Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

A Nagy teszt

2012.09.24. 15:35 - pantomimes

Címkék: beszámoló sziget maraton aszfalt

Régóta tervezem egy maraton teljesítését és már több bejegyzésemben is említettem, hogy októberre be is neveztem a Budapest maratonra. Erre a versenyre külön edzéstervvel nem készültem, inkább próbáltam minél többet futni 6 perc közeli tempóban. Erre azért volt szükségem, mert az alap sebességem ennél gyorsabb és sokszor csak úgy tudok lassabban menni ha folyamatos kontroll alatt tartom magam. Volt egy edzésem, ahol a pulzusomat végig kontroll alatt 130-140 között tartottam és egy félmaraton után úgy éreztem magam, mintha semmi nem történt volna, ekkor már tudtam, hogy az ehhez a pulzushoz tartozó, 6:10 körüli tempó kell nekem.

A héten kicsit bepánikoltam, hogy mindjárt itt a verseny és én még olyan igazi, maraton közeli távot nem is futottam. Átgondoltam a dolgot és rájöttem, hogy ez a hétvége lesz az utolsó, amikor ezt megtehetem, így elkezdtem tervezni. A legnagyobb gondot a frissítés okozza, hiába találok ki egy jó kis útvonalat, ha nincs megfelelő frissítés akkor megette a fene. Végül arra jutottam, hogy kifutok a szigetre, majd ott körözgetek, a feleségem pedig majd minden körben meglátogatom egy kis frissítésért. Ebbe szerencsére ő is belement úgyhogy vasárnap reggel belevágtam. Az elején elég lassan mentem és több lámpa is hátráltatott, így 6:40 körüli kilikkel haladtam. Aztán szépen az átlag elkezdett csökkenni, azonban érzetre nem gyorsultam, szerencsére nem is fáradtam. 5 kört akartam a szigeten teljesíteni, az odavezető út 9 kili volt. 5 kör nem tűnik soknak, hiszen letud az ember kettőt és már majdnem a felénél jár, legalábbis próbáltam így gondolkodni. Élveztem a futást, bár nem szeretem ha lassan megyek, márpedig az első két körben olyan 6:10-es sebességnél jártam és tudtam, hogy a végén majd azért lassabb lesz. Szépen teltek a körök, egyszer csak elhagytam a félmaratoni távot is, majd a 3. kör végén konstatáltam, hogy a 35 kilihez már nem is kell 2 egész kör sem. Minden tökéletesen alakult, bár elkezdtem éhezni, ráadásul a sziget különböző pontjain különböző finomságoknak az illatai értek el, ez sem segített sokat a helyzeten. Minden esetre rendületlenül mentem tovább, bár az átlagom kezdett esni, ez többek között a hosszabb frissítésnek is betudható volt, de most nem a tempó volt a lényeg, inkább a táv. Az utolsó kör előtt már elértem a 30 kilit, akkor átfutott az agyamon, hogy ennyit még nem futottam egyben és még mindig egyben voltam, nem esett szét a mozgásom, a lábam is rendben volt. Aztán ahogy az utolsó kör telt egyre inkább éreztem a vádlimban a görcsöt, próbáltam lazítani, segített is a végén azért jól esett megállni. 35 kili 6:20-as átlagtempóval.

35.JPG

Alapvetően elégedett vagyok az elért eredménnyel, a végén az izmok merevségébe mentális dolgok is szerepet játszhattak, ott már nagyon visszaszámoltam, de éreztem a végén is, hogy ha nem is túl acélosan, de 7 kilit még össze tudnék hozni. Így most bizakodva várom a maratont, próbálok addig pihenni, előtte rendesen enni, esetleg kitalálni mit lehetne közben tenni ha rám jön az éhség.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr714799829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.24. 16:30:26

Szerintem a hosszú távok lefutásában kulcsfontosságú, hogy hogyan tudod a frissítést megoldani. Enni kell, mégpedig hamarabb, mint amikor megéhezel. Én úgy tervezem, hogy már 10 km táján enni fogok, 35-nél eléhezve már túl késő.
A hosszú futásokon ezt is lehet gyakorolni.

Jól ment ez, innentől félmaratonnál már ne fuss hosszabbat!

T@Z 2012.09.24. 16:46:26

Én is első maratonomra készülök. Én eddig 4-5 30km+ -ot futottam, és úgy tapasztaltam nekem úgy ideális, ha 10km-nél elkezdek enni, és 5km-ént eszem valamit. A Decathlonos banánpüré nagyon bevált. :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.09.25. 08:13:06

@Sekiwake: @T@Z: és miket érdemes enni? A másik kérdés, hogy ezeket hogyan vigyem magammal?
Az az igazság, hogy én már nagyon nem terveztem futni a maratonig, lesz még 3 kosáredzésem addig, azon a héten már csak egyszer megyek, de futni már nme valószínű, hogy fogok.

T@Z 2012.09.25. 10:29:38

@pantomimes: Nem vagyok én olyan tapasztalt futó, hogy tanácsokat osztogassak, mindösszesen arról tudok beszámolni ami nekem bevált 30km+ -os távon. 10km-nél csokis müzlit szoktam enni, utána 5km-ént banán/alma pürét felváltva. Közben folyamatosan iszom a porból kevert iso italomat. Italt ivós futózsákban viszek, ez 2 literes. Nekem ez vált be, így nem görcsöl a lábam.
A tempóm ugyanaz mint neked, csak sajnos egyelőre 150-160 közötti pulzustartományban. (Bár lehet, nekem magasabb a maxom.)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.09.25. 13:11:44

@T@Z: ez jól hangzik, csak a szállítással van gondom, most már nincs időm kitapasztalni, hogy, mivel lenne jó ezt magammal vinni. Vajon a frissítőpontokon be lehet majd banánt, vagy pogácsát szerezni? Nekem hosszabb távokon a sós pogácsa nagyon jót tesz :)

T@Z 2012.09.25. 13:13:07

Banán lesz: www.futanet.hu/cikk/frissites Pogácsát vihetnél övtáskában. ;)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.25. 22:34:38

@pantomimes: Pogácsát intézzél magadnak a célba, mert a frissítőasztalokon lényegében banán és cukor lesz.
Én egy energiaszeletet fogok vinni, de mivel lehet, hogy a kulacsövhöz nem lesz kedvem, ezért a gatyám korca alá szorítva oldalt. Pakson bevált a módszer. Van, aki a hozzátartozóját kéri meg, hogy egy megbeszélt helyen nyújtson be neki egy csomagban valami megbeszélt kaját. Most elgondolkoztam egy előre küldött csomagocskán....

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.09.26. 07:30:32

@Sekiwake: én is arra gondoltam, hogy a nacimban viszek valamit. Mondjuk lehet egyéni frissítést is leadni, de az nem teljesen tiszta nekem, hogy akkor majd a frissítőponton be kell diktálni a nevet, kikeresik, odaadják, időigényesnek hangzik. Lehet, hogy öcséméket megkérem, hogy jöjjenek mondjuk a Szabadság hídhoz, ott már túl leszünk a felén.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.26. 18:41:59

@pantomimes: Ha jól emlékszem, az egyéni frissítődet becsomagolhatod, ráírod a rajtszámodat és a meghatározott pontra előreküldheted. Ezek a frissítők külön asztalon lesznek, de ha mondjuk valaki esetleg elviszi a tiedet, akkor elvitte...
Ezért gondoltam pár falat előreküldésére, valami olyasmit gondoltam, ami ha mégsem lesz ott, akkor nem fogok összezuhanni.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.09.27. 23:20:56

Maratonra mindig bringás pólóban megyek, aminek hátul van 2-3 nagy zsebe (elől pedig "légkondi", vagyis cipzár). A müzliszelet könnyű, nem zavar, ha 3-4 db-ot elhelyezel benne és nem is esik ki onnan.
Nagy hajrá! Én nem leszek ott mégsem. :(
Családi okból. Pedig érdekes teszt lenne.
süti beállítások módosítása