír.) 2010. január 3-án vettem a Timex Ironman pulzusmérőmet. A korábbi mérőmmel ellentétben ez nem vesztette el a jelet, sosem mért extrém magas és alacsony értékeket, nagyon elégedett voltam vele. Dicsértem a Timexet Csiripiszlinek is, mikor ő vett egyet.

A múlt idő nem véletlen. Minden műanyag szíj végzete, hogy eltörik. Ez az órám esetében a tavalyi (2012) UB-n történt meg, ezután egy éven át egy régi futócipő fűzőjével kötöztem fel az órát. Többen láttátok is... Az idei UB előtt megrendeltem egy új óraszíjat, 4500 Ft-ért. Az idei UB-ra nem jött meg, csak az azt követő héten. De már pár héttel korábban elkezdett rakoncátlankodni a mérő is. A villamosfutáson tűnt fel először, de ekkor azt gondoltam, gyengül a jeladóban az elem. Kicseréltem az elemet, de nem volt meggyőző. Az UB-n szerintem minden etapon jól mért. Aztán viszont elég rapszodikusan.

Leírom a jelenséget, meg hogy mivel próbálkoztam megoldásként. Bevizezem a jeladót, felrakom, bekapcsolom a mérést. Minden oké, 60-90 közt mozognak az értékek, ahogy felveszem a cipőt, kiballagok az utcára. Majd elkezdek lassan futni, s abban a pillanatban (!!!) "befagy" a pillanatnyi pulzus. Amíg otthon teszek-veszek, változó értékeket mutat, ilyenkor meg mondjuk 5-10 percen át folyamatosan 84-et. Aztán úgy dönt, hogy eddig keveset mutatott, kompenzációként pillanatok alatt 229-re ugrik a kijelzőn az érték, s megint befagy. Majd mondjuk fél óra elteltével átáll egy elfogadható(nak látszó???)  értékre, s onnantól kezdve feltehetően jól működik.


És amikkel próbálkoztam (az elemcserét követően):

1. Az UB-n bejött, de később már nem, hogy a futás megkezdése előtt folyamatosan nagy pulzusingadozásokat csináltam. Egy kis bemelegítő futás, majd megállás. Nem szabad hagyni, hogy beálljon egy értékre. Eleinte működött, később nem, na meg körülményes is.

2. Később azt hittem, túl korán teszem fel a szíjat és talán megszárad, mielőtt izzadni kezdenék. Pocsolyákban és máshol próbáltam újra bevizezni az érzékelő részt, persze hiába.

3. Néha jó volt, hogy nem raktam fel a szíjat, csak bevizeztem, és már csak közvetlenül a futás kezdete előtt csatoltam fel. De ez se bizonyult tutinak.

4. Kísérleteztem azzal, hogy ha hülyeséget mutat, megálltam és levettem a jeladót. A mérést kikapcsolni nem lehet (ez elég furcsa amúgy), megvártam, amíg elveszti a jelet (ez eltart egy percig is, nnnaa!) és újra feltettem. Többnyire ez sem jött be. A fenti jelenség rejtélyesen tovább működött.

5. Írtam a Timex szerviznek, akik szerint az órát és a mérőt is vigyem be hozzájuk (Bp. széle a szentendrei HÉV felé), kivizsgálják. Vajon mennyi lenne...? Megjegyzem, hogy az óraszíj 4500 Ft volt, de ők 7000-ért akarták adni, szerencsére egy szegedi óraszalonban ismerték az összes szíjtípust és megrendelték az olcsóbbat, ami tökéletesen illik az órámhoz.

6. Legutóbb ez jött be, de kíváncsi lennék, mikor jön rá az a tahó mérő, hogy ezt a trükkömet is kijátssza: amint butaságot mért, átváltottam sétára. Ekkor 15-20 mp alatt elmozdult a befagyott értéktől. Újra futás, ekkor próbálkozott azzal, hogy felugrott 180-ra, amire sétával büntettem. Kb. öt séta-akció után jónak tűnő érték jelent meg a kijelzőn, ekkor elindítottam a mérést. Amúgy is szoktam 0,5-1 km-t lassan kocogni, mielőtt elkezdem a mért edzést.

Várom a tapasztalataitokat. Ismerős a jelenség? Mi lehet az oka? Érdemes vennem egy új jeladót szerintetek? (Az is 7000 Ft...) A jeladónak látszatra semmi baja, se repedés, se törés (nagyon vigyáztam rá). Vagy egyszerűen ennyit bír, kész, 3 év (5000+ km) után  kampec? De akkor miért mér jól az első fél óra idétlenkedés után??? Minek kéri a szerviz az órát is? Ez tutira a jeladó hibája, nem?

 

UPDATE: 2014. január elején bevittem az órát és a jeladót a budapesti szervizbe. Az eredmény: a jeladó hibátlan, az órában gyengült az elem, ezért nem tudta venni a jeladó adását... Azóta jól működik, már lassan három hónapja. Ezért kérte a szerviz az órát is. Sosem hittem volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr65412162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.07.18. 06:39:52

Én ezt a kérdést feltenném a futóbolondok fórumban is, ott elég sok tapasztalat van pulzumérő ügyben: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9006174
Bár gondolom új pánt lesz a vége...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.07.18. 07:26:43

Ez nem hangzik jól, sőt, ha már a futás megkezdése előtt midenféle rituálét kell folytatni a pulzusmérő rendes működéséhez az már régen rossz :)

Szerintem érdemes lenne utánanézni, hogy vajon kizárólag csak a saját jeladójával működik-e? Vagy esetleg van olcsóbb megoldás? Szerintem könnyen elképzelhető.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.07.18. 11:49:08

@rrroka: @pantomimes: Köszi mindkettőtöknek, megpróbálom majd a fórumon is. A jeladó nem kódolt, az biztos.

ThufirHawat 2013.07.18. 14:59:23

Ha jól emlékszem, a Timex sima ANT+ protokollt használ. Ha igen, akkor találsz rajta valahol egy ilyen logót is.
Mivel ma ez a legelterjedtebb, így tuti hogy találsz valakit a haverjaid közt, akinek szintén ANT+ pántlikája van. Próbáld ki, és látni fogod, hogy az óra vagy a jeladó döglött-e meg.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.07.18. 18:47:49

@ThufirHawat: Jó ötlet, bár ezt a logót nem látom rajta...

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.08.07. 10:38:33

UPDATE: most már egyáltalán nem működik a jeladó :-(

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.08.15. 13:52:46

Sajnálom, hogy elromlott, tényleg fura, hogy ilyen hamar :( És most mit fogsz vele csinálni?

Amúgy hasonló jelenséget tapasztaltam én is még tavaly tavasszal a munkahelyi Polar órával (RS400), hogy a futás elején felugrott irreálisan magas értékre és ott maradt, és csak úgy tudtam rábeszélni a normális mérésre, hogy újraindítottam az edzést. Csak én ráfogtam arra, hogy nem volt elég nedves a mellkaspánt (akkor még lusta voltam bevizezni futás előtt, most már bevizezem).

Az én órámon egyébként ott van az ANT+ logo (az óra hátlapján középtájt).

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.08.16. 17:51:32

@csiripiszli12: Az én órámon nincs jel, talán azért, mert régi. 3,5 évet azért kibírt. Veszek egy új jeladót, 7e Ft, talán jó lesz...
süti beállítások módosítása