Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Békéscsaba-Arad-Békéscsaba Szupermaraton, 2013.05.25-26.

2013.06.05. 21:54 - Sekiwake

Címkék: verseny csapat aszfalt Békéscsaba Békés megye Arad

A tavalyi kalandok után a Marosmenti Mocorgók számítottak rám, és a verseny előtt 3 héttel feldobták, hogy várnak szeretettel az egyik csapatukba. Kicsit aggódtam, hogy ez a verseny túl közel van az idén korábban megrendezésre kerülő Ultrabalatonhoz. Abban egyeztünk meg végül, hogy -míg tavaly hosszú szakaszokat futottam- idén rövideket kapok. Összesen 3 "mocorgós" csapat indult, 2 közülük szorosan együtt mozgott, ugyanis a 2 kísérőautó közül csak az egyik tudta szállítani 2 bicajt. A rajtban és a célban tehát össze kellett várnunk egymást. A csapatok összeállítása úgy történt, hogy a sebességük hasonló legyen.

Hódmezővásárhelyen vett fel tehát az "A" csapat, nemsokára pedig Békéscsabán folyattuk a rajtra készülődést. Tavallyal ellentétben most megvártuk a rajtot. Először a majdnem 500 bicajos vonult el, utána indultak a futó csapatok és az egyéni indulók. Érdekes, ahogy ez a nagy múltú verseny átalakul. Egyre kevesebben futnak, és egyre több kerékpáros áll rajthoz. Idén mindössze 32 csapat és 9 egyéni versenyző indult. Nem is csoda, hogy a futók mezőnye gyorsan szétszakadt. Ebben a versenyben az az érdekes, hogy a kísérőautó ugyanazon az útvonalon halad, mint a futó. Így egy csomószor meg lehet állni, biztatgatni a mezőnyt, haverkodni a többiekkel. Nem csak a váltáskor látjuk az emberünket, mint az Ultrabalatonon.
Én Tótkomlóstól Mezőhegyesig futottam. Kellemes, nem túl meleg, de napos idő volt, én hátszelet kaptam. Jól esett a futás a bodzavirág illatú Alföldön. Nem volt olyan hőség, mint tavaly, a gabona is szépen zöldellt. Igyekeztem vigyázni a lábaimra, hiszen a jövő hétvégén is verseny. Zola kisért bicajjal, sok munkát nem adtam neki, mert csak néhány korty izoitalt ittam: 12 km, 5:44 min/km

blogra2.jpgEgy "végtelen" alföldi egyenes, Aradhoz közeledve.

Nemsokára átléptük az országhatárt és a következett az utolsó szakasz (26 km). Ekkor már a "B" csapat előttünk járt, de ezen a hosszú szakaszon futott Laci, aki a 3:40-es kilométereivel jelentősen faragott  a  hátrányunkon, így csak 10 percet várt ránk a célban a "B" csapat. Gyors szervezés, pakolás, irány a szállásunk. Ismét Pisti tesóját, Marit boldogítottuk Battonyán. Ezalakalommal tudtam enni a finom vacsiból, megtárgyaltuk a szakaszbeosztást holnapra, fél szemmel még megnéztük a BL döntőt, és szunya.

A reggel valahogy mindig korán jön el, hiszen Romániában 1 órával hamarabb van a rajt az eltérő időzóna miatt. Most Laci kezd, azaz ugyanazt a szakaszt futja visszafelé, amit tegnap idefelé. Űrtempó, 3:45 körüli ezrek. Harmadikként veszem át a stafétát, rögtön az első km-en megelőz 2 csapat. Igyekszem, ahogy tudok, hűvös, csepergő esőben tolom, mégpedig egyre gyorsabban. Úgy érzem, nem lesz gond a lábammal, csak a pulzusra figyelek. Én futok át a határon, érdekes érzés, a szigorú tekintetek kereszttüzében. Ez nem schengeni határ, az útlevélellenőrzést a reggel leadott futólista pótolta. Battonya után adom át a stafétát. Igazából nem futottam ki magam, de nagyon jól esett a számomra megszokottnál gyorsabb tempó: 13.3 km, 5:14 min/km.

blog1.jpg

Az idő sajnos egyre rosszabb, egyre jobban esik, és csak kb. 10 fok van, Ez a futónak még rendben van, de a bicajosnak nem kellemes. Tünde és az őt kísérő Andi is elázik, Mezőkovácsházán (ismét csak ez a legjobb frissítőpont!) pedig én ülök bicajra és kísérem Pistit. Nagyon jó tempót fut, fél szavakkal jelzi, hogy mit kér, kiszolgálom. Az utolsó 5 km-n szakad az eső, felveszem az esőálló gatyát is, ez a célig már nem fog csillapodni. Az utolsó félmaraton Zolának jut, Andi, majd Pisti ázik vele, én meg vezetek. Szerencsére a célbaérkezés után nem sokkal eláll az eső, összeállunk egy fotóra.

blogra.jpgCsak Laci hiányzik a fotóról.

Nemsokára befut a "B" csapat is. Ezen a napon kicsit jobban osztottuk ki a szakaszokat, ezért mi értünk be hamarabb. A fehér asztalhoz együtt ülünk le. Sajnos az idő nem valami kellemes, evés után pakolunk és indulunk. Köszönet Attilának és Endrének, hogy Makó érintésével hazahoztak. 

Jó verseny volt, remélem, jövőre is megszervezik, és eljövünk.

(Mi a középmezőnyben végeztünk. Az élen az Ultrabalatonnál is kiélezettebb küzdelem folyt 2 csapat között. A győztes a 205 km-en 1.5 perccel verte a 2. helyezettet...)

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr265346048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.06.05. 22:06:38

A határon átfutás tényleg különleges élmény. Bár még csak schengeni határon futottam át, igaz, egy edzésen, de mégis úgy éreztem, mintha tilosban járnék.
Gratulálok nektek a jó eredményhez!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.06.05. 22:39:58

@bencsikp: Régi beidegződések. Bevallom, én zsebrevágtam a személyimet :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.06.06. 12:45:50

Nagyon szép futás volt, tényleg különlegesnek tűnik ez a verseny, a létszáma miatt családias lehet a hangulata. Gondolom rizikós volt az UB miatt, de nem szabad kihagyni ilyen jó kis versenyeket.
süti beállítások módosítása