Ennyire futja

5 futó, ki tapasztaltabb, ki kevésbé, nekivág az ultrabalaton 212 kilométeres távjának. A blogban szeretnénk naplózni és megosztani a felkészülésünket, majd később tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • nemethandrea6: Szia! Most találtam a cikkedre. Hasonló tünetekkel, hasonló helyzetben vagyok... Magam keresem a m... (2021.02.17. 08:21) Vertigo
  • pantomimes: @bencsikp: én is mennék jövőre, persze jövő év elején legyen nagy a lelkesedés!! Én most úgy látom... (2016.06.03. 08:10) Az én ultrabalatonom
  • bencsikp: Azt gondoltam, hogy ha nem írom meg gyorsan, újra hónapokat csúszna vagy el is maradna. De kit is ... (2016.05.31. 10:57) Minden nehézség ellenére: UB 2016
  • bencsikp: Alakul ez! Csak így tovább! (2016.04.22. 21:39) 100
  • bencsikp: Köszi! Kicsit stresszes is volt, folyton azt számolgattam, hogy hány nap vagy hány kili hátrányban... (2015.06.04. 12:59) 2014-ben 2014 km-t futottam...

Nem vesztem el

2012.02.13. 08:34 - pantomimes

Az utóbbi időben nem sok életjelet adtam magamról, így összefoglalnám a 2012-es év eddigi történéseit.

Január elején elkezdődött az év, új lendülettel vetettem magam bele az edzésekbe én is. A futás mellett jött a kosárlabda is, szerdánként elkezdtem egy összeszokott csapattal játszani. Az első meccs nagyon kemény volt, 4-4 ellen játszottunk egész pályán 2 órát, a végén meg is szédültem egy kicsit. Teljesen más megterhelés, mint a hosszútáv futás, azonban volt így is egy kis előnyöm a többiekkel szemben, amikor én még gyors voltam, a többiek már nagyon lassultak. Nagyon élveztem, de rettenetesen lefáradtam, ráadásul egész éjszaka nem aludtam, mivel este tízig játszottunk, a bioritmusom pedig nem ehhez van szokva. Sajnos a cipőm durván feltörte a nagylábujjam oldalát és a talpam belső részét, így futni nem tudtam, muszáj volt pihentetni.

A következő héten már éreztem, hogy valami nem stimmel a bokámmal, szerdán amint elkezdtem játszani éreztem, hogy a bokámmal bajok vannak, ennek ellenére kicsit még erőltettem, nagy hiba volt. A hét végéig nem javult a lábam, alig tudtam járni, majd a következő hét hétfőjén el is mentem a Szent János kórházba, ami egy külön élmény volt. Attól tartottam, hogy nem egyszerű húzódásról van szó, hanem ínhüvely gyulladásom van, mivel egészen furcsa és néha nagyon erős fájdalmaim voltak, ennek ellenére nem dagadt meg a bokám és nem is színeződött el. Szerencsére csak húzódás, 2 hét bokarögzítő az ítélet. A sérülés alatt azért kétszer elmentem úszni, bár az első nem volt túl kellemes, a második már sokkal jobb volt.

Még nem telt le a 2 hét, de én már egy bemelegítő kocogást bevállaltam, mivel a fájdalomnak nyoma sem volt. Egész jól ment, bár emelkedőn kicsit éreztem húzódást, de a futás után nem jelentkezett fájdalom. A következő héten megint kosár volt, ettől jobban féltettem a bokám. A rögzítővel játszottam, szerencsére a lábammal minden rendben volt, azonban a következő éjjel megint nem aludtam, így sajnos be kellett látnom, hogy hosszú távon ez a késő esti intenzív mozgás nem lesz kifizetődő. Úgy döntöttem más alternatíva után nézek.

Szombaton a Nyéki Imre uszoda sportpályájára mentem ki, itt részt lehet venni egy 2 órás kosáredzésen. Van edző, tart bemelegítést, gyakorlatokat csinálunk majd játszunk, nagyon megtetszett, bár elég kevesen voltak. Szerencsére délután 3-tól van, így estére már lenyugszik a szervezetem.

Futni rég nem futottam, hogy őszinte legyek kicsit besűrűsödtek a napok is és ilyen hidegben kedvem sem volt és kicsit féltem is a csúszós úttól. Tegnap már nagyon zavart a dolog, ezért lementem egy könnyű 10-11 kilire, hát megszenvedtem rendesen, úgy érzem a február még a visszaszokásról fog szólni, aztán tavasszal begyújtom a rakétákat, persze csak képletesen, további gyorsulást nem tervezek, inkább távokban kellene már egy kicsit erősödnöm.

Lassan indult az év, futás szempontjából nagyon lassan, kicsit át kell persze értékelnem a terveket, hiszen a márciusi maraton így már kicsit közelinek tűnik. Úgy gondolom ősszel lenne értelme megpróbálkozni egy ilyen távval, addig van idő tisztességesen felkészülni.

Tegnap futás közben elgondolkodtam, vajon miért halogatom a maratont annyira. Talán belül félek tőle, csak nem ismerem be? Úgy érzem, hogy ha megcsinálom a maratont, akkor már úgymond elvégeztem a feladatot és nem lesz több kihívás? Ezek is benne vannak, bár a sérülések sem kerültek el, illetve az is benne van a pakliban, hogy szeretnék tisztességesen felkészülni erre a kihívásra, biztosra menni és úgy beérni, hogy még egyben vagyok. Látom a sok blogot és a sok edzést, a komoly teljesítményeket, fejlődéseket és kicsit irígy is vagyok, de inkább csodállak titeket, hogy ilyen kitartóak vagytok.

Bevallom őszintén vannak pillanatok, amikor legszívesebben hagynám ezt az egészet, tavaly a szeptemberi félmaratonon végig ezt éreztem, de azért még tartom magam és úgy érzem azzal, hogy kicsit adtam magamnak időt a maratonra, így újból érzem a motivációt. A kosárlabdát be fogom építeni az edzéstervembe, mert a csapatsport, a játék élvezete iránti igényeimet a futás nem tudta pótolni és így, mindkét sportot űzve szerintem eredményesebb lehet a felkészülés.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyirefutja.blog.hu/api/trackback/id/tr224099428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.02.13. 20:34:10

Sajnálom, hogy ilyen nehezen indult ez az éved. Szerintem az normális, hogy a motiváció hullámzik, lehet, hogy van, amikor kevesebb, de majd lesz erősebb is. Az biztos segíteni fog, hogy más sportokat is, amiket szívesen csinálsz, rendszeresítesz.

A másik meg, hogy a futáson belül is annyi minden van. Persze, a maraton nagy cél, előbb-utóbb én is szeretném majd, de engem pl. az is motivál, hogy más útvonalakon fussak, olyat lássak futás közben, amit korábban még nem, vagy terepen fussak, szóval hogy ne legyen minden edzés hasonló. Persze az is jó, amikor a szokott útvonalon megyek, csak az más szempontból. A maraton után is van élet, akár a távokat is lehet tovább növelni, akár elkanyarodni a terepfutás felé. Nekem amúgy van egy olyan sejtésem, hogy maraton sincs kettő egyforma, szerintem biztos nagyon érdekes lehet összehasonlítani a belső élményeket, amelyek ezen a távon jönnek. Mondom ezt úgy, hogy még nem futottam maratont - nem tudom, aki futott már, mit tapasztalt erről.

Nekem amúgy könnyű dolgom van a motiváció fenntartásával, mert nekem az is kihívás, hogy hat perc alá vigyem a tempómat :) Az első öt kilim is 4 hónap rendszeres futás után sikerült. Úgyhogy lehet, hogy az, hogy másokhoz hasonlítva kevésbé látványosak az eredményeim, segít abban, hogy ne legyenek motivációs hullámvölgyeim. De ez csak most jutott eszembe, nem biztos, hogy így is van :)

Ja igen, és ha már teljesen jól leszel, szólj majd, megyünk Balboára! :)

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.02.13. 22:32:09

Sérülések, motivációhiány... Ja, ez benne van a pakliban. Tavasszal biztos jobb lesz újra. A márciusi maratont most már inkább hagyd ki, de ősszel próbáld meg. Szerintem is van élet a maraton után, lehet majd más célokat keresni a futásban is. Pl. egy gyorsabb maratont. :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.02.14. 07:39:46

@csiripiszli12: igazad van teljesen, csak amikor az ember pont a hullámvölgy alján toporog, akkor pesszimistábban látja az egészet :) A sérülés közben már éreztem, hogy idő kell majd, hogy visszarázódjak, azt hiszem a február még arról fog szólni, hogy erőltetem kicsit a futást, nehezebb elindulni, a hideg miatt is és a motiváció hiány miatt is. Utána már sokkal jobban érzem magam, szerintem alakulni fog ez.

Balboára jövő hétvégén elmehetünk ha neekd is jó, esetleg Rodrigueznek is.

@bencsikp: szerintem a maratonnál hosszabb távot nem fogok vállalni, a gyorsulás még benne lehet a pakliban, mert azért elsőre 4 óra alatt nem fog menni, szóval ezekkel egy darabig elleszek :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.02.15. 06:25:16

@pantomimes: Persze, tudom, amikor az embernek rossz a kedve, pont azokra a dolgokra nem tud gondolni, amitől jobb kedve lenne :)
Nekem jó a jövő hétvége. Neked melyik nap lenne jó? Megkérdezem majd Rodriguezt is.

pannonfunk 2012.02.15. 10:46:16

Hideg van ám, ilyenkor nehéz motivációt szerezni... Épp most írtam egy posztot, hogy már másodszor állok meg idő előtt edzésen a hideg miatt:
utunkultraba.blog.hu/2012/02/15/fazom_20

Mentek Balboára? Szombaton lesz? Ha szombat jövő hétvége, azaz 25-ike, akkor megyek én is. Régen voltam hosszút futni, a vasárnapi YT-re sajnos nem érek rá, de mennék akkor megint egy terep 30-at futni, LSD. Légyszi, légyszi, szombat délelőtt... :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.02.15. 15:07:12

@pannonfunk: most még nem tudom, mert ezen a hétvégén utaztunk volna haza, de ha rossz lesz az idő inkább jövő héten próbálkoznánk, sajnos csak 2 téli gumink van.

Igen, nehéz a hidegben, bár tegnap már egész jól éreztem magam, a végére már belejöttem.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.02.16. 17:22:38

Én úgy gondolom, hogy különösebb célok nélkül, csak a futás élvezetéért futni már rettentően jó dolog. Szóval ha az ember nem akar edzésekben meg fejlődésekben meg célokban gondolkodni, akkor még mindig elmehet csak úgy simán a futás élvezetéért futni. Kit érdekel a maraton...Fuss, ahogy jólesik, már nyertes vagy.

pannonfunk 2012.02.16. 17:38:55

Egyébként a poszthoz hozzászólva csatlakoznék @Joe.: -hoz. Az a legjobb, amikor az ember a futás kedvéért fut. Nekem az őszi LSD-s terepfutások jöttek be nagyon, nem is nagyon néztem a tempómat, de szerintem hegynek fölfelé bőven 7'30" körül mehettem. Csak kényelmesen. Élveztem, hogy fel bírok futni, még ha nagyon kocogva is, bőven 100 métert emelkedő utakon, belesétálás nélkül. A vízszintes terepen meg lehetett tépni. De ott is csak úgy, ahogy kényelmes volt.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.02.17. 07:54:05

@Joe.:@pannonfunk: én egészen tavaly év végéig nem futottam edzésterv alapján, csak ahogy jólesik és addig nem is volt gond. Talán az edzésterv az oka, nem tudom. A maratont szeretném megcsinálni, de úgy érzem ahhoz kellene az edzésterv. Talán meg lehetne próbálni a nélkül hétvégéken meg egyre hosszabbakat futni?

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.02.17. 23:03:02

@pantomimes: Lehet, hogy az edzésterv is közrejátszik. Nekem kicsit az az edzéstervvel a bajom, hogy a futás is feladattá válik, pedig abból amúgy is van bőven. Pont az öröm veszhet el a futásból, ha nagyon rá vagyunk kattanva valami célra.

Szólj majd, hogy hogy alakul a jövő hétvégéd. Nekem az utána hétvége (a március 3) nem jó, de a többi hétvégén tudok alkalmazkodni.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.02.20. 10:11:39

@csiripiszli12: hasonlóan gondolom, jól megfogalmaztad. :)
Viszont, edzéstervvel vagy anélkül, maratoni távhoz már nyomni kell szorgalmasan a heti kilómétereket, nincs mese. Fejben ott kell lenni.
süti beállítások módosítása